معرفی خیابان های معروف اصفهان

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیابان‌‌های زیبای اصفهان به واسطه وجود زاینده رود که باعث رویش درختان و گیاهان انبوهی شده است، در کشورمان نظیر ندارند. این که می‌گویند لقب اصفهان نصف به معنای وسعت آن نیست بلکه اوج شکوه و زیبایی این شهر را در ذهن هریک از ما تداعی می‌کند.
خیابان های معروف اصفهان

اصفهان، این شهر تاریخی باشکوه؛ با تمدنی به قدمت تاریخ ایران، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد و قلب هر گردشگری را مشعوف می‌کند. جای جای اصفهان، رد پای فرهنگ و سنن اصیل ایرانی جاری است. این امر را می‌توان در میدان اصلی این شهر و در صدای تراش‌های آبگینه مردان قدیمی غیور که بر جام‌ها می‌کوبند به وضوح مشاهده کرد.

در هر فصلی از سال می‌توانید خیابان های معروف اصفهان را بازدید کرده و به پیاده‌روی بپردازید.  اگر قصد خرید آپارتمان در اصفهان را دارید و می‌خواهید با محله‌ها و زیباترین خیابان اصفهان آشنا شوید، تا پایان این مقاله با دلتامگ همراه باشید.

تاریخچه شهر اصفهان

استان اصفهان اولین بار به دست سومین پادشاه ایران طهمورث بنا شد. در گذشته شهر اصفهان نقش پلی را داشت که قسمت‌های کم ارتفاع شرق ایران را به سرزمین‌های کوهستانی غرب متصل می‌کرد. با توجه به اینکه اصفهان در مسیر راه‌های مهم قرار داشت، یونانی‌ها این شهر را به عنوان مرکز کشور ایران می‌شناختند.

اصفهان

خیابان های معروف اصفهان

در شهر اصفهان بر خلاف سایر شهرها، مناطق جنوبی آن جزو محله‌های بالا شهر اصفهان به شمار می‌آیند. اکنون ممکن است که این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که با این اوصاف مرکز شهر اصفهان کدام خیابان است؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان با ما همراه باشید.

خیابان عباس آباد

یکی از خیابان های معروف اصفهان است که ممکن است تنها ساکنین اصفهان از زیبایی آن اطلاع داشته باشند. این خیابان قدیمی با خانه‌های زیبای ویلایی و درختان انبوه چنار و برگ پنجه‌ای، تصویری از زیباترین خیابان اصفهان را در ذهن شما بوجود می‌‌آورد.

خیابان عباس آباد اصفهان، یک طرفه است و مراکز خریدی در آن وجود ندارد، تنها می‌توانید در این خیابان پیاده‌روی کنید و در همه فصل‌‌های سال، از زیبایی آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:  خرید خانه در منطقه 14 اصفهان

خیابان های معروف اصفهان

خیابان چهارباغ

چهار باغ، جزو جدانشدنی از نام اصفهان هستند. این خیابان‌ ها قدمتی به اندازه ۳ یا ۴ قرن دارند و بسیار زیبا می‌ باشند و به نوعی می‌توان گفت مرکز شهر اصفهان نیز نیز به شمار می‌آید که از چند بخش تشکیل شده است. چهارباغ بالا که جنوبی ‌ترین چهارباغ است، چهارباغ عباسی، چهارباغ پایین و چهارباغ خواجو که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

این چهارباغ‌ها در هر فصلی از سال با نوعی از گل‌ ها تزیین می‌‌شوند. ساکنین چهارباغ با حفظ بهداشت و نظم، همیشه سعی کرده‌اند، زیبایی این خیابان‌ها را حفظ کنند. برای دسترسی به چهارباغ بالا از مسیر دروازه شیراز یا همان میدان آزادی استفاده کنید.

دیگر خیابان های معروف اصفهان

خیابان هشت بهشت اصفهان

این خیابان در قسمت غربی اصفهان قرار دارد و به دلیل نزدیک بودن به کاخ هشت بهشت به این نام معروف شد. مراکز خرید مانند مجتمع تجاری اداری هشت بهشت در این خیابان واقع شده‌اند. لازم به ذکر است خیابان هشت بهشت شرقی که شروع آن از خیابان بزرگمهر و در انتها به خیابان نیرو ختم می‌شود نیز در امتداد خیابان هشت بهشت غربی واقع شده است.

خیابان مشتاق

یکی دیگر از خیابان های معروف اصفهان مشتاق است که به سه بخش مشتاق۱، مشتاق۲ و مشتاق۳ تقسیم شده است، که همگی با نام مشتاق شناخته می‌شوند و به دلیل موقعیت مناسب، یکی از با ارزش‌ترین محله‌های اصفهان است. مشتاق را به خاطر آپارتمان‌های متعدد آن می‌شناسند. آپارتمان‌‎های این محله، بالاترین قیمت را در بین محله‌های اصفهان دارند.

پیشنهاد مطالعه:

 «مشکلات بازار ساخت و سازهای مسکونی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های اصفهان

همچنین بخوانید

موقعیت خیابان چهارباغ اصفهان برای خرید خانه

بسیاری از دیدنی‌های تاریخی اصفهان در پیرامون خیابان چهارباغ عباسی جای گرفته‌اند. …