ایران شرایط زیر ساخت انبوه سازی را دارد؟

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بر اساس طرح «جهش تولید مسکن»، باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود، عددی که تاکنون سابقه نداشته است.
زیر ساخت انبوه سازی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، شهرهای ایران برای شرایط زیر ساخت انبوه سازی لازم را ندارد. اجرای این وعده دولت، از نظر اقتصادی، زیرساخت‌ها و طراحی شهری و شهرسازی مشکل به نظر می‌رسد.

کریم حسین زاده با اشاره به وعده ساخت چهار میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم اظهار کرد: اجرای این وعده دولت، از نظر اقتصادی، زیر ساخت انبوه سازی، طراحی شهری و شهرسازی مشکل به نظر می‌رسد.

وی گفت: کشورهایی مانند چین و روسیه که انبوه‌سازی مسکن را در حد معقول تجربه کرده‌اند، می‌توانند در اجرایی شدن این طرح به دولت کمک کنند.

حسین زاده بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و مسئولان دولتی در این حوزه باید به این موضوع واقف باشند که ساخت مسکن بدون در نظر گرفتن نیازهای شهری، می‌تواند بحران زا باشد.

حسین زاده ادامه داد: اگر ساخت و سازها در تهران یا کلان‌شهرها متمرکز شود، مشکل روی مشکل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه انبوه سازی ممکن است به گسترش حاشیه نشینی منجر شود، اضافه کرد: در حال حاضر به عنوان مثال مشهد ۷۵۰ هزار نفر و تبریز حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشینی دارد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت تمام شده مسکن ملی اعلام شد!

وی گفت: چشم انداز ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، روشن و مطلوب نیست چرا که با توجه به شرایط فعلی، زیرساخت انبوه سازی فراهم نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر شهرها در حال تبدیل شدن به کلان شهر هستند، خاطرنشان کرد: در کنار این کلان شهرها، شهرهای سنتی و شهرهای جدید نیز وجود دارند که متاسفانه هیچ تعریف، نقش و هویتی برای این شهرها در نظر گرفته نشده است.

 پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت خرید خانه در دردشت اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…