قیمت تمام شده مسکن ملی اعلام شد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از افزایش 78 درصد قیمت پایه ساخت واحدهای طرح ملی مسکن براساس شاخص اعلامی سازمان برنامه و بودجه خبر داد.
مسکن ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل جواد حق شناس: با 5 دور ثبت نام در طرح ملی مسکن، مسئولیت شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی افزود: در طول 5 دوره 504 هزار نفر ثبت نام کردند و بنیاد مسکن مسئولیت پروژه‌های طرح ملی مسکن 618 شهر را بر عهده گرفت. تا کنون 74 هزار و 887 نفر از این تعداد تایید شده و برای تشکیل پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی در پاسخ به پرسش درباره قیمت تمام شده ساخت واحدهای طرح ملی مسکن، اظهار کرد: دو نوع پروژه داریم که یکی مربوط به انبوه‌سازان است که مطابق شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی یک رقم 2.7 میلیون تومان به عنوان قیمت پایه بعلاوه تعدیل سه ماه دوم سال 1400 محاسبه خواهد شد.

حق شناس افزود: برای مشخص شدن قیمت تمام شده مسکن ملی باید منتظر اتمام پروژه بمانیم و با اعمال قیمت تعدیلی اعلام خواهد شد. نوع دیگر پروژه‌های بنیاد مسکن است که برای تسریع در روند کار مطابق با تفاهمنامه وزارت راه قیمت تمام شده را ملاک کار قرار دادیم.

مطلب پیشنهادی:  مستاجران تهرانی چه خانه‌هایی را می‌پسندند؟

هزینه نهایی ساخت با اضافه کردن درصدی به عنوان قیمت بالاسری بنیاد در نظر گرفته شده است. سازمان برنامه و بودجه امسال در حوزه ساختمان 78 درصد تعدیل اعلام کرده که طبیعتا به قیمت پایه پروژه‌های طرح ملی مسکن اضافه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاخص تعدیل با شروط اعمال می‌شود که عدم تاخیر در زمان ساخت از سوی سازنده یکی از آنهاست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «احداث 2 شهرک مسکونی در تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…