احداث 40 شهرک جدید در کشور

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر ۱۸ شهر جدید فعال در کشور، برنامه احداث ۱۸ شهر دیگر و ۴۰ شهرک را با ظرفیت جمعیت پذیری حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در دستور کار قرار داده‌ایم.
احداث شرکت

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه گفت: علاوه بر ۱۸ شهر جدید فعال در کشور، برنامه احداث ۱۸ شهر دیگر و ۴۰ شهرک را با ظرفیت جمعیت پذیری حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در دستور کار قرار داده‌ایم؛ از این تعداد سه شهرک و یک شهر جدید در اطراف تهران ساخته می‌شود.

جمعیت شهرهای جدید سه برابر می‌شود

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ شهر جدید فعال با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور وجود دارد که در نظر داریم ۱۸ شهر با ظرفیت جمعیتی یک میلیون و ۴۶۴ هزار نفر و ۴۰ شهرک با جمعیت‌پذیری ۴۳۵ هزار و ۲۵۲ نفر را بر اساس تکنولوژی‌های نوین، انرژی پاک و دوستدار محیط زیست احداث کنیم.

طاهرخانی افزود: مجموعا در آینده ۳۶ شهر جدید و ۴۰ شهرک با هدف‌گذاری اولیه جذب حدود هفت میلیون نفر جمعیت خواهیم داشت.

احداث شهرک

طاهرخانی با بیان اینکه تعدادی از ۱۸ شهر جدید که در برنامه گنجانده شده شهرهای جدید تیس، ایوانکی، گلمان، تابناک و نایبند به مرحله اجرا رسیده است گفت: بالغ بر ۴۵۴ هزار واحد مسکونی در ۱۸ شهر جدید در آینده ساخته می‌شود. تعداد واحدهای مسکونی شهرکها نیز ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  هشدار به متقاضیان وام ودیعه مسکن

تکمیل ۷۰ هزار واحد مسکونی در اطراف تهران

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته علاوه بر تکمیل ۳۰۳ هزار واحد مسکن مهر از جمله تکمیل ۷۰ هزار مسکن در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد، حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان از طریق مشارکت با بخش خصوصی و منابع داخلی شرکت عمران در بخش‌های زیربنایی و روبنایی شهرهای جدید هزینه کردیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «صندوق توسعه مسکن راه‌اندازی می‌شود» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…