صندوق توسعه مسکن راه‌اندازی می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی از راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن بر اساس قانون جهش تولید خبر داد.
صندوق توسعه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رستم قاسمی، در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کشور به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه در حوزه حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی پرداخت.

مکلف شدن بانک‌ها به تامین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان

عضو کابینه دولت سیزدهم تهاتر زمین با انبوه‌سازان به منظور احداث واحدهای مسکونی را از دیگر راهکارهای تولید انبوه مسکن برشمرد و گفت: بانک‌های کشور مکلف شدند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار مسکن قرار بدهند.

قاسمی یادآور شد: بر اساس قانون، مقرر شده تا تمام اراضی متعلق به دولت و موسسات دولتی برای ساخت مسکن در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد. چنانچه ظرف دو ماه اراضی برای ساخت مسکن از سوی موسسات دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها معرفی و واگذار نشود، ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند یک‌طرفه سند را به نام راه و شهرسازی صادر کند.

صندوق توسعه مسکن

کمبودی در خصوص زمین نداریم

وزیر راه و شهرسازی پنج مولفه زمین، خدمات، تامین منابع مالی، مواد و مصالح ساختمانی، و توان فنی و مهندسی را مولفه‌های پیش‌نیاز تولید مسکن در کشور عنوان کرد و با اشاره به اینکه در خصوص زمین در کشور کمبودی وجود ندارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی در اراضی تحت‌اختیار توان تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را دارد.

قاسمی در ادامه با یادآوری اینکه در خصوص تامین مواد و مصالح ساختمانی در کشور مشکل خاصی وجود ندارد، اعلام کرد: ایران چهارمین تولید کننده سیمان است و هم‌اکنون ظرفیت تولید سیمان در کشور ۸۰ میلیون تن و ظرفیت تولید فولاد در کشور ۲۸ میلیون تن است. با توجه به اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال نیازمند ۳۰ میلیون تن سیمان و ۱۰ میلیون تن فولاد است، بنابراین مشکل مواد و مصالح برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر شفاف‌سازی بر تسهیلات بانکی

صندوق توسعه مسکن اقدامی برای جهش تولید

وی راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن را که در قانون جهش تولید نیز بر آن تاکید شده است اقدامی موثر برای تولید مسکن در کشور عنوان کرد و گفت: از آنجایی که مقرر شده تا بسیاری از درآمدها از جمله فروش املاک و مستغلات وزارتخانه به صندوق توسعه مسکن بیاید، از این طریق امکان کمک به اقشار مختلف جامعه برای انجام پروژه‌های حمایتی و تکمیل آنها وجود دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «اعلام آمادگی اصناف برای تحقق طرح بزرگ مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …