خونت بزرگتر دیده میشه، اگه این 8 ترفند را انجام بدی!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید فضای خانه بزرگ و دلباز به نظر برسد، حتما از ترفندهای دکوراسیونی زیر استفاده کنید.

این روزها و با کوچک شدن متراژ خانه‌ها، بزرگ نشان دادن فضای خانه یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. معمولا زمانی که متراژ خانه کوچک است، وسایل در کنار هم قرار می‌گیرند و همین مورد باعث می‌شود فضا محدود و کوچک‌تر به نظر برسد. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که شما با یک سری ترفندهای دکوراسیونی می‌توانید کاری کنید تا فضای خانه بزرگ‌تر دیده شود. پس در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا ترفندهای بزرگ نشان دادن فضای خانه را به شما بگوییم.

ترفند بزرگ نشان دادن فضا در خانه‌های کوچک

اگر به تازگی صاحب یک خانه کوچک شده‌اید و یا از چیدمان خانه خود ناراضی هستید و احساس می‌کنید فضا کوچک و خفه به نظر می‌رسد، می‌توانید چیدمان را به گونه‌ای انجام دهید که خانه دلباز به نظر برسد و حتی فضای خالی هم داشته باشید. تنها کافی است راهکارهای زیر را در نظر داشته باشید و اجرایی کنید:

بزرگ نشان دادن فضای خانه

  1. از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

یکی از اصول چیدمان دکوراسیون خانه‌های کوچک، استفاده از رنگ مناسب است که باید تا جایی که می‌توانید لوازم را با رنگ روشن انتخاب کنید، مانند سفید، کرم، طوسی روشن و بژ. این رنگ‌ها باعث می‌شوند بازتاب نور بیشتر شود و فضا بزرگ‌تر نشان داده شود.

  1. نورپردازی خانه را بیشتر کنید.

می‌توانید از نور طبیعی و مصنوعی مانند آباژور استفاده کنید. اگر متراژ خانه کوچک است، از نصب پرده‌های ضخیم خودداری کنید تا نور بهتر وارد محیط خانه شود و این نکته را هم در نظر داشته باشید که تا حد امکان از قرار دادن مبل یا تلویزیون جلوی پنجره خودداری کنید.

  1. از آینه در دکوراسیون استفاده کنید.

یکی از راه‌های بزرگ نشان دادن فضای خانه، استفاده از آینه دکوراتیو است که روی دیوار نصب می‌شوند و با این کار، بازتاب نور را افزایش می‌دهید و فضا دلبازتر نشان داده می‌شود. البته توجه داشته باشید که تعداد و اندازه آینه‌ها نباید جوری باشد که دیوار شلوغ به نظر برسد.

بزرگ نشان دادن فضای خانه

  1. هر نوع شلوغی را حذف کنید.

از قرار دادن وسایل تزیئنی زیاد مانند اکسسوری روی میز و یا کوسن‌های زیاد روی مبل خودداری کنید. اگر قفسه یا شلف دارید، همیشه سعی کنید آن را مرتب نگه دارید و لوازم تزئینی کوچک روی آن قرار دهید. هم چنین این را هم در نظر داشته باشید که از کاغذ دیواری‌هایی که طرح شلوغ و زیاد دارند، نباید برای خانه‌های کوچک استفاده شود.

  1. در انتخاب مدل پرده انتخاب کنید.

برای بزرگ نشان دادن فضای خانه کوچک، بهتر است از پرده بلند استفاده کنید که از سقف تا روی زمین آویزان باشند و حتی بهتر است مقداری از پرده روی زمین قرار بگیرد. استفاده از پرده‌های حریر ساده به جای پرده‌های والان دار و شلوغ توصیه می‌شود.

  1. به چیدمان مبل‌ها اهمیت دهید.

اگر میخواهید بزرگ نشان دادن فضای خانه کمک کنید، مبلمان را به گونه‌ای بچینید که فاصله‌ای بین آن‌ها و دیوار وجود داشته باشد، چرا که این فاصله کمک می‌کند تا فضا باز و دلباز به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین مدل های دکوراسیون نشیمن گرمسیری مدرن و زیبا

بزرگ نشان دادن فضای خانه

  1. تناسب رنگ را رعایت کنید.

با توجه به اینکه فضای خانه شما کوچک است، سعی کنید از یک رنگ و مکمل‌های آن استفاده کنید، به طور مثال کرم و رنگ‌های مکمل کرم را انتخاب کنید. تضاد رنگی زیاد در وسایل باعث می‌شود تا فضای خانه کوچک‌تر و محدود نشان داده شود.

  1. کفپوش مناسب انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که هر چه کف خانه روشن‌تر باشد، فضا بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. پارکت‌های چوبی و تیره برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند و بهتر است از سرامیک رنگ روشن استفاه شود و اگر از موکت استفاده می‌کنید، رنگ آن را روشن انتخاب کنید.

به همین راحتی و با چند ترفند ساده می‌توانید به بزرگ نشان دان فضای خانه کمک کنید.

تعداد کلمات مطلب: 604

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

شال مبل شیک و ساده؛ انتخابی بی‌نظیر برای زیباسازی فضای نشیمن

شال مبل یکی از ساده‌ترین و در عین حال تاثیرگذارترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون و ایجاد فض…