انتخاب مبلمان مناسب برای خانه‌های کوچک

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اصول مهم در انتخاب مبل برای خانه‌های کوچک تا بشناسید تا دکوراسیون شیک‌تری داشته باشید.
مبلمان خانه‌های کوچک

انتخاب مبلمان خانه‌های کوچک، باید با دقت و وسواس بالایی انجام شود، چرا که طراحی دکوراسیون و چیدمان وسایل نباید به گونه‌ای باشد که فضا کوچک‌تر نشان داده شود. پس اگر قرار است تنها یک سرویس مبلمان در خانه داشته باشید، مبلی را انتخاب کنید که در کنار زییایی، راحت و مناسب هم باشد. اگر متراژ خانه‌تان کوچک است و نمی‌دانید چه مبلمانی را تهیه کنید، با ما در مجله دلتا همراه باشید تا شما را در انتخاب مبلمان خانه‌های کوچک راهنمایی کنیم.

نکات مهم در انتخاب مبلمان خانه‌های کوچک

با توجه به محدود بودن فضا در خانه‌های کوچک و با توجه به این که مبلمان در فضای نشیمن چیده می‌شود، مهم است که انتخاب مبلمان و نحوه چیدمان به گونه‌ای باشد که کوچک بودن فضا به چشم نیاید و حتی می‌توانید کاری کنید تا فضا بزرگ‌تر هم نشان داده شود.

مبلمان خانه‌های کوچک

  1. ابعاد مبلمان را در نظر بگیرید.

مهمترین اصل این است که ابعاد و اندازه مبلمان باید متناسب با متراژ خانه باشد و سراغ مبلمان‌های سلطنتی که ابعاد بزرگی دارند، نروید. حتی در چیدمان خانه در چنین شرایطی می‌توانید از یک جفت صندلی کوچک استفاده کنید که فضا نیز زیباتر به نظر خواهد رسید.

  1. یک نقطه کانونی برای چیدمان مبل در نظر بگیرید.

یک نقطه کانونی را در خانه تعیین کرده و سپس مبلمان را در همان قسمت بچینید. نقطه کانونی می‌تواند کنار پنجره، شومینه و یا جلوی تلویزیون باشد و برای خانه‌های کوچک‌تر معمولا توصیه می‌شود چیدمان مبل‌ها به صورت یک دایره باشد تا فضای نشیمن جدا شود. اما شما می‌توانید مبل‌ها را در مقابل تلویزیون بچینید و ما بین این دو وسیله، یک میز جلو مبلی هم استفاده کنید.

  1. از رنگ مناسب استفاده کنید.

بهتر است در انتخاب مبلمان خانه‌های کوچک، از رنگ‌های روشن استفاده شود تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود. به طور مثال، کرم، سفید و بژ جزء بهترین رنگ‌ها هستند و در انتخاب دیگر وسایل، می‌توانید رنگ‌های مکمل کرم را نیز بکار ببرید و دکوراسیون خاصی را خلق کنید.

مطلب پیشنهادی:  تخته سنگی که اجساد پادشاهان را در خود جای داده است

مبلمان خانه‌های کوچک

  1. سبک انتخاب مبلمان مهم است.

با توجه به اینکه متراژ خانه شما کوچک است، سبک‌های سلطنتی و کلاسیک، گزینه چندان مناسبی نیستند، چرا که برای چیدمان این سبک‌ها، حتما باید فضایی ما بین دیوار و مبل در نظر گرفته شود. اما اگر مبل راحتی و یا مبل‌های ال را انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را به هم بچسبانید و با کمترین میزان فضا، دکوراسیون ساده و شیک خواهید داشت.

  1. چیدمان مناسبی را در نظر بگیرید.

در خانه‌های کوچک، نحوه چیدمان مبلمان تاثیر مستقیم می‌گذارد بر این‌که فضا کوچک‌تر هم نشان داده شود. اگر متراژ خانه کوچک است، حتما مبل‌ها را پشت به آشپزخانه بچینید و به گونه‌ای باشد که راه رفت و آمد به آشپزخانه باز باشد.

  1. از اکسسوری‌های مناسب استفاده کنید.

در کنار انتخاب و چیدمان مبلمان خانه‌های کوچک، حتما از گلدان‌های رنگی استفاده کنید و میزان نورپردازی خانه را بالا ببرید و از پرده‌های کلفت استفاده نکنید تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود.

تعداد کلمات مطلب: 480

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون شیک خانه با مبلمان رنگی

دکوراسیون خانه با مبلمان رنگی می‌تواند جلوه‌ای شیک و زنده به فضای داخلی ببخشد. انتخاب رنگ‌…