ایده جذاب شمع آرایی در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییر خلاقانه و تزئین فضای دکوراسیون، با استفاده از شمع.
شمع آرایی

شمع آرایی، یکی از ایده‌های جذاب در طراحی دکوراسیون است که با این کار، عشق و صمیمیت بیشتری را در فضای خانه ایجاد خواهید کرد. نور شمع، انرژی‌های منفی را از شما دور می‌کند و انرژی بیشتری در محیط خانه برقرار می‌شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید فضای خانه را با شمع تزئین کنید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا ایده‌های شمع آرایی در خانه را به شما معرفی کنیم.

اصول شمع آرایی در خانه

زمانی که قصد دارید از شمع آرایی در دکوراسیون خود استفاده کنید، باید به مواردی مانند رنگ و کاربرد شمع‌ها اهمیت دهید و تم کلی فضا را مدنظر قرار دهید. از طرفی، تقارن و تعادل شمع‌ها باید در نظر گرفته شوند و معمولا بهتر است یک نقطه را به عنوان کانون قرار دهید و شمع‌ها را اطراف آن بچینید. از قرار دادن شمع در کنار مواد قابل اشتعال خودداری کنید و حتما آن‌ها را روی یک سطح صاف قرار دهید.

شمع آرایی

ایده‌های اجرای شمع آرایی در خانه

شمع آرایی در خانه کار چندان سختی نیست و با چندین اجرا قابل اجرا شدن است و نکته مهم این است که محیط را به طور خلاقانه‌ای با شمع تزئین کنید. حتی می‌توانید شمع‌های ساده خریداری کنید و خودتان آنها را با روش‌های مختلف تزئین کنید.

  • تزئین با شمع‌های اکلیلی

برای اینکه دکوراسیون شیک‌تری داشته باشید، می‌توانید شمع‌های اکلیلی خریداری کنید. اما اگر شمع ساده در خانه دارید، تنها کافی است سطح شمع را کمی حرارت دهید و سپس مقداری اکلیل و چسب چوب به آن بزنید تا خشک شود.

  • شمع آرایی با وارمر

وارمرها، شمع‌های دایره‌ای و کوچکی هستند که ارتفاع کمی دارند و سوخت‌شان چند ساعته است. شما می‌توانید قسمتی از فضای خود را با این شمع‌ها چیدمان کنید و از آن‌جایی که کاپ این شمع‌ها فلزی است، در هر سطحی قابل استفاده هستند.

مطلب پیشنهادی:  مبلمان فرانسوی 2024، تلفیقی از کلاسیک و مدرن در دکوراسیون

شمع آرایی

  • قرار دادن شمع در آب

بعضی از شمع‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان از آن‌ها در ظرف آب استفاده کرد. برای این مدل از شمع آرایی، می‌توانید ظروف شیشه‌ای و یا مدل‌دار را انتخاب کرده و یک یا چند شمع را درون آن قرار دهید و روشن کنید. این مدل طراحی، زیبایی بسیار خاصی به فضای شما خواهد داد.

  • استفاده از جام‌های شیشه‌ای

جام‌های شیشه‌ای را که بدون استفاده مانده‌اند، بردارید و به صورت وارونه روی سطح مورد نظرتان قرار دهید و شمع را روی پایه آن بگذارید. داخل جام را هم می‌توانید با گل و یا سایر اکسسوری‌ها پر کنید. از این مدل طراحی هم می‌توانید برای چیدمان سفره هفت سین استفاده کنید.

  • شمع آرایی با سینی دکوراتیو

سینی‌های دکوراتیو این روزها یکی از اکسسوری‌های محبوب در چیدمان خانه هستند و شما می‌توانید داخل آن، شمع را در کنار گلدان و یا دیگر لوازم تزئینی داشته باشید تا سینی متفاوت و زیباتر به نظر برسد.

شما به راحتی می‌توانید با چند حرکت ساده، حتی زدن کنف یا روبان به شمع، شکل ظاهری شمع را تغییر بدهید و ایده خلاقانه‌ای در شمع آرایی ایجاد کنید.

تعداد کلمات مطلب: 492

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با این دکور‌ی ها زیبایی را با هزینه کم به خانه بیاورید

اکسسوری خانه نقش بزرگی در زیبایی و شکوه خانه شما دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا با بهتر…