دکوراسیونی مدرن با کاور شوفاژ

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پوشاندن شوفاژ و استفاده بهینه از فضا، با استفاده از یک محصول جدید.
کاور شوفاژ

کاور شوفاژ، محصول جدیدی است که به عنوان یک نوع پوشش برای پوشاندن و پنهان کردن شوفاژ به کار برده می‌شود و استفاده از آن، می‌تواند جلوه بسیار شیک و خاصی را به فضای دکوراسیون شما بدهد. اما قطعا این سوال برایتان پیش می‌آید که مگر می‌شود چیزی را روی شوفاژ قرار داد و آن را پوشاند؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی کامل کاور شوفاژ و نصب آن بپردازیم.

کاربرد کاور شوفاژ

شوفاژ که وسیله گرمایشی در بسیاری از خانه‌هاست، معمولا به گونه‌ای نصب می‎شود که جلوی چشم است و فضایی را هم اشغال می‌کند. اما شما می‌توانید با استفاده از یک کاور، شوفاژ را به راحتی از دید پنهان کنید و تغییر اساسی را در فضای دکوراسیون داشته باشید. این حالت بیشتر برای خانه‌هایی که مثراژ کوچکی دارند و لازم است که از تمامی فضا استفاده بهینه شود، بهترین گزینه به حساب می‌آید.

کاور شوفاژ

از طرفی زمانی که خانه قدیمی می‌شود، ظاهر شوفاژ هم تغییر نمی‌کند و زیبایی ندارد که در چنین مواردی، تعویض شوفاژ قطعا هزینه‌های بالایی را به همراه خواهد داشت. اما شما با انتخاب یک کاور شوفاژ مناسب، می‌توانید به زیباتر شدن فضای دکوراسیون خود کمک کنید.

انواع کاور شوفاژ

کاور شوفاژ به گونه‌ای نصب می‌شود که حرارت و گرما به خوبی منتقل شود و برای نصب این وسیله دکوراتیو می‌توان از مواد و متریال مختلفی استفاده کرد. نکته مهم این است که کاور باید عایق گرما باشد و بتواند گرمای بالا را به خوبی تحمل کند.

  • کاور شوفاژ چوبی

چوب، یکی از پرطرفدارترین متریال است که برای انتخاب نوع کاور رادیاتور هم انتخاب می‌شود و از آنجایی که طرح‌ها و نقش‌هایی هم دارد، به خوبی با فضای دکوراسیون هماهنگ خواهد شد. این نوع کاورها، فضا را لوکس نشان می‌دهند و به دلیل جذب بالایی که در امواج صوتی دارند، از انتقال صدای داخل شوفاژ به محیط هم جلوگیری می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  ابعاد استاندارد کنسول و آینه میز کنسول چقدر است؟

کاورهای چوبی، مقاومت بالایی نسبت به حرارت دارند و به مرور زمان، دچار تغییر شکل نخواهند شد. البته این را هم در نظر داشته باشید که این مدل‌ها، گران قیمت‌تر نیز هستند.

کاور شوفاژ

  • کاور شوفاژ MDF

معمولا بسیاری از طراحان دکوراسیون ترجیح می‌دهند از کاورهای MDF استفاده کنند که در کنار خاص بودن، اقتصادی‌تر نیز هستند. این مدل‌ها دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند و از مواد ضد حریق ساخته شده‌اند و در حرارت بالا، تغییر فرم پیدا نمی‌کنند.

نکات مهم در انتخاب و نصب کاور شوفاژ

  1. حتما هنگام نصب کاور، به این مورد توجه داشته باشید که فاصله‌ای ما بین دیوار و رادیاتور باقی بماند.
  2. کاور باید به گونه‌ای نصب شود که در صورت نیاز به تعمیر و سرویس، به راحتی از روی شوفاژ برداشته شود.
  3. حتما فضای کلی دکوراسیون را در نظر بگیرید و سپس با توجه به آن، طرح و مدل کاور را انتخاب کنید تا دکوراسیون جدید دلتان را نزند.

 

تعداد کلمات مطلب: 464

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

کابینت انزو، ترکیبی از زیبایی و مدرن بودن

کابینت انزو در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه‌های مدرن تبدیل شد…