بهترین رنگ اتاق خواب نوزاد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب و المان‌های اتاق نوزاد.
رنگ اتاق خواب نوزاد

انتخاب رنگ اتاق خواب نوزاد، یکی از چالش‌هایی است که پدر و مادرها هنگام خرید سیسمونی و انتخاب وسایل با آن روبرو هستند. در چیدمان دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک باید به المان‌هایی از جمله رنگ وسایل توجه شود و روانشناسی رنگ‌ها مد نظر قرار بگیرد. ما در مجله دلتا، قصد داریم به معرفی بهترین رنگ اتاق خواب نوزاد بپردازیم.

روانشناسی رنگ اتاق خواب نوزاد

نکته مهمی که وجود دارد این است که رنگ‌ها بر روی روح و روان تاثیر می‌گذارند و بسیار مهم است که برای اتاق خواب نوزاد از رنگ‌هایی استفاده شود، که آرامش و نشاط بیشتری را به همراه دارند. از طرفی، توصیه می‌شود رنگ اتاق خواب نوزاد به گونه‌ای انتخاب شود که تا چند سال، سازگار با سن کودک باشد.

رنگ اتاق خواب نوزاد

در صورتی که جنسیت نوزاد تعیین نشده باشد، بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم یا خاکستری استفاده شود که به راحتی با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شوند و برای هر دو جنسیت دختر و پسر قابل استفاده هستند. رنگ‌های شاد مانند آبی، زرد، بنفش و صورتی می‌توانند فضا را پر انرژی نشان دهند و مورد مهم این است که زمانی‌ که این رنگ‌ها را انتخاب می‌کنید، جنسیت نوزاد را هم باید در نظر بگیرید.

انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب نوزاد

معمول‌ترین رنگ‌هایی که برای اتاق خواب نوزاد انتخاب می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ آبی

بساری از خانواده‌هایی که قرار است فرزند پسر داشته باشند، رنگ آبی را برای اتاق و وسایل سیسمونی انتخاب می‌کنند. این رنگ در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد و حسی از آرامش را به همراه دارد. می‌توانید این رنگ را در ترکیب با آبی تیره، زرد و یا نارنجی در فضای اتاق بکار ببرید تا هماهنگی خاصی در دکوراسیون ایجاد گردد.

  • رنگ صورتی
مطلب پیشنهادی:  جذاب ترین و شیک ترین مدل های استخر با طراحی لوکس

اولویت برای اتاق خواب نوزاد دختر، رنگ صورتی است که در واقع، یکی از پرطرفدارترین رنگ‌هاست و حتی می‌توان از این رنگ برای اسباب بازی‌ها، روتختی و انواعی از لباس‌ها استفاده کرد و به خوبی با رنگ سفید ست می‌شود.

رنگ اتاق خواب نوزاد

  • رنگ سفید

سفید، بهترین و محبوب‌ترین رنگ اتاق خواب نوزاد است که فضای باز و دلنشینی را ایجاد می‌کند و حتی بسیاری از پدر و مادرها ترجیح می‌دهند حتی سرویس خواب را هم سفید انتخاب کنند.

  • رنگ سبز

از دیگر رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب نوزاد می‌توان به سبز اشاره کرد که فضای خاصی را دکوراسیون ایجاد می‌کند و می‌توانید به راحتی با رنگ‌هایی مانند نارنجی و زرد ست کنید. توجه داشته باشید که هر چه توناژ رنگ سبز کمرنگ‌تر باشد، برای آرامش نوزاد بهتر خواهد بود.

رنگ اتاق خواب نوزاد را طوری انتخاب کنید تا چند سال بعد هم مناسب باشد و بتوانید وسایل و رنگ المان‌ها را به خوبی با هم ست کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 442

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با این دکور‌ی ها زیبایی را با هزینه کم به خانه بیاورید

اکسسوری خانه نقش بزرگی در زیبایی و شکوه خانه شما دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا با بهتر…