کدام گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما هستند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به تغییر سبک زندگی و مدرن شدن آن، نگهداری گیاهان در محیط خانه و اطرافمان همانند سابق نیستند. بنابراین باید روش نگهداری این گیاهان را یاد بگیریم.
گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند آن است که کدام گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما هستند. در این رابطه باید بگوییم که در قدیم گیاهان در محیط حیاط خانه نگهداری می‌شدند اما امروزه با توجه به کمبود فضای منازل و آپارتمان‌ها باید آنها را در داخل خانه و اتاق ها نگهداری کنیم. از این رو باید به دنبال پرورش و نگهداری گیاهانی بود که به محیط و گرمای داخل اتاق ها خصوصا آشپزخانه ها سازگاری داشته باشند. همراه دلتامگ باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما

در تابستان، مراقبت از گیاهان آپارتمانی خود می‌تواند مهم باشد، زیرا دما و نوردهی بیشتر می‌شود. برخی گیاهان آپارتمانی که معمولاً در تابستان خوب رشد می‌کنند و پژمرده نمی‌شوند عبارت‌اند از:

  • سان سپر: گیاهی که به نور خورشید مستقیم عادت دارد و در فصل تابستان خوب رشد می‌کند. پس اگر علاقه دارید در فصل گرما گیاهی داشته باشید که از نور خورشید بدش نیاید این گیاه را خریداری کنید.
  • آلوئه ورا: یک گیاه ساحلی که به دماهای گرم عادت دارد و در تابستان به راحتی می‌تواند رشد کند.
  • ساگو پالم: یک گیاه هوایی که در شرایط نوردهی و دمای بالا خوب رشد می‌کند. این گیاه، یک گیاه زیبای آپارتمانی است که در برابر گرما بسیار مقاوم خواهد بود. بنابراین نگران نگهداری از این گیاه نباشید.
  • گیاهان کاکتوس و ساکولنت: این گیاهان مقاوم به خشکی هستند و در تابستان نیاز کمتری به آب دارند.
  • پاتوس: یک گیاه سبز زیبا که در محیط‌های نوردهی مناسب و با رطوبت مناسب در تابستان خوب رشد می‌کند.

راهکارهای مراقبت از گیاهان آپارتمانی در تابستان

راهکارهای مراقبت از گیاهان آپارتمانی در تابستان

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در تابستان می‌تواند چالشی باشد، اما با رعایت چند نکته می‌توانید آن‌ها را سالم و سرحال نگه دارید:

  • آبیاری منظم: در تابستان، گیاهان بیشتر آب می‌خواهند، بنابراین به یاد داشته باشید که خاک گیاهان خشک نشود. اما از آبیاری اضافی هم خودداری کنید، زیرا زیادی آب می‌تواند به گیاهان آسیب برساند.
  • نوردهی مناسب: در تابستان، گیاهان بیشتر نور می‌خواهند، اما باید از نور مستقیم خورشید در ساعات ظهر خودداری کنید تا از سوختگی برگ‌ها جلوگیری کنید.
  • حفاظت از گیاهان: در مواجهه با گرما، گیاهان را از تماس مستقیم با سطح داغ محافظت کنید، به ویژه از ظهر تا بعد از ظهر که دما بیشتر است.
  • تهویه مناسب: اطمینان حاصل کنید که محیط پیرامون گیاهان شما دارای تهویه کافی است، زیرا گیاهان نیاز به هوای تازه دارند.
  • کوددهی: در فصل رشد فعال (بهار و تابستان)، گیاهان بیشتر به کود نیاز دارند. بهتر است از کودهای آلی یا معدنی مناسب استفاده کنید.
  • حفظ رطوبت: برای حفظ رطوبت خاک، از پوشش خاک استفاده کنید و گیاهان را در دمای بالا از خشک شدن زیاد خاک محافظت کنید.
مطلب پیشنهادی:  اولین ساکنان ماه و مریخ می‌توانند خانه‌های خود را از «سیب‌زمینی و نمک» بسازند

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در تابستان

با رعایت این نکات، گیاهان آپارتمانی شما در تابستان بهترین حالت را خواهند داشت. در واقع شما با شناخت گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما می‌توانید در تمام سال منزل زیبا و غرق در گل داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 472

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

بگونیا رکس، زیباترین گیاه آپارتمانی

بگونیا رکس (Begonia rex) گیاهی آپارتمانی محبوب است که به خاطر برگ های رنگارنگ و طرح دار خو…