6 نکته کلیدی برای موفقیت

2
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
موفقیت در کسب و کار

آرزوی راه انداختن یک کسب و کار موفق و پولدار شدن، چیزی است که همه‌ی ما انسان‌ها حداقل یک بار در زندگی به آن فکر کرده ایم. در بیشتر مواقع، قبل از شروع کار و بدون اینکه هیچ کاری کرده باشیم، مضطرب و دلسرد می‌شویم و این ایده ‌را برای همیشه کنار می‌گذاریم. گاهی فکر می‌کنیم که آیا فرمولی جادویی برای موفقیت در کسب و کار وجود دارد؟ چطور باید با چالش‌های این مسیر مقابله کنیم؟ اما کسی نبوده تا به این پرسش‌هایمان پاسخ دهد. محمد تقوی، کارآفرین خودساخته و بنیان‌گذار سایت ملکی دلتا، در کتاب “هنر درست اندیشیدن” مسیر موفقیتش را با ما به اشتراک گذاشته و به پرسش‌هایمان پاسخ داده‌ است. در این مطلب، به نکاتی برای موفقیت در کسب و کار از دیدگاه محمد تقوی می‌پردازیم.

نیازسنجی، مهم‌ترین عامل موفقیت در کسب و کار

اولین و مهم‌ترین گام برای موفقیت در کسب و کار این است که به دنبال پیدا کردن نیاز جامعه باشید، تا آن نیاز را برطرف کنید. با پیدا کردن نقطه‌ی نیازمندی، شما در واقع تقاضا برای عرضه‌ی محصول را پیدا کرده‌اید و مسیر کسب درآمد و موفقیتتان را هموار می‌کنید. محمد تقوی در شروع مسیرش به دنیای کسب و کار،  قصد راه ‌اندازی یک مغازه فتوکپی را داشت. با توجه به اصل نیازسنجی، موقعیت مکانی اطراف دادگستری را برای راه اندازی کسب و کارش مناسب دید و همین موضوع، باعث موفقیت و کسب درآمدی فراتر از انتظارش شد.

از هر موقعیتی برای یادگیری استفاده کن

یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت، یادگیری مهارت‌های جدید است. یادگیری در هر زمینه‌ای، درهای زیادی را به روی شما باز می‌کند و شانس موفقیت در کسب و کار را افزایش می‌دهد. گاهی موقعیت‌هایی برای یادگیری مهارت‌های جدید، در زندگی پیش می‌آید که به کلی مسیر شما را تغییر می‌دهد؛ در این مواقع باید حواستان باشد تا از کنار این فرصت‌ها به راحتی نگذرید و از آن‌ها نهایت استفاده را بکنید. بورسیه‌ پنج ساله‌ی تدارکات ارتش برای ساخت فروشگاه‌های اتکا، همان فرصتی بود که زندگی محمد تقوی را تغییر داد. پنج سال زندگی و یادگیری مدیریت بازرگانی در انگلستان، فرصتی طلایی برای فراگیری مهارت‌های مدیریت کسب و کار محمد تقوی بود.

به حس درونی خود ایمان داشته باش

در مسیر موفقیت در دوراهی‌های بسیاری مجبور به انتخاب می‌شویم. در این مواقع بهتر است تمام جوانب را در نظر بگیرید، درست بیاندیشید و به دنبال خواسته‌ی خود بروید. تصمیمی که در این دوراهی می‌گیرید ممکن است مخالفت‌ها و قضاوت‌های زیادی را به همراه داشته باشد؛ اما شما باید به حس درونی خود اعتماد کنید و از تصمیم خود مطمئن باشید. استعفا و خروج محمد تقوی از فروشگاه‌ اتکا به عنوان مدیر بازرگانی، مخالفت‌های زیادی به همراه داشت. خانواده‌اش فکر می‌کردند که بدترین تصمیم زندگی‌اش را گرفته و یک بازنده‌ی به تمام معناست؛ اما او به تصمیمش ایمان داشت و می‌دانست آینده‌ی بهتری در انتظارش است.

مطلب پیشنهادی:  6 راهکار ساده برای جلوگیری از ترکیدن زودپز برقی

حس درونی

از انجام کارهای جدید نترس

برداشتن گام‌های جدید و نوآفرینی در هر زمینه‌ای، همیشه با ترس و تردید زیادی همراه است؛ اما باید بدانید که نوآوری، سکوی پرتاب شماست. برای موفقیت در کسب و کار خود، بهتر است از این موضوع غافل نشوید و تا جایی که ممکن است برایش هزینه کنید. زمانی که کسب و کارهای زیادی شماره تلفن نداشتند و کسی از این راه خدمت‌رسانی نمی‌کرد، خریدن شماره تلفن 755755 (دو تا 755) با شش برابر قیمت، گام تبلیغاتی بزرگی بود که محمد تقوی برای شروع کسب و کارش برداشت و بازدهی بی‌نظیری داشت.

ریسک پذیری برای موفقیت در کسب و کار

برای موفقیت در کسب و کار ریسک پذیر باش!

یکی از عوامل کلیدی برای تصمیم‌گیری‌ها و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، قدرت ریسک‌پذیری است. کارآفرینان زیادی با جمله‌ی “خطر بیشتر، سود بیشتر” آشنا هستند اما آیا هر خطری منجر به سود می‌شود؟ قطعا اینطور نیست؛ برای ریسک کردن، باید درست بیاندیشید و بعد از اینکه تمام جوانب را در نظر گرفتید، تصمیم گیری کنید. محمد تقوی با بررسی حوزه‌های دیگر کاری در ایران، کسب و کار بزرگش را در نقطه‌ی اوج واگذار کرد. او این ریسک را پذیرفت و وارد صنفی شد که هیچ پیشرفتی نداشت؛ دنیای املاک را متحول کرد و مرد شماره یک املاک ایران شد.

دوستی با تکنولوژی، یک تصمیم سرنوشت‌ساز

راز موفقیت در کسب و کار در دنیایی که هر لحظه در حال پیشرفت و تغییر است، همراه شدن با تکنولوژی است. برای پیشرفت صعودی کسب و کار خود، بهتر است به دنیای دیجیتال اعتماد کنید و سود و بازدهی بیشتر خود را تضمین کنید. محمد تقوی می‌توانست کسب و کارش را فقط محدود به آژانس‌های املاکش کند؛ اما با ظهور اینترنت، سایت ملکی دلتا را راه‌اندازی کرد که اولین سایت تخصصی ملکی در ایران است.

هنر درست اندیشیدن

مسیر موفقیت در کسب و کار، مسیری پر از چالش است و مقابله با این چالش‌ها کار سختی‌‍ است. تجربه‌ی افراد موفق و کارآفرین‌هایی که این مسیر را طی کرده اند، چراغ راه شماست. با الگوگرفتن از افرادی مثل محمد تقوی، می‌توانید تجربه‌ی بهتری از مسیر موفقیت خود داشته باشید.

نکاتی که در این متن خواندید، برگرفته از کتاب “هنر درست اندیشیدن” به قلم آیه اسماعیلی و درباره‌ی زندگی محمد تقوی، کارآفرین خودساخته و بنیان‌گذار سایت ملکی دلتاست که می‌توانید از انتشارات روزگار آن را تهیه کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 841

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    10 خرداد 1403 در 9:02 ق.ظ

    آموزنده وعالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    10 خرداد 1403 در 12:06 ب.ظ

    بسیار مطلب اموزنده وجالبی بود ،ارزوی تندرستی برای همه ایرانیان ،💐

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

تاثیر استفاده از میلگرد در استحکام و پایداری ساختمان‌ها

در این مقاله، کارشناسان فولادسل، مرجع خرید آهن آنلاین، تأثیر میلگرد در استحکام سازه را برر…