4 وسیله که دیگر در دکوراسیون خانه مد نیستند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید دکوراسیون خانه شما همیشه به روز و مدرن باشد، لازم است از این وسایل در چیدمان خانه استفاده نکنید.
وسایل از مد افتاده

دکوراسیون داخلی به طور مداوم تحت تأثیر مد و ترندهای روز قرار دارد. هر ساله، سبک‌ها و وسایل جدید به بازار می‌آیند و برخی از آن‌ها به سرعت جای خود را به دیگران می‌دهند. در نتیجه برای داشتن یک دکوراسیون شیک و امروزی، لازم است وسایل از مد افتاده را بشناسید و آن‌ها را از محیط خانه خارج کنید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا تعدادی از این وسایل را به شما معرفی کنیم.

معرفی وسایل از مد افتاده در سال 1403

مهم‌ترین موضوعی که لازم است هنگام تغییر دکوراسیون داخلی منزل به آن توجه داشته باشید، سلیقه شما است؛ برای بسیاری از ما پیش آمده بعضی از وسایل را که دیگر مد نیستند همچنان در دکور خانه نگهداری کرده‌ایم؛ چرا که از آن‌ها حس خوبی دریافت می‌کنیم.

اما به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از اشتباهات دکوراسیونی ممکن است باعث ناهماهنگی بصری و زشت شدن فضای خانه شوند و شما را به صرف هزینه‌های اضافی بیندازند. در ادامه به چند نمونه از این اشتباهات اشاره می‌کنیم که بهتر است از آن‌ها پرهیز کنید:

  • استفاده از کاغذ دیواری با طرح گل

با توجه به اینکه طراحی دکوراسیون داخلی به سمت سادگی و مینیمالیسم حرکت می‌کند، به ویژه با توجه به اندازه کوچک آپارتمان‌های امروزی، بنابراین هنگام انتخاب کاغذ دیواری به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی مانند سفید، بژ، طوسی و کرم برای دیوارها می‌تواند به ایجاد یک فضای باز و آرام کمک کند. این رنگ‌ها به طور طبیعی نور را بازتاب می‌دهند و فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند.

وسایل از مد افتاده

  • کابینت به رنگ قهوه ای تیره

بسیاری از شما می‌دانید که استفاده ار رنگ قهوه‌ای تیره برای کابینت، در سال‌های قبل طرفدارن بسیاری داشت؛ اما با توجه به کوچک شدن متراژ بسیاری از ساختمان‌ها، استفاده از رنگ تیره برای کابینت باعث کوچک شدن فضا می‌شود؛ به همین دلیل در سال جدید سعی می‌شود که بیشتر از رنگ‌های سفید، کرم، طوسی و نسکافه‌ای استفاده شود.

وسایل از مد افتاده

  •  پرده‌هایی که دیگر مد نیستند

در دنیای دکوراسیون داخلی، پرده‌ها نیز همچون دیگر عناصر، دچار تغییرات و تحولات مد می‌شوند. برخی از مدل‌های پرده که زمانی محبوب بوده‌اند، اکنون دیگر مد نیستند و به ندرت در طراحی‌های مدرن و به‌روز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر به چند نمونه از پرده‌هایی که دیگر مد نیستند اشاره می‌کنیم:

مطلب پیشنهادی:  شیرآلات استیل بگیریم یا طلایی؟ کدوم خوبه؟

۱. پرده‌های چین‌دار سنگین
پرده‌های سنگین با چین‌های زیاد و پارچه‌های ضخیم، دیگر کمتر در طراحی‌های مدرن استفاده می‌شوند. این نوع پرده‌ها فضای اتاق را تیره و شلوغ می‌کنند و به همین دلیل جای خود را به پرده‌های سبک‌تر و ساده‌تر داده‌اند.

۲. پرده‌های ولومی با طرح‌های شلوغ
پرده‌های والان‌دار با طرح‌ها و نقش‌های شلوغ که در گذشته محبوب بودند، اکنون دیگر جزو وسایل از مد افتاده هستند؛ چرا که این نوع پرده‌ها به دلیل طرح‌های پیچیده و سنگینی که دارند، باعث شلوغی بصری می‌شوند.

وسایل از مد افتاده

۳. پرده‌های پلیسه‌ای کلاسیک
پرده‌های پلیسه‌ای با چین‌های عمیق و پارچه‌های براق که در دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده می‌شدند، اکنون دیگر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پرده‌ها بیشتر در دکوراسیون‌های سنتی به کار می‌رفتند و جای خود را به پرده‌های مدرن‌تر داده‌اند.

۴. پرده‌های با رنگ‌های تیره و سنگین
پرده‌هایی با رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، قرمز تیره و بنفش که فضای اتاق را سنگین و تاریک می‌کنند، جزو وسایل از مد افتاده هستند؛ امروزه پرده‌های با رنگ‌های روشن و ملایم ترجیح داده می‌شوند که نور را بهتر عبور می‌دهند و فضا را بازتر و روشن‌تر نشان می‌دهند.

  • استفاده از فرش برای تمام قسمت‌های خانه

نحوه پهن کردن فرش به صورتی که تمام کف خانه را بپوشاند، جزو وسایل از مد افتاده است؛ برای اینکه در پهن کردن فرش به روز باشید، هنگام پهن کردن فرش، کمی فاصله بین دیوار و لبه فرش دکوراسیون خانه شما را به روز می‌کند؛ همچنین به جای اینکه چندین فرش را در پذیرایی پهن کنید، بهتر است در صورت امکان یک فرش بزرگتر جایگزین آن کنید.

تعداد کلمات مطلب: 641

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ٰدکوراسیون اتاق خواب پسرانه، فضایی جذاب و پرانرژی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، علاوه بر زیبایی، باید فضایی را فراهم کند که فرزندتان بتواند در…