5 روش سفید کردن دندان در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن دندان سفید و براق از خواسته‌های همه مردم است. در این مطلب با انجام تحقیقات فراوان چند روش کاربردی خانگی برای سفیدی دندان شما آورده‌ایم.
روش سفید کردن دندان

روش سفید کردن دندان در خانه به شما کمک خواهد کرد تا در عین آسانی،جذابیت و زیبایی بیشتری داشته باشید. اکثر مردم به زیبایی دندان‌هایشان اهمیت زیادی می‌دهند زیرا تاثیر بسیار خوبی بر چهره می‌گذارد. زیبایی و سفید بودن دندان‌ها لبخند زیبایی برای شما به ارمغان می‌آورد. متاسفانه هزینه‌های دندانپزشکی برای کارهای زیبایی بسیار بالا هستند به همین علت اکثر افراد تمایل دارند تا با کمترین هزینه و با مواد در دسترس، دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشند. با دلتامگ همراه باشید تا روش سفید کردن دندان در خانه را بیاموزید.

علت زردی دندان‌ چیست؟

زرد شدن دندان‌ها علل مختلفی داشته باشد. ژنتیک در این مورد دخیل است اما مهم‌ترین علت به جا ماندن آثار غذا و مسواک نزدن پس از وعده‌های غذایی است. پلاک دندان بسیار حساس و چسبنده است به همین علت باید حتما پس از هر بار غذا خوردن، مسواک زد. مواد غذایی مانند قهوه، چای، الکل و مواد مخدر، سیگار و به طور کلی هر غذایی که رنگدانه‌های بسیار زیادی دارند و باعث زرد شدن دندان می‌شود. یکی دیگر از مواردی که موجب زردی دندان و بوی بد دهان می‌شود، وجود باکتری‌هاست. این مطلب 5 روش درمان قطعی بوی بد دهان به شما برای برطرف کردن این مشکل کمک خواهد کرد.

روش سفید کردن دندان

روش سفید کردن دندان با محلول جوش‌شیرین و نمک دریا

جوش شیرین به علت اینکه حالتی اسیدی دارد برای سفید کردن دندان و از بین بردن جرم‌های آن یک گزینه بسیار مناسب است. چوش شیرین ونمک قیمت بسیار کمی دارند و در دسترس همه هستند. به همین جهت شما می‌توانید با هزینه و وقت کمی دندان‌های خود را سفید کنید. نصف قاشق مربا خوری نمک دریایی را با نصف قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید. به آن آب خنک اضافه کنید. سپس به قدری این ترکیب را هم بزنید تا منسجم شود. پس از این کار می‌توانید مسواک خود را به این محلول آغشته کنید و این مخلوط را تقریبا دو دقیقه بر روی دندان خود بگذارید. سپس دهان خود را بشویید.

روش سفید کردن دندان

روش سفید کردن دندان با پوست پرتقال

یک پرتقال را پوست بکنید وقسمت داخلی پوست پرتقال که سفید رنگ است را رنده کنید سپس به این مواد نمک دریا اضافه کنید و تقریبا به مدت 2 تا 3 دقیقه بر روی دندان‌های خود بمالید سپس آن را بشویید.

مطلب پیشنهادی:  با فیشیال پوست آشنا شوید

روش سفید کردن دندان با زردچوبه

شاید فکر کنید که زردچوبه با آن رنگ زردش چطور می‌تواند دندان شما را سفید کند، اما مطمئن باشید پس از امتحان کردن این کار از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد. برای درست کردن یک خمیر دندان با زردجوبه باید تقریبا 1 قاشق غذاخوری زردچوبه را با آب مخلوط کنید. سپس آب و زردچوبه را به خوبی مخلوط کنید تا مانند خمیر شود. حالا می‌توانید با استفاده از یک مسواک خمیر زردچوبه را به دندان خود بمالید و پس از 2 دقیقه به هنگام شستن دندان‌هایتان، با خمیر دندان آن رابشویید.

روش سفید کردن دندان با جوش‌شیرین و لیمو

لیمو حالت اسیدی بسیار زیادی دارد. ترکیب لیمو با جوش شیرین که هر اسیدی هستند باعث می‌شود تا دندان شما کاملا جرمگیری شود. سعی کنید از لیموی تازه استفاده کنید. نصف لیموی تازه و اگر برایتان مقدور نیست یک قاشق غذاخوری ابلیمو را با جوش شیرین ترکیب کنید. خوب هم بزنید تا یک‌دست شود. حالا با یک مسواک بر روی دندان‌های خودتان این مواد را بشویید. فقط به یاد داشته باشید تا به هیچ وجه این ترکیب را قورت ندهید زیرا برای معده بسیار مضر است و باعث گلودرد نیز می‌شود.

روش سفید کردن دندان

روش سفید کردن دندان با توتقرنگی

یک توت فرنگی رسیده را با بیفتک یا هر شی که خودتا راحت هستید له کنید و با نصف قاشق جوش شیرین مخلوط کنید. این تزکیب را دو دقیقه بر روی دندان‌های خود بگذارید و سپس آبکشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…