معرفی بهترین نقاط ایران برای کمپینگ

0
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
به دنبال سفری خاطره انگیز زیر سقف آسمان هستید؟ کمپینگ این روزها به یکی از تفریحات محبوب مردم مخصوصا کسانی که در شهر های شلوغ و بزرگ زندگی می کنند تبدیل شده است.
کمپینگ

برای کمپینگ کجا بریم؟ پاسخ این پرسش بسته به سلیقه شما متفاوت است. جنگل، دریا، کوهستان، بیابان و… همه این مکان ها مناسب کمپ و فرار از فکر و شلوغی شهر هستند. البته اهداف کمپینگ می تواند متفاوت باشد شاید بخواهید زندگی در شرایط سخت را تجربه کنید و یا به خودشناسی و یوگا در سکوت بپردازید. اگر به دنبال بکر ترین نقاط ایران برای برپا کردن چادر می گردید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

جنگل دالخانی رامسر

بدون شک اولین گزینه کمپینگ جنگل بکر و زیبای دالخانی است. این جنگل که در دل ابر قرار دارد پر از زیبایی ها و جذابیت های گوناگون طبیعی است. برای رسیدن به جنگل دالخانی کافی است تا مسیر رامسر به تنکابن را در پیش بگیرید و در دل جنگل چادر خود را بنا کنید. این جنگل امن است و حیوانات درنده در آن وجود ندارد اما اگر احساس خطر می کنید کلبه های چوبی فراوانی در دل جنگل برای اقامت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. تلفیق صدای رودخانه جاری در این جنگل و صدای آواز پرندگان شما را سرشار از آرامش می کند. بهترین فصل بازدید و اقامت در جنگل دالخانی بهار و پاییز است. در فصل بهار درختان و بوته های این جنگل پر از میوه های وحشی جنگلی می شود و می توانید طعم یک میوه ارگانیک را آنجا تجربه کنید.

اوپرت مرز طبیعی دو استان

ییلاق اوپرت یک مرز طبیعی بین استان سمنان و مازندران است. مناطق کوهستانی و مرتفع روستای مهدیشهر و ابر های محبوس پشت کوهستان این روستا یکی از زیبا ترین مناظر طبیعی را رقم میزند. در اطراف اوپرت پر از چشمه ها و آبشار طبیعی است اما مناسب تریم محل اوپرت در ارتفاعات و کمپ کردن در کنار دریای ابر این محل است. همچنین عشایر و روستا های زیبا قبل از رسیدن به اوپرت جاذبه این محل را دو چندان میکنند. بهترین فصول برای بازدید از اوپرت بهار و تابستان است در فصل پاییز و زمستان به علت بارندگی و سرمای زیاد نیاز به تجهیزات بیشتری برای بازدید از این محل خواهید داشت.

کمپینگ

ییلاق ماسال

یکی دیگر از ییلاق های دیدنی ایران ییلاق ماسال استان گیلان است. این ییلاق با امکانات رفاهی بیشتر نسبت به مابقی مکان های مناسب کمپ،گزینه خوبی برای افرادی است که بدون پیاده روی و سختی می خواهند به مقصد زیبا و بکر برسند. دشت النزه از میان همه نقاط کمپینگ ماسال بهتر و زیبا تر است. از دیگر محل های محبوب این ییلاق می توان به خندیله، تلارگاه، سوئه چاله، شنبه راه و اولسبلانگاه اشاره کرد. فصل بهار بهترین فصل برای کمپ در این ییلاق به حساب می آید و اگر می خواهید تا گرفتار شرجی تابستان نشوید حتما در این فصل به دیدار طبیعت دست نیافتنی ماسال بروید.

دریاچه کریستالی گهر

در دل استان لرستان و در حوالی شهر درود یک دریاچه از آب زلال اشترانکوه و چشمه های اطراف پدید آمده که به دریاچه کریستالی گهر شناخته می شود. علت نام گذاری کریستالی بر روی این دریاچه زلال بودن آب به حدی که می توانید کوچک ترین جزئیات زیر آب را رویت کنید و آب این دریاچه بسیار شفاف است. مسیر دسترسی به این دریاچه کمی دشوار است و نیاز به آمادگی جسمانی دارد. در ضمن در کنار دریاچه هیچ امکانات رفاهی ای وجود ندارد و با تجهیزات کامل و تعداد افراد بالا به این مقصد رویایی بروید. در فصل بهار اطراف دریاچه پر از لاله واژگون می شود و همچنین حیوانات بسیاری در حوالی این دریاچه زندگی می کنند به علت سختی مسیر این دریاچه زیبا دست نخورده تر و بکر باقی مانده است.

کمپینگ

دماوند تهران

یکی از مقاصد چهار فصل برای کمپینگ در کشور کوهپایه دماوند است. به جز قله دماوند که مناسب کوهنوردان حرفه ای است دور تا دور کوهپایه دماوند مکان هایی مناسب کمپینگ قرار گرفته است. اگر برای پیمایش مسیر تا دماوند حوصله رانندگی ندارید می توانید بلیط هواپیما تهران را از وبسایت پته دریافت کنید و با بیشترین سرعت ممکن و بدون خستگی مسیر خود را به دماوند زیبا برسانید. در سال های اخیر با احداث محل کمپ زمستانی دماوند عملا این امکان هست که در هر وقتی از سال زیر آسمان پر ستاره این آتشفشان خاموش کمپ کنید و از آرامش مطلق این فضا لذت ببرید. مکان های مناسب کمپینگ در دماوند عبارت اند از: چشمه دیو آسیاب، دامنه کوه دماوند، آبشار برف تنگه لار، دشت مشا، چشمه سیاه سنگ، چشمه اعلا، چشمه تیزآب، دریاچه تار، دریاچه هویر، روستای خسروان، غار بورنیک و آبشار گروبار.

ساحل درک چابهار

درک دیگر معنا زشت قدیمی را ندارد و وقتی کسی می گوید برو به درک در واقع پیشنهاد داده تا به یکی از خاص ترین لوکیشن های کمپینگ ایران بروید. در این منطقه تقابل زیبای کویر با دریا را شاهد هستید و این تضاد زیبایی زیادی را به همراه دارد. کمپینگ در این محل حس و حال کمپ در دریا و کویر را با هم به شما می دهد و با یک تیر دو نشان می زنید. روستای درک در سیستان و بلوچستان و در حوالی چابهار قرار دارد و در همه فصول می توان در این منطقه کمپ کرد. از تفریحات این منطقه می توان به شنا، موج سواری و قایق سواری اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه‌های تاریک هستند

کمپینگ

رود سیروان کردستان

رود سیروان در منطقه اورامان کردستان قرار گرفته است. این رود که بلند ترین رود کردستان به حساب می آید دو منطقه اورامان و سروآباد را از هم جدا کرده. دنباله این رود بزرگ تا مرز عراق می رسد و در کنار این رود بافت زیبای طبیعی و گیاهان خوش عطری مانند ریواس یافت می شوند. در صورتی که با لیدر به منطقه های دست نیافتنی تر این رود سفر کنید می توانید از نزدیک شاهد جانورانی مانند سنجاب و طوطی این منطقه باشید.

جاده اسالم به خلخال

در مسیر اسالم به خلخال دشت ها و جنگل های زیبایی را مشاهده خواهید کرد. این منطقه پر از روستا های کوچک و بزرگ است که می توانید در صورت نداشتن وسایل کمپی کلبه های چوبی از آنها اجاره کنید. این منطقه از سرمای زیادی برخوردار است و بهتر است که در فصل تابستان به بازدید آن بروید تا از سرسبزی بی حد آن لذت ببرید. در ییلاق های اسالم و در هنگام غروب می توانید شاهد گله های زیاد گوسفندان باشید که در دشتی سرسبز به دنبال مادران خود می گردند و مشغول بازی و خوردن علف های تازه هستند. در این محل خبری از رستوران های لوکس نیست و به علت سرمای هوا گوشت ها رستوران ها بیرون رستوران اوریزان می شود که جلوه جالبی به محیط می دهد.

کویر مرنجاب اصفهان

یکی از مقاصد جذاب کویر نوردان کویر مرنجاب اصفهان است. این کویر که در مرکز کشور قرار دارد قلب کویر های ایران به حساب می آید. تفریحات گوناگونی مانند سافاری و پاراگلایدر را می توانید با کمپ کردن در این منطقه تجربه کنید. همچنین اقامتگاه های تاریخی و زیبایی در این منطقه وجود دارد که می تواند امکانات رفاهی مناسبی را برای شما داشته باشد. اگر عاشق دیدن ستارگان هستید حتما تلسکوپ خود را در این منطقه برپا کنید و چرا که انگار ستارگان در کویر مرنجاب به شما نزدیک تر هستند و وضوح بهتری دارند. کویر در فصل تابستان و بهار روزهای گرم آزار دهنده ای دارد و انتخاب کمپرهای کویری فصل زمستان است. در نظر داشته باشید اختلاف دمای کویر در روز و شب زیاد است و گرچه روز کویر هوای مساعدی دارد اما شب های کویر به مراتب سردتر هستند.

دریاچه دالامپر ارومیه

یکی دیگر از مقاصد بهاری کشور برای کمپینگ دریاچه دالامپر ارومیه است. این دریاچه که در بالای کوهی به همین نام قرار گرفته در فصل بهار و با آب شدن برف های کوهستان و مسیر رودخانه پر آب تر از هر زمانی می شود. شنا در این دریاچه به علت عمق زیاد خطرناک است. در اطراف دریاچه پوشش جانوری و گیاهی خاصی حکمفرما است زیبایی های دریاچه را بیش از پیش می کند. برای رسیدن به دریاچه دالامپر نیازمند ماشین های آفرود هستید و یا اگر آمادگی جسمانی مطلوبی دارید بهتر از با راهنما به سمت دریاچه حرکت کنید. این دریاچه از توابع شهرستان اشنویه ارومیه محسوب می شود.

کلام پایانی

کشور چهار فصل ایران با وسعت زیاد و منابع طبیعی گوناگون خواستگاه شگفتی های بی شمار طبیعی است. از دریاچه های زلال تا کویر خشک و بی آب و علف و کوهستان را می توانید در نقاط مختلف این کشور زیبا تجربه کنید. در این مقاله محبوب ترین مقاصد کمپی و بخش کوچکی از جلوه های طبیعی کشورمان را برایتان معرفی کردیم. در صورتی که می خواهید به هر مقصدی برای کمپ کردن بروید کافی است تا با خرید بلیط هواپیما از پته در نزدیکترین زمان ممکن به مقصد برسد و با راحتی بیشتر و بدون خستگی به کمپ کردن در دل طبیعت بپردازید.

تعداد کلمات مطلب: 1444

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهر شیرینی

    شیرین ترین شهر ایران کجاست؟

    شهر شیرینی ایران کجاست؟ اکثر مردم از زمان کودکی هنگامی که اولین خوراکی شیرین زندگیشان را م…
  • شهر گیلاس ایران کجاست؟

    شهر گیلاس ایران کجاست؟

    شهر گیلاس ایران کجاست؟ گیلاس یکی از میوه‌های تابستانی بسیار خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است که…
  • زیباترین شهر ایران

    زیباترین شهر ایران کجاست؟

    زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه شیرینی میکادو مجلسی با نصف پیمانه آرد نخودچی

شیرینی میکادو جزو آن دسته از دسرهایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ با توجه به …