کاخ هشت بهشت، جلوه واقعی بهشت در اصفهان

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اصفهان با داشتن جاذبه‌های تاریخی بسیار باارزش و زیبا به‌راستی برازنده لقب نصف جهان است. از کاشی‌کاری فوق‌العاده زیبای مسجد امام تا زیبایی منحصربه‌فرد کاخ چهل ستون هر جاذبه‌ای در این شهر خیره‌کننده است.
کاخ هشت بهشت

در میان جاهای دیدنی اصفهان کاخ هشت بهشت با شکوه و زیبایی خود سال‌هاست در منطقه چهارباغ می‌درخشد. دلتامگ در این مقاله سفر کوتاهی به اصفهان خواهد داشت، با ما همراه شوید.

زیبایی بی‌نظیر کاخ هشت بهشت اصفهان

عمارت هشت بهشت را می‌توان تنها کوشک باقی مانده زیبا از دوران حکومت صفویان در منطقه چهارباغ اصفهان دانست که در زمان خود زیباترین کاخ جهان بوده است. از این کاخ با نام‌های دیگری مانند هشت به هشت و هشت در بهشت نیز یاد می‌کنند. زیبایی این کاخ چنان بوده که هر سیاح و جهانگردی را جادو می‌کرده تا جایی که اروپاییان آن را فرح‌انگیزتر از مجلل‌ترین کاخ‌های ممالک اروپایی توصیف می‌کردند.

زیبایی بی‌نظیر کاخ هشت بهشت اصفهان

تاریخچه کاخ هشت در هشت

ساخت این کاخ زیبا در زمان سلطنت شاه سلیمان صفوی و در سال 1080 هجری قمری به اتمام رسید. این عمارت را نمونه‌ای از بهترین کاخ‌نشین‌های دوره صفویه می‌دانند. در زمان ناصرالدین شاه این کاخ به مدرسه همایونی تبدیل شد. ناصرالدین شاه در زمان سلطنتش این کاخ را به بانو عظمی افتاخرالدوله بخشید؛ اما متاسفانه پس از مرگ وی وراثش تمام آینه‌کاری‌ها، طلاکاری‌ها و تزیینات منقوش و زیبای کاخ را در زیر گچ‌بری پنهان کردند و ظاهر کاخ را تغییر دادند. سر انجام در سال ۱۳۴۳ آن باغ تحت نظر وزارت فرهنگ و هنر درآمد و تبدیل به پارک شد. همزمان اداره باستان شناسی از معماران و زبردستان ایرانی و ایتالیایی کمک خواست تا تزیینات زیبایی را که در زیر گچ‌‌کاری های دوران قاجاریه مدفون شده است زنده کنند.

مطلب پیشنهادی:  هر آنچه باید درباره ویتامین B5 بدانید

تاریخچه کاخ هشت در هشت

علت نامگذاری کاخ هشت بهشت چیست؟

در سال 1669 میلادی، زمانی که این کاخ ساخته و افتتاح شد برای مدت بسیار طولانی لقب زیباترین کاخ جهان را از آن خود کرد. برخی معتقدند که این عمارت باشکوه در واقع قرار بوده حرم‌سرایی برای اقامت هشت سوگلی پادشاه باشد به همین دلیل لقب هشت بهشت را به آن دادند. با این حال این عمارت به‌قدری زیبا و باشکوه بوده که با برازندگی تمام این لقب را بر دوش می‌کشیده است.

علت نامگذاری کاخ هشت بهشت چیست؟

چگونه به کاخ هشت بهشت برویم؟

کاخ هشت بهشت در خیابان باغ گلدسته یا همان چهارباغ معروف اصفهان در میان پارک شهید رجایی واقع شده و از جنوب به بازارچه هنر اصفهان منتهی می‌شود. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن ایستگاه متروی امام حسین است. همچنین این کاخ تا سی و سه پل تنها چند دقیقه فاصله دارد. برای ورود به کاخ نیاز به تهیه بلیط دارید و  همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷:۳۰ عصر امکان‌پذیر است؛ اما پارک شهید رجایی در تمام ساعات شبانه‌روز باز است.

تعداد کلمات مطلب: 411

یک نظر

  1. همراه با شما

    21 فروردین 1403 در 1:46 ق.ظ

    همه جای ایران زیباست به هر استان بری زیبای وارامش امنیت داری

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جاهای دیدنی ورزقان

    ورزقان بهشتی که خبرساز شد

    جاهای دیدنی ورزقان به قدری زیبا است که شما را حیرت زده خواهد کرد. اگر به دنبال مکانی هستید…
  • شهرک امیر دشت

    شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

    شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…
  • جاهای دیدنی ایلام در بهار

    عروس زاگرس ایران کجاست؟

    جاهای دیدنی ایلام در بهار را می‌شناسید؟ تنگه کافرین یا تنگه کافری در استان ایلام، به دلیل …
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پرپشت کردن سریع ابرو با چند روش آسان

پرپشت کردن سریع ابرو یکی از خواسته‌های مهم افراد به خصوص خانم‌ها است. اما این کار ممکن است…