کندلوس؛ بهشتی 4000 ساله در نزدیکی نوشهر

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دنبال ردپای تمدن قبل از میلاد مسیح در ایران هستید؟ دلتان جایی منحصربه‌فرد را می‌خواهید نه‌تنها تاریخش؛ بلکه حتی طبیعتش نیز شما را جادو کند؟ دلتامگ یک پیشنهاد عالی برای شما دارد.
کندلوس

کندلوس فقط یک ییلاق عادی در میان ییلاق های مازندران نیست؛ بلکه مکانی منحصربه‌فرد و استثنایی است که با پا گذاشتن در آن قدم‌به‌قدم بهشت را می‌بینید! روستایی در دامنه رشته‌کوه‌های البرز که قدمت چند هزارساله‌ و جاذبه‌های عجیبش شما را به وجد خواهد آورد.

کندلوس کجاست؟

در نزدیکی‌های نوشهر و در منطقه کجور جایی در میان دامنه‌های رشته‌کوه البرز روستایی با قدمت 4000 سال جا خوش کرده که آب‌وهوای خوش و طبیعت بی‌نظیرش شهرت و محبوبیت خاصی برای آن به ارمغان آورده است. این روستا بخشی از دهستان زانوس رستاق است. فاصله تهران تا کندلوس حدود 160 کیلومتر است و نزدیک به 3 ساعت هم طول می‌کشد تا از شهر تهران و از طریق جاده چالوس و آزادراه تهران شمال به روستای آن برسید.

کندلوس کجاست؟

چرا باید به دیدن روستای کندلوس رفت؟

خانه‌های قدیمی با سقف‌ و نمای چوبی، دیوارهای کاهگلی، پنجره‌های کوچک، کوچه‌های سنگ‌فرش شده، چشمه‌های آب معدنی و نهرهای جاری که قدم‌به‌قدم در روستا شما را دنبال می‌کنند دلایل کافی برای دیدن این روستا نیستند؟ کندلوس یک بهشت واقعی است. جایی که باغ‌های وسیع و طبیعت سرسبزش روح و جان شما را تازه می‌کند؛ اما این همه ماجرا نیست. در این روستا که قدمتی نزدیک به 4000 سال دارد هیچ زباله‌ای نخواهید دید! اینجا یکی از تمیزترین روستاهای دنیاست که ساکنانش برای تمیزی‌اش خیلی زحمت کشیده‌اند. عجیب‌تر اینکه اینجا تنها روستایی در دنیاست که در آن موزه مردم‌شناسی و گیاه‌شناسی وجود دارد که از جمله جاهای دیدنی کندلوس هستند.

مطلب پیشنهادی:  نشانه های عاشق شدن یک پسر

چرا باید به دیدن روستای کندلوس رفت؟

رسم عجیب مج‌در

نوروز برای مردمان این دیار با رسوم عجیبی شروع می‌شود. مج‌در رسمی دیرینه است که در آن هر خانواده قبل از شروع سال در میان کودکان و جوانان خود یک نفر را انتخاب می‌کنند تا به‌محض تحویل سال نو با سینی محتوی کلام‌الله مجید، سبزه، شیرینی و یک ظرف آب قبل از ورود دیگران خانه را متبرک کند.

بهترین زمان سفر به کندلوس کی است؟

از فرودین تا آبان ماه، اثری از سرمای هوا نیست که مانعی برای لذت بردن از طبیعت باشد. به‌علاوه سرسبزی بهار، پرباری تابستان و زیبایی برگ‌ریزان پاییز هر یک به‌تنهایی می‌تواند این روستا را مقصد دوباره سفر شما قرار دهد.

اقامت در روستای کندلوس

اقامت در روستای کندلوس

اجاره خانه روستایی در کندلوس و پیدا کردن اقامتگاه در این روستا بسیار ساده است؛ چرا حجم وسیع گردشگران سبب شده که روستاییان خانه‌های خود را با مردم شریک شوند و اقامتگاه‌های بومگردی و حتی ویلا و سوئیت در این روستا به‌راحتی قابل اجاره باشند و این سبب شده که گردشگران در سفر به اینجا دیگر نگران مکان اقامت خود نباشند.

یک نظر

  1. همراه با شما

    17 فروردین 1403 در 1:37 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…