همه چیز درباره اختلال بیش فعالی در بزرگسالان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها ممکن است به دلیل مشغله های بسیار زیاد، گاها توجه و تمرکز خود را از دست بدهید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا به adhd بزرگسالی مبتلا هستید، این مطلب برای شماست.
بیش فعالی در بزرگسالان

بیش فعالی در بزرگسالان یک اختلال بسیار شایع است معمولا همه مردم فکر می‌کنند که بیش فعالی  فقط برای کودکان است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید اختلال بیش فعالی در بزرگسالان بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است که بسیاری از آن ها حتی از مبتلایی خود به این اختلال آگاه نیستند. علائم اختلال بیش فعالی در بزرگسالان با اختلال بیش فعالی کودکی کاملا متفاوت است و فکر نکنید تنها کودکانی که نمی‌توانند آرام و قرار داشته باشند یا نمی‌توانند بدون سروصدا کردن کاری را انجام دهند،بیش فعالی دارند. با دلتامگ همراه باشید تا با اختلال بیش فعالی در بزرگسالان آشنا شوید.

اختلال بیش فعالی چیست؟

اختلال نقص توجه و تمرکز یا بیش فعالی مشکلاتی را در زندگی شخصی و اجتماعی افراد به وجود می‌آورد. در زمان های گذشته همگان فکر می‌کردند این اختلال مختص کودکان است و اختلال بیش فعالی را فقط با کودکان شیطون، پر جنب و جوش و ناآرام می‌شناختند. در حالی که این تنها یک بخش از اختلال بیش فعالی است. در ادامه به برخی علائم بیش فعالی در بزرگسالان می‌پردازیم.

کمبود توجه

دشواری در تمرکز کردن برای انجام هر نوع فعالیتی، حتی در شرایطی که عوامل محیطی نیز فراهم هستند و مزاحمتی وجود ندارد. فراموش کردن مسائل مهم. معمولا بیش فالی در بزرگسالان، آن ها از انجام به موقع تکالیف و وظایف مهمشان محروم می‌کنند. این افراد معمولا خود را تنبل، ناتوان یا شکست خورده می‌دانند در حالی که تنبل و ناتوان نیستند و تنها در توجه و تمرکز مشکل دارند. افرادی که این اختلال را دارند اکثرا پرش فکری دارند و مدام در افکار خود غرق می‌شوند و از فکری به فکر دیگر می‌روند و حتی ئر اعمال خود اینچنین عمل می‌کنند. یعنی ممکن است میانه های انجام یک کار به دنبال کار دیگری بروند. بدون اینکه به این توجه کنند که مسئولیتشان اتمام این کار است. عوامل محیطی به آسانی باعث حواس پرتی آن ها می‌شود، حتی صدای تلوزیون یا رد شدن موتور در کوچه.

بیش فعالی

مدام احساس بی‌قراری می‌کنند. آرام و قرار ندارند. نمی‌توانند برای خود برنامه ریزی کنند و به آن پایبند بمانند. مدام کارهای خود را به تعویق می‌اندازند. حتی در انجام اموری مانند مسئولیت های شغلی خود نیز نمی‌توانند موفق عمل کنند و به همین جهت مدام در حال گلایه از شغل خود هستند. همیشه مار ها را به فردا موکول می‌کنند و وقتی فردا می‌رسد، باز هم می‌گویند فردا…

مطلب پیشنهادی:  7 روش برای فرار از تنهایی شدید

 بیش فعالی در بزرگسالان

انفعال در اختلال بیش فعالی در برزگسالان

افرادی که به اختلال بیش فعالی در بزرگسالان مبتلا هستند نمی‌توانند احساسات خود را به درستی مدریت کنند و تکانشی عمل می‌کنند. زود عصبی می‌شوند. مدام سردرگم هستند و نمی‌توانند یک تصمیم مناسب بگیرند. از انتخاب ها و تصمیمات خود پشیمان می‌شوند. به دلیل تکانشی رفتار کردن ممکن است اطرافیان خود را برنجانند. در روابط شخصی و حرفه ای خود همیشه دچار مشکلاتی هستند.نوسانات خلقی بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. در مواجهه با استرس نمی‌توانند خودشان را مدریت کنند و بسیار دستپاچه می‌شوند. صبر بسیار کمی دارند و مدام در حال عجله کردن هستند. بی نظمی در اختلال بیش فعالی در بزرگسالان بسیار زیاد دیده می‌شود.

بیش فعالی در بزرگسالان

در روابط شخصی و اجتماعی خود شکست می‌خورند

معمولا افرادی که به اختلال بیش فعالی در بزرگسالان مبتلا هستند، در روابط شخصی و اجتماعی خود مدام دچار شکست و ناکامی می‌شوند. که این ناکامی ها به دلیل رفتار تکانشی است و از روی عمد نیست. در واقع این افراد نمی‌توانند رفتار خود را به درست ی مدریت کنند و از این رو اطرافیان خود را آزرده می‌کنند. در محیط های رسمی و کاری خود نمی‌توانند به خوبی و متناسب با موقعیت رفتار کنند. ممکن است گاها روابط پر خطر داشته باشند وبی مهابا و هیجانی تصمیم گیری کنند و بعدا پشیمان شوند.

بیش فعالی در بزرگسالان

سخن پایانی

اگر احساس کردید در 3 ماه گذشته بیش از5 مورد را داشته اید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. به یاد داشته باشید همه انسان ها در شرایط و موتقعی از زندگی خود ممکن است این رفتار ها  را از خود نشان دهند، پس توجه داشته باشید که حتما باید چند ماه این علائم را تکرار کرده باشید. در آخر سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و به خود برچسب نزنید.

تعداد کلمات مطلب: 685

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

شفق قطبی ایران کجاست؟

شفق قطبی ایران کجاست؟ ایران یکی از کشورهایی است که تا به حال شفق قطبی را به خود ندیده بود.…