دیسیپلین چیست؟ چه تاثیری در زندگی دارد

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالا همه انسان ها یکبار هدفی را برای خود انتخاب کرده و در راه رسیدن به آن به دلیل از دست دادن انگیزه، منصرف شده. اگر می‌خواهید بدانید چرا و چگونه می‌شود بدون انگیزه به اهداف خود برسید با ما همراه باشید.
دیسیپلین چیست؟

دیسیپلین چیست؟ برای جواب این سوال باید به شما بگویم هرگاه که هدفی داشتید و حتی هنگامی که انگیزه خود را از دست داده بودید، با نظم و تعهد به آن پایبند بودید و وظایف خود را به درستی انجام دادید، شما یک فرد با دیسیپلین هستید. انگیزه در انسان به عوامل بیرونی متعددی بستگی دارد و هیچکس نمی‌تواند همواره با کنترل و مدریت عوامل بیرونی، انگیزه خود را حفظ کند و به برنامه و اهدافش متعهد بماند. اما با دیسیپلین این راه هموار می‌شود. با دلتامگ همراه باشید تا بدانید دیسیپلین چیست؟ و چگونه می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

دیسیپلین چیست؟

دیسپلین به این معناست که شما به وظایف و اهداف خود پایدار بمانید حتی اگر در آن لحظه شرایط شما بر وقف مراد نباشد یا حتی انجام دادن آن کار را دوست نداشته باشید. اما آن را انجام می‌دهید تا به وظایف خود عمل کرده و به اهدافتان برسید. برای اینکه بدانید دیسپلین چیست؟ باید بگویم در معنای ساده، نظم است. شما باید بتوانید در زمانی کوتاه تصمیم بگیرید که آیا این وظیفه را حتی وقتی که سرما خورده اید هم انجام دهید یا نه. گاهی اوقات بانجام برخی وظایف دشوار هستند، مثلا سحرخیزی. اما اگر شما امتحان داشته باشید باید صبح زود بیدار شوید و درس بخوانید.

دیسیپلسن چیست؟

تفاوت دیسپلین و انگیزه چیست؟

انگیزه به عوامل بیرونی و درونی بستگی دارد. عوامل درونی مانند موود، حالت روحی، استرس و اضطراب، اعتماد به نفس و عزت نفس شما بستگی دارد. و هرگاه که عوامل پایین باشند، شما نیز انگیزه خوود را از دست خواهید داد.  عوامل بیرونی نیز مانند بیماری جسمی، تاثیرات حرف اطرافیان و ندیدن نتیجه تلاش هایتان می‌تواند انگیزه شما را کاهش دهد و اینگونه شما از انجام وظایفتان چشم پوشی خواهید کرد. اما حالا که می‌دانید دیسیپلین چیست، پس باید بدانید که داشتن دیسپلین باعث می‌شود شما بدون توجه به انگیزه های بیرونی و درونی به وظایف خود برسید و این کار باعث می‌شود به اهدافتان نزدیک تر شوید و به آن ها برسید.

مطلب پیشنهادی:  7 گل آپارتمانی شیک مخصوص اتاق خواب

4 راهکار برای داشتن دیسیپلین

اکنون شما ممی‌دانید دیسپلین چیست؟ این 4 راهکار به شما کمک خواهند کرد تا فردی با دیسپلین باشید و عملکرد موفق تری در زندگی خود داشته باشید.

انجام برنامه ریزی دقیق

حالاشما می‌دانید که دیسیپلین چیست؟ پس وقت آن است که با یک بذنامه ریزی دقیق و شخصی که بهتر است خودتان انجامش دهید، نظم را به برنامه خود اضافه کنید.

دیسیپلین چیست؟

مسئولیت پذیر باشید

شما باید بدانید که  هیچکس در مسیر اهدافتان به شما کمک نخواهد کرد و شما تنها هستید. شما باید خودتان به تنهایی مسئولیت وظایف و اعمالتان را بپذیرید. برای مثال اگر یک روز که روز استراحت شما نیست، به انجام وظایف خود نپردازید باید مسئولیت این را بپذیرد که برنامه هایتان بهم ریخته و باید آن را جبران کنید.

متمرکز بر یک هدف باشید

سعی کنید هدف های زیادی را باهم انتخاب نکنید تا در مسیر رسیدن به اهدافتان خسته و ناامید شوید. هدف های خود را الویت بندی کنید و بر اساس الویت هدف هایتان به ترتیب آن ها را انتخاب کنید.

دیسیپلین چیست؟

خود را ارزیابی کنید

بهتر است هر چند وقت یکبار خود و وظایفتان را مورد ارزیابی قرار دهید. اینگونه شما بهتر می‌توانید متوجه شوید که در مسیر درستی قرار دارید یا باید تجدید نظر کنید.

سخن پایانی

سعی کنید با انجام تمرینات ذهن آگاهی و ریلکسیش، ذهن و بدن خود را برای داشتن دیسیپلین آماده کنید. در هر کاری منظم باشید زیرا عاذت خواهید کرد و برای شما آسان تر خواهد شد.

تعداد کلمات مطلب: 573

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

این 5 علت مانع ازدواج کردن پسران است

علت ازدواج نکردن پسران از نظر شما چیست؟ درست است که علل زیادی وجود دارد که ممکن است مردان …