این ۳ دمنوش موهای شما را پرپشت و ابریشمی می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهم‌ترین علت ریزش مو افزایش سن است؛ ولی عوامل دیگری مانند بارداری، استرس، عفونت، بیماری سفلیس و وجود بیش‌ازحد ویتامین A نیز ممکن است موجب ریزش مو شوند. به‌هرحال اگر دچار ریزش مو شده‌اید، با مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌توانید روند ریزش موهای خود را کُند یا متوقف کنید یا حتی به رشد موها کمک کنید.

دمنوش‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و خواص ضدپیری و ضدالتهابی دارند و برای درمان بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی نیز مفیدند. در این مطلب از دلتامگ به موضوع پرپشت شدن مو با دمنوش می‌پردازیم.

پرپشت شدن مو با دمنوش

چای ‌سبز؛ دمنوش گیاهی خوش‌طعم برای تقویت موی سر

چای سبز نوشیدنی پرطرفداری است که بسیاری آن را برای کاهش وزن می‌نوشند؛ ولی این گیاه پرخاصیت برای زیبایی نیز مفید است. می‌توانید چای ‌سبز را دم کنید و سپس برای شست‌وشوی موها استفاده کنید. تانین موجود در این چای موجب درخشش موها می‌شود و کافئین آن در تحریک رشد موها مؤثر است. اگر چای سبز با آب‌لیمو همراه شود، در کاهش شوره سر نیز مؤثر خواهد بود.

 اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس از گل‌های خشک اسطوخودوس تشکیل شده است و دمنوش بسیار معطری است. می‌توانید اسطوخودوس را همراه با رزماری و نعناع دم کنید و از عطر هر سه گیاه معطر لذت ببرید.

اسطوخودوس گیاه مفیدی است که موجب کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، سم زدایی بدن و بهبود کیفیت خواب می‌شود. شست‌وشوی موها با دمنوش اسطوخودوس نیز سبب تسکین و آرام‌شدن پوست ‌سر، درمان عفونت‌ها و جلوگیری از ریزش موها می‌شود. دمنوش اسطوخودوس ریزش مو را درمان می‌کند و شوره سر را کاهش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  چربی موهای خود را با روش‌های خانگی از بین ببرید

پرپشت کردن مو با دمنوش های طبیعی

 یاسمن

چای یاسمن بومی قاره آسیا و ترکیبی از برگ‌ها و گلبرگ‌های یاسمن است و وقتی آن را می‌نوشید عطر ملایم گل‌ها را حس می‌کنید. اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت هستید، نوشیدن دمنوش یاسمن در مبارزه با این بیماری‌ها مؤثر است. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی این گیاه موجب افزایش انرژی و کاهش استرس نیز می‌شود.

یاسمن برای درمان عفونت پوست سر مفید است و به‌علاوه در آبرسانی به پوست سر هم مؤثر است. اگر به‌دنبال دمنوشی برای نرم‌کنندگی و آبرسانی به موها هستید، چای یاسمن گزینه بسیار خوبی است. توصیه می‌کنیم که پس از شستن موها با دمنوش یاسمن، آن‌ها را آب‌کشی نکنید و اجازه دهید این دمنوش روی موها باقی بماند.

پرپشت شدن مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

۳ راه برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر یکی از خواسته‌های افراد است که همواره با آن روبه‌رو می‌شوند. ای…