آیا ترس از پیری وجود دارد؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما در زندگی ترس هایی داریم که ترس از پیری یکی از جالب ترین آنهاست که البته زندگی افراد را مختل می کند پس باید با این ترس مقابله کرد.
ترس از پیری

اگر شما هم ترس از پیری دارید، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از ما با این موضوع مشکل داریم و نگران دردها و رنج هایی هستیم که قرار است در دوران پیری متحمل شویم و می خواهیم در دوران پیری، شادابی خود را حفظ کنیم؛ اما به نظر شما چه باید کرد؟
بسیاری از افراد به قدری از پیری می ترسند که نوعی اضطراب دائمی و غیرطبیعی از این موضوع دارند که به آن گراسکوپوفوبیا یا ترس از پیری می گویند. در این قسمت از دلتامگ به این فوبیای بسیار جالب پرداخته ایم که ممکن است شما هم این ترس را داشته باشید.

علائم گراسکوفوبیا، ترس از پیری چیست؟

علائم گروسوفوبیا از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:
1. تپش قلب و اضطراب شدید
2. تنگی نفس و مشکلات تنفسی
3. عرق شدید
4. لرزیدن
5. بدن درد
6. مشکلات گوارشی
7. دوری از دیگران به دلیل ترس از پیری
8. استفاده زیاد از داروهای ضد پیری
9. پرهیز از فعالیت هایی که باعث مشکلات جسمانی می شود

ترس از پیری

موارد تاثیرگذار بر گراسکوفوبیا یا ترس از پیری

کارشناسان هنوز در این مورد مطمئن نیستند. اما این موضوع می تواند ژنتیکی یا اکتسابی باشد. مواردی که بر این فوبیا تأثیر می گذارد عبارتند از:

ادراکات منفی از پیری از طریق رسانه ها

در دنیای مدرن امروزی شبکه های اجتماعی به دنبال شادابی و جوانی هستند و به همین دلیل تصور منفی از پیری در افراد ایجاد شده است که حس بی ارزشی یا ناامنی را در آنها ایجاد می کند.

مسئله سن در کار

گاهی اوقات افراد در محل کار نسبت به مسائل مختلف تعصب نشان می دهند که نشان دهنده نوعی مشکل در کار است که باید برطرف شود. در محیط کار نیز این دیدگاه منفی نسبت به سن وسال وجود دارد که باید از بین برود.

ترس از پیری

فشار خیلی زیاد

باورهای منفی در مورد این موضوع در صنعت زیبایی وجود دارد. صنعت زیبایی مدام در تلاش است تا به مردم نشان دهد که باید از محصولات زیبایی و ضد پیری استفاده کنند و این باعث می شود، اعتماد به نفس افراد آسیب ببیند.

مطلب پیشنهادی:  از کجا بفهمیم فردی دروغگوست؟

برگزاری جشن تولد

شاید برای شما عجیب باشد، اما برای برخی افراد، برگزاری جشن تولد وحشتناک است، زیرا متوجه می شوند که یک سال دیگر گذشت و این باعث می شود که احساس ناامیدی کنند.

داشتن تجربیات منفی

بسیاری از ما افراد مسنی را در اطراف خود دیده‌ایم که از کار افتاده و سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند و همین امر باعث شده تا تجربه منفی پیری در ذهن‌مان شکل بگیرد.

ترس از پیری

آیا سن خاصی برای ترس از پیری وجود دارد؟

ترس از پیری می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. این ترس فقط محدود به سالمندان نیست. بیشتر مردم درجاتی از ترس از کاهش تحرک، از دست دادن استقلال و بیماری های ناتوان کننده دارند. آنچه را که با افزایش سن می بینند و تجربه می کنند، ترس آنها را به حدی تقویت می کند که به دلیل رفتارهای اجتنابی که ایجاد کرده اند، دیگر نمی توانند به طور طبیعی عمل کنند.
کسانی که ترس از پیری را در خود ایجاد می کنند، نسبت به جمعیت عادی مضطرب تر هستند. همچنین ممکن است مشکلات سلامتی مانند عدم تعادل هورمونی، اختلال عملکرد تیروئید یا نارسایی آدرنال داشته باشند. آنها ممکن است شخصاً مشکلات ناشی از افزایش سن را تجربه کرده یا دیده باشند. به عنوان مثال، والدین یک فرد ممکن است پارکینسون داشته باشند که باعث ایجاد فوبیا در فرزند می شود.

سخن پایانی

ترس از پیری پیچیده است و این حس می تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی و اآرامش فرد داشته باشد. اما با درک، حمایت و اقدامات پیشگیرانه می توان بر این ترس غلبه کرد و روند طبیعی پیری را پذیرفت.

تعداد کلمات مطلب: 616

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

بهترین مدل مو با توجه به فرم صورت شما

انتخاب بهترین مدل مو به شما کمک می‌کند شیک و زیبا به نظر برسید. لازم است بدانید که به غیر …