14 راهکار برای تقویت حس ششم

1
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای تقویت حس ششم راهکارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از این راهکارها می توانیم حس ششم را بسیار تقویت کنیم.
تقویت حس ششم

هر کس یک حس ششم دارد. حس ششم یک توانایی ذهنی است که می توانید با برخی اعمال آن را تقویت کنید. در دلتامگ بهترین راهکارها برای تقویت این حس بیان شده است پس در ادامه همراه باشید.

راهکارهای تقویت حس ششم

در ادامه راه هایی برای تقویت حس ششم ارائه شده است که اگر این راهکارها را جدی بگیرید، می تواند در تقویت حس ششم بسیار موثر باشند.

در لحظه زندگی کنید و به درک خود از دنیای اطرافتان توجه کنید:

آنها فقط تخیل نیستند، بلکه اطلاعاتی هستند که مغز شما در مورد دنیای اطراف شما پردازش می کند. مغز شما قادر به دریافت اطلاعات به صورت احساسات، چشایی، بینایی، بویایی و صدا است و تمام این اطلاعات را پردازش کرده و شروع به تفسیر آنها می کند.

به صدای درونی خود گوش دهید:

به عنوان مثال ممکن است احساس کنید که اکنون زمان مناسبی برای تماس با شخص خاصی است یا بهتر است به جای ارسال پیامک، شخصاً با آن فرد تماس بگیرید و همچنین می توانید اطلاعاتی را که از طریق آن به شما ارسال می شود، تغییر دهید. این صداهای درونی را می توانید در جایی یادداشت کنید و در صورت لزوم به آن مراجعه کنید.

به مغز خود در موقعیت های استرس زا استراحت دهید تا بتوانید آزادانه فکر کنید:

گوش دادن به موسیقی، پیاده روی یا خواندن کتاب راه های خوبی برای ایجاد آرامش درونی است.

تقویت حس ششم

 

از خودتان سوال بپرسید:

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت حس ششم این است که به چیزی فکر کنید که می‌خواهید بدانید و از خود سؤالاتی در مورد آن بپرسید. خواهید دید که رویاهای شما در شب به سوال شما پاسخ خواهند داد.

خودتان را دوست داشته باشید:

در حوزه معنویت، عشق، عنصر بزرگ و مهمی است. پس شروع به دوست داشتن خود کنید تا بتوانید انرژی خود را سالم نگه دارید و حواس شما دقیق تر و قوی تر شود. به این ترتیب تمام حواس شما به یک کانال بسیار واضح و دقیق تبدیل می شود و بدن، ذهن، روح و احساسات شما از تأثیرات منفی رها می گردد.

به خودتان اعتماد کنید:

به خود اعتماد کنید، مثلاً اگر می خواهید در حین راه رفتن به چپ بپیچید، این کار را انجام دهید و به غریزه خود اعتماد کنید. اینگونه می بینید که شهود، شما را راهنمایی کرده است.

تقویت حس ششم

 

احساسات خود را دست بالا نگیرید:

برای تقویت حس ششم خود، باید دست از بها دادن به احساسات خود بردارید. زیرا وقتی احساساتی می شوید، توانایی درک اطلاعاتی که حس ششم شما به شما می دهد را نخواهید داشت.

مطلب پیشنهادی:  7 راهکار که هر زوجی را خوشبخت می‌کند!

عجله نکنید:

عجله داشتن باعث می شود، احساسات درونی شما به اشتباه برود. بنابراین قبل از هر تصمیمی بهتر است، آرامش خود را حفظ کرده و روی حس ششم خود تمرکز کنید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

به یک مکان آرام بروید:

راه دیگر برای برقراری ارتباط صحیح با حس ششم این است که به یک مکان آرام بروید و چند نفس عمیق بکشید. ذهن خود را از هر گونه فکر و خیال خالی کنید و خوب تمرکز کنید تا حس ششم پاسخگوی سوالات شما باشد.

تقویت حس ششم

پیام دریافتی را یادداشت کنید:

بسیاری از اوقات حس ششم در خواب، خود را نشان می دهد و پیام هایی را به ما می رساند. برای جلوگیری از فراموشی این پیام ها، بهتر است بلافاصله پس از بیدار شدن، پیام دریافتی از خواب را یادداشت کنید.

تجسم کنید:

برای تحقق اهداف خود آنها را تجسم کنید یا در مورد آنها صحبت کنید و با ضمیر ناخودآگاه خود خواسته ها و اهدافتان را تقویت کنید تا بتواند به تحقق آنها کمک کند.

فقط به محتوای کلمات توجه نکنید:

معمولاً 93 درصد ارتباطات غیرکلامی است. برای تقویت حس ششم خود باید به تک تک احساسات افراد مختلف، کلمات، عبارات، بوها، حرکات و حالات مختلف توجه کنید.

تقویت حس ششم

رفتن به طبیعت:

حضور در طبیعت به بهبود حواس پنج گانه و همچنین حس ششم کمک زیادی می کند و طبیعت در کل داروی شفابخش روح است.

شرکت در کلاس های تقویت ذهن:

شرکت در کلاس های تقویت ذهن نیز به تقویت حس ششم کمک زیادی می کند. مدیتیشن و تمرینات یوگا به تقویت تمرکز و کاهش استرس و اضطراب کمک می کند و در افزایش اعتماد به نفس نقش بسزایی دارد. با انجام روزانه 10 دقیقه تمرینات یوگا و مدیتیشن به مدت 2 هفته از اثرات معجزه آسای آن بهره مند خواهید شد.

حرف پایانی

با استفاده از نکات ذکر شده و انجام تمرینات منظم، در تقویت اعتماد به نفس و حس ششم خود موفق خواهید بود.

یک نظر

  1. مصطفی

    8 فروردین 1403 در 3:43 ب.ظ

    خیلی خوب و زیباست.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …