این افراد هرگز نباید موهای خود را رنگ کنند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از کارهای مورد علاقه خانم‌ها رنگ کردن موهاست اما گاهی رنگ کردن برای برخی از افراد بسیار خطرناک است.
رنگ کردن مو

احتمالاً شنیده‌اید که رنگ کردن مو در دوران بارداری یا شرایط خاص خطرناک است و عوارض زیادی را به همراه دارد. شما نه تنها در این دوران بلکه زمانی که حالت موها تغییر می‌کند و پوست کف سر حالش خوب نیست، باید از رنگ کردن مو دست بردارید. همراه دلتامگ باشید تا به شما بگوییم رنگ‌کردن برای چه افرادی خطرناک است.

رنگ کردن مو هنگام بروز آلرژی ممنوع

اگر موهایی دارید که به رنگ مو حساسیت دارد، وقتی موهایتان را رنگ می‌کنید دچار خارش بیش از حد یا ریزش مو می‌شوید باید دست از رنگ‌کردن موهایتان بردارید. گاهی اوقات رنگ کردن مو باعث قرمزی پوست سر شده و با سوزش و گاهی ورم همراه است.

افراد زیادی نسبت به ترکیب به‌کاررفته در رنگ مو به نام پی – فنیلن اِدیامین (PPDA) که باعث ایجاد رنگ دائمی رنگ مو خواهد شد، حساسیت دارند. همه رنگ موهای دائمی دارای PPDA هستند؛ اما رنگ موهای شبه دائمی و رنگ موهای قابل شستشو این ترکیب را در خود ندارند.

رنگ کردن موهای خشک و شکننده ممنوع

استفاده زیاد از رنگ مو و دکلره باعث خشک و شکننده شدن موها می‌شود. فیبر مو دارای لایه‌ای به نام فولیکول است و رنگ‌زدایی و شستشوی رنگ مو هم باعث ازبین‌رفتن کوتیکول شده و باعث می‌شود مو حالت پریشان، خشک و شکننده پیدا کند.

اگر شما باز هم اقدام به رنگ کردن موهای آسیب‌دیده خود کنید، باعث ریزش موها و آسیب جدی به آنها خواهید شد.

رنگ کردن موهای خشک و شکننده ممنوع

رنگ کردن مو در صورت روشن‌شدن موهایتان ممنوع

اگر موهایتان سفید شده است و ریشه‌ها از عسلی طلایی به بلوند خاکستری و سفید پلاتینی رسیده، زمان آن است که دیگر از رنگ کردن موهایتان دست بردارید.

مطلب پیشنهادی:  ریجاب، بهشت سرسبز کوه‌های تشنه غرب!

به‌جای اینکه موهایتان را روشن‌تر کنید تا ریشه‌های نقره‌ای آن را بپوشانید تا رنگش با رنگ مویی که می‌روید فرق چندانی نداشته باشد، کلاً رنگ کردن موهایتان را متوقف کرده و بگذارید موهایتان به رنگ عادی خودشان باشند.

رنگ کردن مو در زمان سرماخوردگی ممنوع

زمان بیماری به دلیل نحوه عملکرد “سیستم ایمنی بدن” و مبارزه با میکروب‌ها و ویروس‌ها، بدن مواد غذایی مغذی و انرژی را به گلبول‌های سفید و اعضای درگیر در بیماری اختصاص می‌دهد؛ بنابراین در این دوران به دلیل کم‌شدن میزان مواد مغذی در موها، نوعی ریزش موی موقتی در افراد رخ می‌دهد؛ بنابراین بهتر است موها را در این زمان رنگ نکرده و اجازه دهید مشکل ریزش موی مقطعی برطرف شود تا ریشه مو استحکام و قدرت خود را به دست بیاورد.

رنگ کردن مو در زمان سرماخوردگی ممنوع

رنگ کردن مو در زمان تب ممنوع

درجه حرارت بالای بدن می‌تواند اثرات مخرب کوتاه‌مدتی بر موهای سر داشته باشد و باعث سست‌شدن ریشه موها شود؛ بنابراین زمانی که تب دارید، موهایتان را رنگ نکنید.

پزشکان حتی توصیه می‌کنند زمان تب، افراد از شانه‌کردن زیاد موهای خود بپرهیزند، زیرا فشار زیادی به ریشه موهای سست شده وارد می‌کند. در هنگام بیماری و تب به علت زیادشدن تعریق، موها بیشتر چرب شده و ریزش مو صورت می‌گیرد پس در دوران بیماری به تمیز نگه‌داشتن موها توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…