ریجاب، بهشت سرسبز کوه‌های تشنه غرب!

5
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کرمانشاه استانی است که در آن نژادها، زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد و همین موضوع این استان کشور را بسیار خاص و استثنایی کرده است. با این وجود علت شهرت و محبوبیت کرمانشاه تنها به تنوع قومی و نژادی آن برنمی‌گردد بلکه به خاطر مکان‌های زیبا با قدمتی بسیار کهن است.
ریجاب

ریجاب یکی از زیباترین مناطق کرمانشاه است که جاذبه‌های عجیب و غیرقابل تصوری را در دل خود مخفی کرده است. برای آن‌هایی که دلشان یک سفر استثنایی به غرب ایران می‌خواهد دلتامگ یک پیشنهاد عالی دارد، با ما همراه باشید.

ریجاب کرمانشاه کجاست؟

ریجاب منطقه‌ای کوهستانی به وسعت 120 کیلومتر در غرب استان کرمانشاه است که ثلاث باباجانی، کرند غرب و سرپل ذهاب همسایه است. این منطقه به خاطر طبیعت بکر و مناظر بی‌نظیری که دارد یکی از 50 منطقه نمونه گردشگری در کرمانشاه است. نام این منطقه به زبان کردی هورامی ریژآو است.

جاهای دیدنی ریجاب

در این منطقه جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که هرکسی با دیدن آن مجذوب و شیفته خواهد شد؛ اما ریجاب به معنای واقعی کلمه یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی کرمانشاه است. با ما همراه باشید تا جاذبه‌های استثنایی این شهر را بهتر بشناسید.

ریجاب کرمانشاه کجاست؟

حمام تاریخی

یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر حمام قدیمی آن است که با سالن‌های حمام و استراحت، سرایداری و نمایشگاهی از آثار باستانی میزبان گردشگران است. دیوارهای این حمام با کاشی‌های زیبا و طرح‌های هنری تزئین شده است.

آبشار پیران

این آبشار نه‌تنها یکی از زیباترین؛ بلکه یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است. ارتفاع این آبشار زیبا به 50 متر می‌رسد و سرازیر شدن از میان صخره‌های بلند نمایی بسیار فریبنده و عجیب یافته است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

کلیسای مار شمشیر

شاید برایتان جالب باشد که بداند در یک منطقه که اهالی آن اهل تسنن هستند یک کلیسای تاریخی هم وجود دارد! این کلیسا که مکانی مقدس برای ارامنه است و معماری بی‌نظیری دارد که با نقاشی‌ها و طرح‌های مذهبی آراسته شده است.

مطلب پیشنهادی:  خرید ملک در فرانسه

چشمه‌های ریجاب

چشمه‌های ریجاب

یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر زیبا چشمه‌های آن است که از میان صخره‌ها می‌جوشند و در مکانی سبز و شگفت‌انگیز جریان می‌یابند. کولیتان، سراب حشانه، چوار کانی، سراب اسکندر، سیاوانه از جمله چشمه‌های زیبا و جوشان این منطقه هستند.

اقامت در ریجاب چگونه است؟

در این منطقه امکان اجاره منزل ویلایی و سوئیت وجود دارد. همچنین می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی طعم زندگی واقعی و سنتی مردم محلی اینجا را بچشید. از طرفی کمپ زدن و چادر برپا کردن در دل جنگل‌های سرسبز این منطقه، لذت یک اقامت دل‌چسب استثنایی را برای شما فراهم می‌کند.

اقامت در ریجاب چگونه است؟

چگونه به ریژآو برویم؟

فاصله ریجاب تا کرمانشاه حدود 120 کیلومتر است. اگر می‌خواهید به این مکان شگفت‌انگیز سفر کنید باید وارد مسیر دالاهو به سرپل ذهاب شوید و سپس تابلوهای راهنمایی را دنبال کنید تا وارد جاده‌ای سرسبز و بسیار زیبا شوید.

تعداد کلمات مطلب: 405

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    1 اسفند 1402 در 11:28 ب.ظ

    سلا م خسته نباشیدممنون از معرفی چنین جاهای زیبا

    پاسخ

    • زینب پروانه

      2 اسفند 1402 در 8:39 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

    • عظیم محمدی

      4 اسفند 1402 در 1:36 ب.ظ

      سلام
      آبشار پیران در روستای پیران در ده کیلومتری شمال شرقی سرپل ذهاب هست نه در ریژاو
      البته میهمانان میتوانند ازطریق روستای ژالگه، آبشار پیران و منطقه زیبای پیران را ببینند
      اما راه دسترسی آبشار پیران ازطریق سرپل ذهاب به روستای پیران میباشد

      پاسخ

      • زینب پروانه

        5 اسفند 1402 در 8:45 ق.ظ

        بله، ممنونیم از اطلاعات خوبی که به ما دادین، سپاسگزاریم

        پاسخ

  2. ناشناس

    4 اسفند 1402 در 2:35 ق.ظ

    ریجاب بسیار زیباتر از اینهاست که برشمرده اید و امروزه قطب تولید ماهی قزل آلا در استان است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…