فوت و فن پخت حلیم بازاری برای افطار

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید برای سفره افطار خود یک حلیم سالم و مقوی بخورید، با این روش خودتان به راحتی می‌توانید آن را در خانه آماده کنید.
طرز تهیه حلیم گندم

حلیم یک غذای کامل، سنتی و خوشمزه است که بسیاری از افراد تمایل دارند از آن در وعده‌های صبحانه استفاده کنند؛ مواد مورد نیاز این غذا بسیار ساده و کم هزینه است؛ بنابراین خودتان به راحتی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. طرز تهیه حلیم گندم بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاص در آشپزی ندارد؛ تنها کافی است حین پخت به چند نکته توجه داشته باشید؛ اگر دوست دارید برای وعده افطار خود یک حلیم خوشمزه خانگی داشته باشید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه حلیم برای ۱۰ نفر

طرز تهیه حلیم گندم

طرز تهیه حلیم گندم

طرز پخت حلیم متفاوت است از این جهت که شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود، حلیم گندم با مرغ یا گوشت قرمز را انتخاب کنید؛ البته آن دسته از افرادی که به گوشت علاقه ندارند هم می‌توانند حلیم بدون گوشت تهیه کنند. در هر صورت روش پخت تا حدودی شبیه است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه حلیم گندم‌های پوست کنده را درون یک کاسه ریخته و روی آن آب بریزید و یک شب زمان دهید تا خیس بخورند؛ بعد از گذشت این مدت زمان گندم‌ها را آبکشی کرده و داخل قابلمه بریزید.

طرز تهیه حلیم گندم

مرحله دوم پخت حلیم خانگی

در ادامه 6 لیوان آب به محتویات قابلمه اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گندم‌ها بپزند؛ بعد از آنکه آب درون قابلمه به جوش آمد، در این مرحله لازم است به طور مداوم آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله سوم

در این فاصله تا گندم‌ها پخته می‌شود، گوشت را به همراه پیاز و زردچوبه درون قابلمه قرار داده و اجازه دهید تا بپزد؛ وقتی که گوشت پخت آن را درون صافی قرار داده تا خنک شود و بعد کاملا ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون فر

طرز تهیه حلیم گندم

مرحله چهارم طرز تهیه حلیم گندم

بعد از آنکه گندم پوره شد و به غلظت مناسب رسید، گوشت را به همراه نمک و یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید؛ سپس حرارت را کم کرده و به طور مداوم آن را هم بزنید.

مرحله پایانی تهیه حلیم با بلغور گندم

بعد از آنکه حلیم به قوام دلخواه رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی از حرارت آن کم شود؛ در نهایت درست کردن حلیم به پایان رسیده و می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر ریخته و به همراه شکر، دارچین و روغن تزیین کنید.

طرز تهیه حلیم گندم

نکات مهم در طرز تهیه حلیم گندم

  • هنگام پخت حلیم به این نکته توجه داشته باشید که همه آب حلیم نباید تبخیر شود، چرا که هنگام سرد شدن قوام حلیم سفت‌تر می‌شود.
  • برای آنکه حلیم خوشمزه‌تر شود می‌توانید از گوشت گردن گوسفند استفاده کنید؛ هر چقدر مقدار گوشت بیشتر باشد حلیم کشدار و خوشمزه‌تر خواهد شد.
  • اگر دوست دارید حلیم مقوی داشته باشید، می‌توانید 1 الی 2 قاشق کنجد به آن اضافه کنید.
  • اگر از گندم پوست‌دار استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که پخت حلیم زمان بیشتری می‌برد و بعد از آنکه لعاب انداخت باید حلیم را صاف کرده تا پوسته آن جدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

زیباترین دشت‌های ایران برای طبیعت گردی در بهار

دشت‌های ایران یکی از مقاصدی هستند که حتما در بهار باید به آنجا سفر کنید. اکثر مردم ترجیح م…