شاندیز مشهد؛ شهری خوشمزه با جاذبه‌های دیدنی!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشهد یکی از زیباترین شهرهای توریستی ایران است که بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن در پس جاذبه‌های مذهبی‌اش مخفی شده‌اند و خیلی‌ها از وجود آن‌ها بی‌خبرند.
شاندیز مشهد

شاندیز مشهد دقیقا یکی از همین جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیباست که اگر در سفر به مشهد به دیدن آن نروید سفر شما اصلا کامل نشده است. دلتامگ در این مقاله به معرفی یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد می‌پردازد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

گذری بر شاندیز مشهد، شهری پر از جاذبه‌های تماشایی

یکی از خوش آب و هواترین مناطق ییلاقی مشهد، منطقه شاندیز است که با هتل‌های درجه یک و پنج ستاره، جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیبا و دیدنی، خدمات و امکانات عالی، مراکز تفریحی لوکس، جاذبه‌های تاریخی و رستوران‌های لاکچری با انواع غذاهای سنتی، مدرن و بین‌المللی هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران می‌شود.

مسجد جامع شاندیز، دژ کهن شاندیز، روستای ابرده، آرامگاه شیخ حافظ ابردهی، رباط تاریخی ویرانی شاندیز، رصدخانه نجوم رضوی، خیابان آبشار، پارک جنگلی، تله‌کابین زشک، پاراموتور شاندیز، مجتمع پدیده شاندیز و قلعه باستانی شاهان دژ از جمله جاهای دیدنی شاندیز مشهد هستند.

گذری بر شاندیز مشهد، شهری پر از جاذبه‌های تماشایی

مجتمع تفریحی شاندیز مشهد

یکی از زیباترین، لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز تفریحی و توریستی ایران، مجتمع تفریحی پدیده شاندیز است. این مجتمع یک شهر کامل را در خود جا داده است. شهربازی سرپوشیده، باغ گل و نمایشگاه دائمی گل و گیاه، باغ ژاپنی، مجتمع اداری، مجتمع بزرگ فرهنگی، مرکز بزرگ خرید، مجتمع سرویس آپارتمان و هتل پنج ستاره از جمله امکانات این مجتمع هستند. همچنین مجموعه فرهنگی این مجتمع با   3 تالار به منظور برگزاری مجالس، همایش و مراسم گوناگون و یک نمازخانه به مساحت 1100 مترمربعی که به شکل کعبه درست شده میزبان گردشگران است.

شاندیز مشهد کجاست؟

شاندیز، شهر خوشمزه مشهد

نکته جالب دیگری که درباره این منطقه وجود دارد رستوران‌ها خاص آن با انواع غذاهایی است که در آن‌ها سرو می‌شود. در واقع اگر می‌خواهید خوشمزه‌ترین غذاهای مشهد را میل کنید باید به این منطقه بروید. نه‌تنها معروف‌ترین رستوران‌های مشهد با غذاهای بسیار خوشمزه‌شان در این منطقه قرار گرفته‌اند؛ بلکه هر غذایی با هر طعمی که بخواهید را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید. در شاندیز حتی رستورانی وجود دارد که می‌توانید غذایتان در ارتفاع 40 متری زمین میل بفرمایید.

مطلب پیشنهادی:  آمازون ایران را در دره تخت چو ببینید

شاندیز مشهد کجاست؟

این منطقه که آن را در قدیم با نام‌های شاه دیز و شاه دژ هم می‌شناختند، منطقه ییلاقی خوش آب و هوا در فاصله 30 کیلومتری مشهد است. نه‌تنها آب و هوای بسیار خوب آن؛ بلکه زیبایی‌های منحصربه‌فرد این منطقه نیز باعث محبوبیت و رشد سریع جمعیت آن در چند سال اخیر شده است.

چگونه می‌توان به شاندیز رفت؟

برای رفتن به شاندیز می‌توانید با ماشین شخصی بعد از 45 دقیقه رانندگی به این منطقه برسید یا از ایستگاه متروی میدان بسیج مشهد به وکیل‌آباد بروید و از آنجا با تاکسی مستقیم به شاندیز بروید.

بهترین زمان سفر به شاندیز چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به شاندیز چه موقع است؟

این منطقه با جاذبه‌ها و طبیعت فوق‌العاده‌ای که دارد در هر فصلی از سال زیبا و دیدنی است. شاندیز مشهد یک منطقه کوهستانی است که جریان آرامش‌بخش و دیدنی رودهای آن، درختان سربه‌فلک کشیده‌اش، گل‌های رنگارنگش و چشم‌انداز مناظر زیبا و فریبنده‌اش چه در تابستان و چه در زمستان شما را مجذوب می‌کند. بااین‌حال در فصل بهار سرسبزی و طراوت آن شاید روح تازه‌ای به کالبد خسته شما ببخشد.

تعداد کلمات مطلب: 504

یک نظر

  1. ناشناس

    7 اسفند 1402 در 1:19 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خانم باسیاست با این ترفند از شوهرت پول بگیر

روش پول گرفتن از همسر باید با سیاست خانومانه انجام شود. موضوع گرفتن پول از همسر یکی از مسا…