این علائم نشان می‌دهد به روانشناس نیاز دارید!

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر در زندگی با علائم مختلفی روبرو هستید که کارایی شما را کاهش داده و حال خودتان هم خوب نیست وقت آن رسیده که به روانشناس مراجعه کنید. در این مقاله این علائم بازگو شده است.
روانشناس

ممکن است علائم مختلفی درون شما وجود داشته باشد، این علائم نشان می دهد که شما به شدت به یک روانشناس نیاز دارید. در ادامه این علائم بیان شده است که با داشتن آن ها متوجه می شوید که آیا نیاز به روانشناس دارید یا خیر. پس با دلتامگ همراه باشید.

علائم مختلفی که نشان می‌دهند نیاز به روانشناس دارید

همه گهگاه استرس، غم، اندوه و درگیری را تجربه می کنند و از هر 5 نفر در جامعه، 1 نفر از افسردگی رنج می برد. اگر افسردگی درمان نشوند، ممکن است مشکل آنها بدتر شود. به همین دلیل در این قسمت از دلتامگ به علائمی می پردازیم که نشان دهنده نیاز برای مراجعه به روانشناس است.

ناامیدی

غمگینی، احساس ناامیدی یا بی ارزشی از علائم افسردگی هستند. افکار ناامید کننده می تواند شامل مواردی مانند نگرانی در مورد آینده باشد، اینکه هرگز خوشحال نخواهید شد، یا اینکه برای بهبود وضعیت خود بی انگیزه هستید.

نگرانی دائمی

نگرانی در دوزهای کم طبیعی است، اما اگر همیشه نگران این هستید که اتفاق بدی بیفتد، می تواند شما را از لذت بردن از زندگی باز دارد. اگر بیشتر روزها نگران هستید و نمی توانید بی خیال باشید، این نشانه اضطراب و نگرانی است، پس حتما به علائم جسمی خود توجه کنید.

آیا بیشتر از حد معمول می خوابید یا کمتر؟ افسردگی و اضطراب می تواند بر خواب تأثیر بگذارد و خواب بی کیفیت می تواند علائم را بدتر کند. بد خوابیدن در طول دوره استرس طبیعی است، اما اگر بی خوابی هفته ها ادامه یابد، ممکن است یک مشکل جدی باشد. درمان شناختی رفتاری برای بی خوابی می تواند کمک کند.

از دست دادن اشتها یا پرخوری

یکی از علائم افسردگی تغییر وزن یا اشتها است، بنابراین اگر زیاد غذا می خورید یا اصلاً احساس گرسنگی نمی کنید، به روانشناس مراجعه کنید.

 روانشناس

اعتیاد

اگر از مواد مخدر استفاده می‌کنید، برای درمان یا مشاوره درمورد اعتیاد، روانشناس می تواند به شما در درک دلیل استفاده از مواد، کاهش و ترک آن کمک کند.

تحریک پذیری

اگر اغلب احساس تحریک پذیری یا بی حوصلگی می کنید، مراقب باشید. آیا خلق و خوی شما روابط شما را تحت فشار قرار می دهد؟ اگر جواب مثبت است، می توانید از روانشناس کمک بگیرید.

از دست دادن بهره وری

آیا می خواهید در محل کار تمرکز کنید یا در خانه؟ کسانی که با نگرانی های مربوط به سلامت روان، دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است بهره وری خود را به شدت کاهش دهند. افکار منفی می تواند حواس شما را پرت کنند و انگیزه شما را از بین ببرند.

 روانشناس

بی علاقگی به فعالیت ها

یکی دیگر از نشانه‌های نیاز به درمان، احساس بی‌حالی است، به خصوص اگر از فعالیت‌هایی که قبلاً از آن لذت می‌بردید، کناره‌گیری کنید یا به طور کلی از موقعیت‌های اجتماعی فاصله می گیرید. اینها علائم مهمی هستند که باید به آنها توجه کرد.

ابراز نگرانی عزیزانتان

گاهی اوقات، ممکن است درک تغییرات ما برای دیگران آسانتر باشد. اگر نگران کسی هستید که به او اهمیت می دهید، با او تماس بگیرید و اگر نگرانی های خود را به شما ابراز کرد، آن را جدی بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  برطرف کردن ریزش مو و شوره‌ سر فقط با یک روغن

از دست دادن کسی یا چیزی

مرگ یک عزیز برای همه سخت است. اگرچه همه غمگین هستند، اما نیازی به کمک حرفه ای ندارند. اما اگر می خواهید احساسات خود را پردازش کنید، یک درمانگر می تواند به شما در مقابله با آسیب کمک کند. مثلاً طلاق یا از دست دادن شغل.

 روانشناس

فوبیاها

برخی ترس های ناشناخته و غیرعادی می تواند زندگی شما را مختل کند و برای سلامتی شما مضر باشد. ترس از ارتفاع، ترس از غذا خوردن و ترس از حیوانات و… نمونه هایی از این ترس ها هستند. یک درمانگر با تجربه به شما کمک می کند تا بر این ترس ها غلبه کنید.

ارتقای کارایی

یک روانشناس می تواند به شما کمک کند تا برای رویدادهای بزرگ آماده شوید تا بهترین عملکرد را داشته باشید. بنابراین، اگر می‌خواهید عملکرد خود را بهبود ببخشید و در کار یا ورزش موفق شوید، با یک روان‌شناس مشورت کنید زیرا برخی از موفق‌ترین افراد جهان ابتدا با تجسم به اهداف خود رسیده‌اند.

احساسات قوی

همه ما عصبانی و غمگین می شویم، اما چقدر و چند بار؟ آیا این احساسات توانایی شما را مختل می کند؟
غلبه بر احساس خستگی یا غم و اندوه به طور منظم می تواند نشان دهنده یک مشکل اساسی باشد. هنگامی که یک چالش غیرمنتظره خود را نشان می دهد، آیا بلافاصله بدترین را فرض می کنید؟ یک شکل شدید از اضطراب، که در آن نگرانی آنقدر زیاد است که به عنوان یک نتیجه واقع بینانه تلقی می شود، می تواند واقعاً ناتوان کننده باشد.

روانشناس

سردرد، معده درد و ضعف سیستم ایمنی

اگر از نظر عاطفی ناراحت باشیم، بدن ما تحت تأثیر قرار می گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که استرس می‌تواند خود را در بیماری‌های جسمی مانند درد مزمن معده، سردرد، سرماخوردگی های مکرر یا حتی کاهش میل جنسی نشان دهد. شکایت غیرمعمول از درد عضلانی یا گردن درد غیرمعمول، می تواند نشانه استرس یا ناراحتی عاطفی باشد.

بازخورد نامناسب

تغییرات در عملکرد کاری در میان کسانی که با مسائل عاطفی یا روانی دست و پنجه نرم می کنند، رایج است. ممکن است احساس کنید که هیچ ارتباطی با کار خود ندارید، حتی اگر این کار در گذشته شما را خوشحال کرده باشد، اما جدای از تغییر تمرکز و توجه، ممکن است بازخوردهای منفی از مدیران یا همکاران دریافت کنید که بیان می کند کهکیفیت کار شما کاهش یافته است و این می تواند نشانه بیماری باشد و زمان مراجعه به روانشناس را نشان می دهد.

 

تعداد کلمات مطلب: 914

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شربت گوجه سبز مجلسی در 10 دقیقه

با گرم شدن تدریجی هوا تمایل افراد برای استفاده از نوشیدنی‌های خنک بیشتر می‌شود؛ بنابراین ب…