4 ترفند جادویی برای پاک کردن لکه زردچوبه از سطوح مختلف

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر هنگام تمیز کردن خانه نمی‌دانید که چگونه باید سطوح رنگ گرفته را تمیز کنید، تا پایان با ما همراه باشید.
پاک کردن لکه زردچوبه

برای بسیاری از خانم‌ها و یا آقایان، آشپزی کردن لذت بسیاری دارد؛ اما در مقابل دردسرهایی هم به همراه دارد؛ برای مثال ممکن است هنگام آشپزی و استفاده از ادویه‌ها، مقداری از ادویه روی سطوح کابینت ریخته و رنگ بگیرد؛ در این میان زردچوبه جزو ادویه‌هایی  است که اگر روی سطوح ریخته شود، به سرعت رنگ می‌گیرد و در بعضی مواقع رنگ آن به سختی پاک می‌‎شود؛ به همین دلیل یکی از بزرگ‌ترین دغدغه خانم‌ها هنگام تمیز کردن آشپزخانه، پاک کردن کردن لکه زردچوبه از روی سطوح است؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا ساده‌ترین روش‌های خانگی برای از بین بردن لکه را به شما آموزش دهیم.

 پاک کردن لکه زردچوبه از سطوح مختلف

بسیاری از ما شاهد این موضوع بوده‌ایم که ظروف پلاستیکی، سطوح کابینت و یا لباس رنگ زردچوبه را به خود گرفته‌اند؛ در چنین مواقعی اولین سوالی که ذهن ما را درگیر می‌کند این است که لکه زردچوبه چگونه پاک می‌شود؟ در ادامه ما چند روش ساده و کاربردی برای پاک کردن لکه از روی سطوح مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

پاک کردن لکه زردچوبه

پاک کردن لکه زردچوبه روی پلاستیک

از بین بردن لکه روی ظروف استیل و یا سرامیکی بسیار راحت است؛ اما بر خلاف آن رنگ غذا از روی ظروف‌های پلاستیکی و لعابی، به سختی پاک می‌شود به گونه‎‌ای که در بعضی از مواقع از تمیز کردن آن منصرف می‌شویم؛ ساده‌ترین روش برای تمیز کردن این نوع ظروف استفاده از مایع سفیدکننده است.

در این روش دو پیمانه آب را با یک پیمانه سرکه مخلوط کرده و ظرف را به مدت 10 دقیقه درون آن قرار دهید؛ بعد از این مدت زمان اگر لکه همچان باقی بود، مجدد آن را تکرار کنید.

از بین بردن لکه زردچوبه روی سطوح با جوش شیرین

اگر هنگام آشپزی مقداری زردچوبه روی صفحه کابینت ریخت، اصلا جای نگرانی نیست؛ چرا که با استفاده از جوش شیرین می‌توانید به راحتی لکه زردچوبه را از بین ببرید؛ برای این منظور ابتدا با استفاده از جاروبرقی باقی مانده زردچوبه را جمع کرده و بعد درون یک ظرف مناسب مقداری جوش شیرین ریخته و با آب مخلوط کنید تا خمیر به دست آید؛ سپس با استفاده از یک مسواک کهنه، خمیر را روی سطوح رنگ گرفته بزنید و 20 دقیقه صبر کنید؛ سپس با استفاده از پارچه تمیز خمیر را از روی سطح پاک کرده و شاهد تمیزی آن باشید؛ لازم به ذکر است که از این ترکیب برای پاک کردن تخته گوشت هم می‎‌‌توانید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن ترک پا با مواد طبیعی

روش‌های موثر برای پاک کردن لکه زردچوبه

از بین بردن لکه زردچوبه از روی لباس

پاک کردن لکه زردچوبه از روی لباس خصوصا لباس رنگ روشن، بسیار دشوار است؛ بسیاری از ما برای پاک کردن این لکه‌ها به سراغ مایع سفید کننده می‌رویم که ممکن است که لباس هم آسیب برساند؛ به همین دلیل بهترین روش برای پاک کردن لکه لباس، استفاده از  یک برش لیمو است؛ برای این منظور یک برش لیمو را روی لکه بمالید، سپس لباس را با سرد بشویید؛ اگر شست و شوی کامل لباس ممکن نیست، می‌توانید از تکه یخ هم استفاده کرده و آن را روی لکه بمالید تا از بین برود.

پاک کردن لکه زردچوبه

 پاک کردن لکه زردچوبه از روی فرش

اگر زردچوبه خشک روی فرش ریخت، ابتدا آن را با جاروبرقی جمع کنید. مراقب باشید تا روی فرش پخش نشود و اگر سسی حاوی زردچوبه روی فرش ریخت، تا جایی که ممکن است، آن را با قاشق جمع کنید. سپس از پارچه سفید مرطوب استفاده کنید و با آن لکه روی فرش را مالش ندهید چون لکه زردچوبه به عمق الیاف فرش فرو می‌رود و لکه زردچوبه سخت‌تر پاک می‌شود؛ سپس مقداری جوش‌شیرین و آب را مخلوط کرده و  لکه روی فرش زده  و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا اثر کند. در آخر خمیر را از روی فرش، با پارچه یا قاشق جمع کنید.

تعداد کلمات مطلب: 618

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…