جاهای دیدنی میلان، از شام آخر داوینچی تا گورستان جمجمه!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه کسی در دنیا وجود دارد که باشگاه فوتبال فوق‌العاده معروف آ ث میلان را نشناسد؟ باشگاهی که برای این شهر ایتالیایی شهرت، محبوبیت، اعتبار و پول فراوان آورد؛ اما تمام جذابیت میلان در باشگاه فوتبال آن خلاصه نشده است.
جاهای دیدنی میلان

جاهای دیدنی میلان بسیاری بیشتر از باشگاه فوتبال این شهر معروف و محبوب هستند تا جایی که بعضی از آن‌ها را می‌توان بهترین جاذبه دنیا دانست. همراه دلتامگ سفری دلپذیر به این شهر زیبا و تاریخی ایتالیا داشته باشید.

کلیسای سانتا ماریا و نقاشی شام آخر داوینچی!

آیا کسی در دنیا وجود دارد که حداقل یک تصویر از نقاشی شام آخر داوینچی ندیده باشد؟ بااین‌حال کمتر کسی خبر دارد که این نقاشی دقیقا کجاست! تابلوی شام آخر در واقع یک نقاشی دیواری‌ است که بر یکی از دیوارهای کلیسای سانتا ماریا در شهر میلان نقش بسته است. بازدید از این کلیسا در واقع یک تیر و دو نشان است.

کلیسای سانتا ماریا و نقاشی شام آخر داوینچی!

کلیسای سن برنادینو و گورستان جمجمه‌ها!

میلان پر از کلیساهای تاریخی است؛ اما یکی از ترسناک‌ترین کلیساهای دنیا که یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی میلان است و شاید کمتر کسی از آن خبر داشته باشد، کلیسای سن برنادینو است. کلیسایی مملو از جمجمه‌های انسان! دیواره‌های داخلی کلیسا با تعداد بی‌شماری از اسکلت و جمجمه‌های مردگان پوشیده شده که طبق گزارش‌های موجود، این استخوان‌ها مربوط به قربانیان طاعون در زمان گذشته است.

کلیسای سن برنادینو و گورستان جمجمه‌ها!

تاکستان لئوناردو، جایی که داوینچی در آن آرام می‌گرفت!

لئوناردو زمانی که مشغول نقاشی شام آخر بود در یک باغ انگور در نزدیکی میلان به استراحت می‌پرداخت. حدود پانصد سال پیش این باغ وسعت بیشتری پیدا کرد؛ اما در زمان جنگ جهانی دوم به‌شدت مورد آسیب قرار گرفت. بااین‌وجود در سال‌‌های گذشته این باغ دوباره بازسازی و مرمت شد تا گردشگران همانند داوینچی در میان بوته‌های انگور آن به گردش بپردازند و از جاهای دیدنی میلان لذت ببرند.

تاکستان لئوناردو، جایی که داوینچی در آن آرام می‌گرفت!

گالری ویتوریو امانوئل دوم یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید میلان!

بسیاری از گردشگران به خرید علاقه خاصی دارند؛ یعنی آن‌قدر که خرید کردن برایشان مهم است، دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مقصد برایشان اهمیت ندارد؛ اما ویتوریو امانوئل یک بازار متفاوت است. این بازار نه‌تنها قدمت تاریخی دارد؛ بلکه با موازییک‌های رنگی سنگ‌فرش شده و تصویر گاوی که درست در مرکز بازار روی یکی از این موزاییک‌ها نقش بسته به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی میلان تبدیل شده است. بر اساس افسانه‌های قدیمی، مردم میلان معتقد هستند که اگر شخصی سه بار با پاشنه پا دور این گاو بچرخد خوش شانسی همیشه همراه او خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  برای نخستین بار انسان توانست با نهنگ ها صحبت کند!

گالری ویتوریو امانوئل دوم یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید میلان!

میدان دل دوئومو در مقابل کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع میلان خود به‌تنهایی با آن تراس مخفی‌ای که تمام میلان را زیر پاهای شما به نمایش می‌گذارد، یکی از زیباترین جاهای دیدنی میلان است؛ اما میدان معروف میلان نیز در مقابل این کلیسا، شکوه و عظمت آن را چند برابر کرده است. در ایتالیا معمولا در مقابل اکثر کلیساهای جامع یک میدان بزرگ وجود دارد که نام تمامی آن‌ها دل دئومو است.

میدان دل دوئومو در مقابل کلیسای جامع میلان

گورستان تاریخی مونیومنتال یکی از اسرارآمیزترین جاهای دیدنی میلان

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان که فضایی رازآلود و عجیب دارد، گورستان مونیومنتال است که اواسط قرن نوزدهم ساخته شد و علت اصلی نامتعارف بودن آن تعداد بالای بناهای هنری، تندیس‌های تاریخی و مقبره‌هایی است که توسط بزرگ‌ترین هنرمندان زمانه ساخته‌شده است. در واقع در این گورستان فقط افراد بسیار معروف و ثروتمند میلان دفن شده‌اند.

تعداد کلمات مطلب: 502

یک نظر

  1. ناشناس

    29 بهمن 1402 در 2:13 ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…