چه راز هولناکی در تابلو شام آخر داوینچی نهفته است؟

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه رازهایی در تابلو شام آخر داوینچی وجود دارد؟ آیا واقعا شیطان در این تابلو مخفی شده است؟ داوینچی هیچ‌گاه یک فرد مذهبی نبوده پس چرا این تابلو را به تصویر کشیده است؟ این تابلو بعد از گذشت قرن‌های زیاد هنوز هم یکی از اسرارآمیزترین آثار داوینچی است.
تابلو شام آخر

تابلو شام آخر هم همچون تابلو مونالیزا مملو از اسرار پنهان و البته هولناکی است که قرن‌ها دانشمندان تلاش کرده‌اند آن‌ها را پیدا کنند. دلتامگ در این مقاله چند راز عجیب این تابلو را برملا خواهد کرد.

داستان تابلو شام آخر چیست؟

این تابلو آخرین شام حضرت مسیح با حواریونش را آن‌هم درست لحظاتی قبل از خیانت یهودا به تصویر کشیده است. حضرت مسیح در این عشای ربانی پاهای تک‌تک حواریون را شست حتی باوجود اینکه می‌دانست قرار است چه اتفاقی بیفتید! سپس درباره آداب خوردن و آشامیدن با حواریون خود صحبت کرد.

داستان تابلو شام آخر چیست؟

تابلو شام آخر اصلی کجاست؟

این تابلو در واقع نقاشی دیواری و یکی از مهم‌ترین دیوارنگاره‌های داوینچی است که در سالن غذاخوری کلیسای سانتا ماریا در میلان قرار گرفته است. داوینچی برای کشیدن این اثر را در سال 1495 شروع کرد و یک سال بعد به پایان رساند.

تابلو شام آخر نماد چیست؟

داوینچی عمدا این نقاشی را به این شکل کشیده است که تا لحظاتی را به همگان نشان دهد که مسیح اعلام می‌کند یکی از دوستانش قرار است به او خیانت کند! تنها لحظاتی پس از این عشای ربانی مسیح دستگیر می‌شود و به صلیب کشیده می‌شود در حالی‌که او قبل از شام حتی پای کسی که می‌دانسته به او خیانت کرده را هم شسته بود! این تابلو نه‌تنها خیانت را نشان می‌دهد؛ بلکه سمبلی است از اینکه همه در برابر خداوند یکسان هستند.

تابلو شام آخر نماد چیست؟

5 راز نقاشی شام آخر داوینچی که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد!

در مقابل تابلو شام آخر که بر روی یکی از سالن‌های کلیسای سانتا ماریای میلان نقاشی شده، تابلوی دیگری از به صلیب کشیدن مسیح نقاشی شده است! داوینچی با این کار یک روز قبل و یک روز بعد از این شام را به دنیا نشان داده است!

نکته عجیب این نقاشی وجود یک زن به نام مریم مجدلیه در تابلو است که برخلاف سایر حواریون آرام و متین نشسته و دست‌هایش را روی میز قرار داده است. او کاملا قرینه با حضرت مسیح کشیده شده در حالی‌که حتی لباس‌های هم متضاد و قرینه لباس‌های حضرت مسیح است!

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه فرنی سه رنگ

مدل نشستن مریم مجدلیه با حضرت مسیح یک حرف وی انگلیسی را شکل داده که در انگلیسی نماد زن است! این حرف با قرینه خود حرف ام انگلیسی را می‌سازد که نماد کلمه مریج یا ازدواج است!

استفاده از تکنیک پرسپکتیو در این تابلو تنها برای جلب توجه دیگران به چهره مسیح نیست؛ بلکه در حقیقت به دالانی اشاره می‌کند که به اعتقاد بسیاری از محققان دریچه‌ای رو به‌سوی جهان‌های دیگر و دنیاهای موازی است!

نکته جالب دیگر درباره این تابلو آن است که داوینچی دوازده نت موسیقی را میان نان، دست‌ها و حواریون و مسیح مخفی کرده است و حتی مدل ایستادن حواریون کلمات عبری را شکل داده است!

5 راز نقاشی شام آخر داوینچی که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد!

عکس شیطان در تابلو شام آخر داوینچی حقیقت دارد؟

اگر بعضی از نقاشی‌های داوینچی را عکس کرده و به هم نزدیک کنیم چهره جدیدی ایجاد می‌شود که درست به بیننده خیره شده است! وقتی تابلو شام آخر را هم برعکس کنید متوجه می‌شود که داوینچی حتی خودش را هم در گوشه‌ای از نقاشی به تصویر کشیده است؛ اما نکته عجیب و هولناک اینجاست که درست بر روی تصویر مسیح یک موجود شیطانی نیز نمایان می‌شود! برخی می‌گویند این تنها یک اتفاق است؛ اما برخی دیگر نیز معتقدند جزئیات آن‌قدر دقیق است که نمی‌تواند اتفاقی باشد. شیطان تابلو شام آخر دست‌هایش را روی میز قرار داده و شاخ‌هایش کاملا نمایان است.

عکس شیطان در تابلو شام آخر داوینچی

سخن پایانی

نمی‌توانیم با اصرار بگوییم، رازهایی که درباره تابلو شام آخر گفته می‌شود قطعا حقیقت دارد؛ بلکه این‌‌ها تنها نظریه هستند. ‌هیچ‌کس از اعتقادات اصلی داوینچی اطلاعی ندارد و تمام این نظریات ممکن است بی‌پایه و اساس باشند!

تعداد کلمات مطلب: 598

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

خانم باسیاست با این ترفند از شوهرت پول بگیر

روش پول گرفتن از همسر باید با سیاست خانومانه انجام شود. موضوع گرفتن پول از همسر یکی از مسا…