درمان لک و تیرگی پوست در کوتاه‌ترین زمان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو بوده و دنبال درمان آن هستند داشتن لک و تیرگی پوست است.
درمان لک و تیرگی پوست

درمان لک و تیرگی پوست در کوتاه‌ترین زمان خواسته بسیاری از افراد است. خبر خوبی که برایتان داریم آن است که با پیشرفت علم پزشکی افراد می‌توانند به‌راحتی این مشکل خوشان را حل کنند. همراه دلتامگ باشید.

چگونه از ایجاد لک جلوگیری کنیم؟

  • استفاده منظم و مکرر از ضدآفتاب
  • انتخاب روش صحیح برای ازبین‌بردن موهای زائد
  • دست‌کاری‌نکردن جوش‌ها
  • انجام آزمایش در صورت تشخیص پزشک
  • تغذیه مناسب و خواب کافی

درمان لک و تیرگی پوست

ما در مطالب قبلی برایتان راهکارهای خانگی برای درمان لک و تیرگی پوست را بیان کردیم؛ اما در این مطلب قصد داریم با روش‌های پزشکی شما را آشنا کنیم تا بعد از بررسی هر دو روش آن موردی که برایتان مناسب است را انتخاب کنید.

لیزر اربیوم فوتونا

یکی از روش‌های درمان لک و تیرگی پوست استفاده از دستگاه لیزر اربیوم فوتونا است. این لیزر می‌تواند برخی از لک‌های پوستی را به‌تدریج کم‌رنگ و محو کند. این کار با لایه‌برداری لیزری توسط پزشک انجام شده و مؤثر واقع می‌شود. توجه داشته باشید که هر نوع لک را نمی‌توان با این روش از بین برد و تشخیص این که چه نوع درمانی مناسب لک شما است بر عهده پزشک خواهد بود.

درمان لک و تیرگی پوست  با فیس آپ

فیس آپ از جمله جدیدترین روش‌های لایه‌برداری پوست یا همان میکرودرم ابریژن است که در آن پودر اکسید آلومینیوم حذف شده است. با لایه‌برداری سلول‌های شاخی و مرده، پوست را وادار به کلاژن‌سازی و ساختن پوست جدید می‌کند.  با این روش پوست در چند جلسه فیس آپ روشن‌تر می‌شود. لازم به ذکر است که در کنار آن گاهی ممکن است که پزشک دارو نیز تجویز کند.

 فیس آپ

پلاسمای سرد و پلاسمای گرم

استفاده از پلاسمای گرم یک روش مطمئن و سریع و همچنین بدون عوارض جانبی برای درمان لک و تیرگی پوست است. این روش برای ازبین‌بردن برخی از لک‌های سطحی، خال‌ها، زگیل‌ها و سایر ضایعات پوستی گزینه بسیار خوبی است.

مطلب پیشنهادی:  بی‌نظیرترین پدیده طبیعی دنیا، یخچال طبیعی پوریتو مورنو

پلاسمای سرد نیز روش دیگری برای کاهش لک و تیرگی یا ترمیم جای بخیه و زخم‌های تازه بوده که البته ممکن است اثر لک به جا بگذارند. توجه داشته باشید که باتوجه‌به نوع لک ممکن است پلاسمای گرم یا پلاسمای سرد توصیه شود.

پلاسمای سرد با افزایش جنب‌وجوش مولکولی در زیر پوست، موجب شفافیت و ازبین‌بردن لک‌های صورت می‌کند. اما گاهی بسته به تشخیص پزشک، لک‌های برجسته قهوه‌ای صورت مثل سبورئیک وارت‌ها با پلاسمای گرم از بین می‌روند.

مزوتراپی و مزو ژل تراپی رفع لک صورت

یکی از کارهایی که طرف‌داران بسیاری برای درمان لک و تیرگی پوست دارد، مزوتراپی و مزو ژل تراپی است. این روش بدون عارضه برای جوان‌سازی و درمان لک‌های صورت بسیار مناسب است. در این روش مواد موردنیاز پوست که به رفع لک، جوان‌سازی پوست و شفافیت آن کمک ‌کنند، به طور مستقیم به پوست تزریق می‌شود. مواد مغذی مزو ژل یا مزوتراپی برای رفع لک باتوجه‌به برند آن ممکن است متفاوت باشد و تأثیرگذاری متفاوتی را نیز داشته باشد.

مزوتراپی و مزو ژل تراپی رفع لک صورت

دارودرمانی

بعد از مشاوره با پزشک ممکن است یک سری داروهای لایه‌بردار، روشن‌کننده یا ضد لک به شما پیشنهاد شده که متناسب با سن شما، جنس پوستتان و نوع لک متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…