سفری رویایی و لذت‌بخش از جنگل تا ساحل گیسوم

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک سفر بی‌نظیر به جایی که جنگل و دریا یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند و زیباترین چشم‌انداز خلقت را در مقابل چشمان آدمی به نمایش می‌گذارند، رویایی است که هرکسی با آن زندگی می‌کند!
ساحل گیسوم دلتامگ

درختان سربه‌فلک کشیده، هوای تازه پر از اکسیژنی که جان دوباره به شما می‌بخشد، مناظر بکری که مانند آن را در کمتر جایی می‌توانید ببینید، چشم‌انداز فوق‌العاده دریای خزر و زیبایی‌هایی بی‌حدی که فقط در رویاهایتان می‌توانید ببینید، همگی چیزهایی هستند که ساحل گیسوم به شما ارائه می‌دهد. با دلتامگ همراه شوید.

جنگل و ساحل گیسوم کجاست؟

گیسوم یکی از بکرترین مناطق جنگلی ایران است که تا رشت 90 کیلومتر و تا جنوب تالش 15 کیلومتر فاصله دارد. این جنگل در نهایت به ساحل گیسوم و دریای خزر می‌رسد و یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر ایران را رقم می‌زند. این منطقه در جاده رشت به آستارا واقع شده است. نزدیکی این ساحل به تالش سبب شده که به آن ساحل گیسوم تالش بگویند.

جنگل و ساحل گیسوم کجاست؟ دلتامگ

جاده ساحل گیسوم کجاست؟

گفتیم که منطقه گیسوم در جاده رشت به آستارا واقع شده است. جاده‌ای که از میان جنگل بی‌انتهای گیسوم به دریا می‌رسد که یکی از حیرت‌انگیزترین جاده‌های جنگلی شمال کشور است. در دو سمت این جاده درختان زیبای سربه‌فلک‌کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند. بعد از این جنگل به ساحل شنی، آرام و بکری خواهید رسید که چشم‌انداز آن دریاچه گیسوم و دریای بی‌کران خزر است.

چه تفریحاتی در ساحل گیسوم وجود دارد؟

پاراگلایدر ساحل گیسوم یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات این ساحل است. ترامپولین و پارک بادی تفریحاتی هستند که برای کودکان در این منطقه در نظر گرفته شده‌اند. جت اسکی، پارالاکس، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری و قایق‌سواری از دیگر تفریحات محبوبی هستند که در ساحل گیسوم وجود دارند.

چه تفریحاتی در ساحل گیسوم وجود دارد؟ دلتامگ

امکانات رفاهی جنگل گیسوم چیست؟

از آنجایی که در چند وقت اخیر این جنگل و ساحل بسیار مورد توجه و محبوبیت مردم قرارگرفته‌اند به همین دلیل امکانات خوبی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می‌توان به پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، آلاچیق، رستوران، بوفه، نانوایی و حتی بازار اشاره کرد. با این وجود اگر قصد سفر به این منطقه را دارید بهتر است برخی وسایل گردش و تفریح را نیز همراه داشته باشید. در بیشتر مواقع در این جنگل آلاچیق خالی پیدا نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  مخمل کوه؛ جایی که بهشت زیر پای شماست!

آیا اقامت در جنگل و ساحل گیسوم امکان‌پذیر است؟

بله! علاوه بر اینکه می‌توانید در دل جنگل کمپ بزنید، می‌توانید در روستای گیسوم هم اقامت کنید. همچنین در اطراف این جنگل و نزدیک به ساحل‌ هتل‌های مردن و شیکی وجود دارد که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند. در اطراف این ساحل نیز ویلاهای زیادی برای اجاره وجود دارد. با این حال پیشنهاد می‌شود در فصل‌های سرد سال اصلا به فکر کمپ زدن در این منطقه نیفتید وگرنه ممکن است با سرمای شدید یا بارش ناگهانی برف و باران مواجه شوید.

آیا اقامت در جنگل و ساحل گیسوم امکان‌پذیر است؟ دلتامگ

بهترین زمان سفر به گیسوم چه موقع است؟

سفر به گیسوم در هر فصلی زیبایی و جذابیت خودش را دارد. ساحل گیسوم یکی از زیباترین جاهای دیدنی رشت است. چه در تابستان که سرسبزی بر قامت درختان اینجا نشسته و چه در زمستان که برف همه‌جا را سفیدپوش می‌کند، می‌توان به گیسوم سفر کرد و باید دیدن زیبایی‌های آن سرمست از زندگی شد.

تعداد کلمات مطلب: 491

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

آشنایی با تاریخچه و افسانه‌های طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان به‌عنوان یک مجموعه شگفت‌انگیز تاریخی، با راز‌ها و ناگفته‌های زیادی در طی سالیان …