چرا موزه لوور پاریس متفاوت‌تر از بقیه موزه‌های دنیاست؟

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موزه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد با این وجود موزه لوور یک موزه استثنایی و عجیب است که شهرت آن گوش عالم را کرده؛ اما چه چیزی سبب شده که این موزه تا این حد مشهور شود؟
موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های هنری جهان است که قدمت آن به قرون‌وسطی و زمان پادشاهان خوش‌ذوق و هنردوست فرانسوی برمی‌گردد. همراه دلتامگ با این موزه عجیب و جهانی بیشتر آشنا شوید.

موزه لوور پاریس، موزه‌ای برای تمام جهانیان

این موزه که از سده دوازده میلادی ساخت آن به دستور فیلیپ دوم آغاز شد، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیاست که 38 هزار اثر هنری و تاریخی از سراسر دنیا در آن وجود دارد. نکته جالب و عجیب دیگر درباره این موزه آن است که در این موزه آثاری از یازده هزار سال پیش تا قرن نوزدهم میلادی وجود دارد.

موزه لوور پاریس، موزه‌ای برای تمام جهانیان

چرا موزه لوور بزرگترین موزه جهان است؟

یکی از دلایلی که سبب شده موزه لوور پاریس تا این حد مشهور شود، مساحت زیاد آن است. این موزه آن‌قدر وسیع است که هیچ‌کس نمی‌تواند تمام قسمت‌های آن را حتی در عرض یک ماه هم ببینید! یعنی حتی اگر برای دیدن هر اثر هنری یا تاریخی 30 ثانیه هم فرصت بگذارید باز صد روز طول می‌کشد تا تمام آثار داخل موزه لوور را ببینید. مساحت این موزه چیزی حدود 72735 مترمربع است.

چه آثاری در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شوند؟

در این موزه آثار هنری و تاریخی از سراسر جهان نگهداری می‌شود و این نیز خود یکی از تفاوت‌های این موزه استثنایی با سایر موزه‌های جهان است. یکی از معروف‌ترین آثار داخل موزه لوور تابلوی مونالیزا است که هنوز هم یکی از اسرارآمیزترین تابلوهای جهان است. از هر کشوری آثاری در این موزه وجود دارد که بسیار ارزشمند هستند. در بخش مربوط به ایران نیز می‌توانید سرستون‌های عظیم تخت جمشید و گنجینه‌های ارزشمندی را مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین جاده های کوهستانی ایران را ببینید

چه آثاری در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شوند؟

داستان موزه لوور و نازی‌ها

جالب است بدانید که نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم از یادمان تاریخی موزه لوور به‌عنوان انبار آثار هنری دزدیده شده استفاده می‌کردند! در واقع هر چیزی را که از کشورهای تحت حمله خودشان می‌دزدیدند در این قسمت نگهداری می‌کردند.

داستان عجیب وجود شبح در موزه لوور پاریس

تا اینجا متوجه شدید که قدمت این موزه چقدر زیاد است! برای هر ساختمان تاریخی که قدمت بالایی دارد داستان‌های زیادی نیز به وجود می‌آید. قدمت این موزه نیز به سال 1190 بازمی‌گردد پس حتما در چنین ساختمان قدیمی‌ای ارواح هم زندگی می‌کنند! یکی از مشهورترین روح‌های سرگردان و اشباح موزه لوور بِلفِگور (Belphegor) است که یک مومیایی قدیمی است و بسیاری معتقدند این موزه را به تسخیر خود درآورده است.

قسمت ایران در موزه لوور

هرم شیشه‌ای موزه لوور پاریس

یکی دیگر از دلایلی که موزه لوور پاریس را از سایر موزه‌های دنیا متفاوت کرده است، هرم شیشه‌ای آن است که در سال 1989 ساخته شد و 21 متر ارتفاع دارد. جالب است بدانید که تنها مصالح به کار رفته در این هرم، شیشه و فلز است! نکته جالب دیگر این است که غیر این هرم بزرگ، سه هرم کوچک دیگر نیز در محوطه کاخ لوور وجود دارد.

تعداد کلمات مطلب: 463

2 دیدگاه

  1. روشنک

    2 بهمن 1402 در 10:31 ب.ظ

    خیلی عالی است

    پاسخ

  2. مصطفی

    11 فروردین 1403 در 2:40 ق.ظ

    خوب وعالی می باشد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…