وز موهای خود را با این روغن از بین ببرید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن موهای خوش‌حالت و بدون وز خواسته بسیاری از افراد است که برای آن هزینه‌های زیادی هم می‌کنند اما خبر خوب آن‌که شما تنها با یک روغن می‌توانید موهای خود را خوش‌حالت کنید.
از بین بردن وز مو با روغن

از بین بردن وز مو با روغن یکی از کارهای رایجی است که بسیاری از افراد می‌توانند انجام دهند. امروزه به دلیل استفاده زیاد از لوازم حرارتی و رنگ و دکلره یا حتی آلودگی هوا موهای افراد وز شده و ظاهری نامناسب به خودش گرفته است؛ بنابراین تقویت‌کردن موها جزو الزامات ما هست. همراه دلتامگ باشید.

از بین بردن وز مو با روغن

یکی از روغن‌هایی که برای مو بسیار مناسب بوده و دارای فواید بسیار زیادی است، روغن شاهدانه است. شما می‌توانید با استفاده از روغن شاهدانه موهای خودتان را تقویت کرده و همچنین جلوی وز موهایتان را بگیرید.

خواص این روغن عبارت‌اند از:

بهبود ساختار مو: روغن شاهدانه به نرم کردن موهایتان کمک می‌کند. این روغن دارای اسانس‌های چرب ضروری (EFA ها) و اسید گاما لینولئیک (GLA) است که به طور قابل‌توجهی باعث بهبود وضعیت مو و همچنین باعث تشکیل کراتین می‌شود؛ بنابراین اینکه موهای سالم‌تر و خوشٰحالت‌تری داشته باشید لازم است که از این روغن استفاده کنید.

از بین بردن وز مو با روغن شاهدانه: برای از بین بردن وز مو با روغن شاهدانه باید از این محصول به‌صورت مستمر استفاده کنید. باتوجه‌به اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در این روغن، عمل نرم‌کنندگی مو صورت‌گرفته که باعث می‌شود مو نرم‌تر شده و همچنین از خشکی آن جلوگیری شود و در نهایت وز مو از بین می‌رود.

از بین بردن وز مو

مرطوب کننده مو: یکی از خواص روغن شاهدانه برای مو حفظ رطوبت آن است. زمانی‌که که ماده‌ای در برابر از دست دادن آب به خوبی عمل می‌کند، شرایط رطوبت را نیز حفظ خواهد کرد. این روغن می‌تواند آب را درون ساقه موها نگه دارد. بنابراین به خوبی به عنوان یک مرطوب کننده برای مو و پوست سر کار می‌کند. روغن شاهدانه مستقیما بر روی ریشه‌های مو اثر می‌گذارد.

اگر دچار خشکی مو یا پوست سر هستید، روغن شاهدانه می‌تواند یک راه‌حل خوب برای شما باشد؛ بنابراین از بین بردن وز مو با روغن شاهدانه یک راهکار عالی است. روغن شاهدانه به‌ویژه برای استفاده در زمستان عالی است، زیرا می‌تواند به‌خوبی هوای سرد بیرون را با درجه حرارت داخل تطبیق دهد.

مطلب پیشنهادی:  با شیک ترین مدل های ساعت مچی آشنا شوید

تقویت مو: مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین موهای شما برای حفظ قدرت و زیبایی کلی نیاز به عرضه کامل مواد مغذی دارند. به‌غیراز ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری، روغن شاهدانه حاوی %۲۵ پروتئین است.

نحوه استفاده از روغن شاهدانه برای مو

نحوه استفاده از روغن شاهدانه برای مو

چگونه از روغن شاهدانه برای مو استفاده کنیم؟ در ادامه راهکار از بین بردن وز مو با روغن شاهدانه را به شما آموزش می‌دهیم.

  • می‌توانید این روغن را با شامپوی خود مخلوط کنید.
  • می‌توانید این روغن را به طور مستقیم به پوست سر و موهای خود زده، ماساژ داده و بگذارید برای کل شب باقی بماند و روز بعد آن را شست‌وشو دهید.
  • بعد از استفاده از این روغن می‌توانید موهای خود را با روسری یا کلاه حمام بپوشانید، حالا یک حوله مرطوب را حرارت داده و آن را حدود نیم ساعت قبل از شامپو دور کلاه‌ خود بپوشانید. نکته مهمی که باید بدانید آن است که  گرما دادن این روغن برای دوره زمانی طولانی ایده خوبی نیست، چون خواص آن را کاهش می‌دهد.
  • همچنین می‌توانید یک ماسک روغن شاهدانه را با مخلوط‌کردن روغن شاهدانه (۵ قاشق غذاخوری)، ۳ قاشق چای‌خوری عسل، روغن آووکادو (۵ قاشق غذاخوری)، یک موز و حدود ۵ تا ۱۰ قطره اسانس اوکالیپتوس یا رزماری تهیه کنید. سپس تمام این مواد را در یک مخلوط‌کن با هم ترکیب کرده، روی موهایتان بمالید، سر خود را با یک کلاه بپوشانید و حدود نیم ساعت بگذارید، سپس آن را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این 3 مدل کیف جدید را هر خانمی باید داشته باشد + عکس

کیف‌های کاربردی برای خانم‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر شرایط و استایلی کیف مناسب را انت…