7 ایده کاربردی برای چیدمان کابینت آشپزخانه

0
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نمی‌دانید که ظروف آشپرخانه را چگونه در کابینت قرار دهید که مرتب نشان دهد؛ با ما همراه باشید.
چیدمان کابینت آشپزخانه

به طور کلی آشپزخانه، قلب تپنده خانه است و تمیز و مرتب بودن آن قسمت می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر سایر قسمت‌ها بگذارد؛ اما یکی از سخت‌ترین بخش‌های تمیز کردن آشپزخانه، نظم بخشیدن و چیدمان کابینت آشپزخانه است؛ چرا که حجم بسیار زیادی از ظروف و مواد غذایی در این قسمت قرار داده می‌شود؛ بنابراین اگر شما به اصول چیدمان آگاه نباشید، در نهایت زحمت شما در مرتب کردن خانه از بین خواهد رفت و کابینت‌ها ظاهر نامرتب‌تری دارند؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا ساده‌ترین اصول چیدمان کابینت آشپزخانه را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

ایده چیدمان کابینت آشپزخانه، بسیار متنوع است و هرکس باتوجه به تعداد کابینت و فضایی که در اختیار دارد می‌تواند از آن استفاده کند؛ اما برای آنکه کابینت‌های شما طبق اصول مرتب شوند، لازم است که به چند نکته که در ادامه گفته می‌شود توجه داشته باشد.

خارج کردن وسایل اضافه از کابینت

اولین مرحله برای چیدمان کابینت، جدا کردن وسایل‌های غیر کاربردی و خارج کردن‌ آن‌ها از کابینت است؛ با این روش فضای بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

چیدمان کابینت آشپزخانه

تفکیک ظروف بر اساس کاربرد آن‌ها

این روش در چیدمان کابینت آشپزخانه کوچک بسیار کاربرد دارد؛ در ابتدا لازم است تا وسایلی که استفاده چندانی از آن ندارید را جدا کرده و با توجه به میزان کاربردشان آن‌ها را در کابینت‌های جدا قرار دهید؛ برای مثال ظروفی که به صورت روزانه استفاده می‌کنید، را در کابینت‌هایی قرار دهید که دسترسی به آن راحت‎‌تر است.

استفاده از نظم دهنده‌ها برای درون کابینت

استفاده از نظم دهنده برای هر قسمتی از خانه اعم از یخچال، کابینت و کمد لباس بسیار کاربرد دارد؛ در این روش کافی است بر حسب نیاز، چند عدد نظم‌دهنده تهیه کرده  و از آن برای قسمت‌های مختلفی چون چیدمان قاشق و چنگال، ادویه و بشقاب و کاسه استفاده کنید.

چیدمان کابینت آشپزخانه
استفاده از فضای درب‌ها در چیدمان کابینت آشپزخانه

برای داشتن بهترین چیدمان وسایل داخل کابینت، توجه به فضای درب اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند به شما خیلی کمک کند؛ برای این منظور می‌توانید درهای قابلمه که همیشه دردسرساز هستند یا دم‌کنی‌ها را به وسیله ابزارهایی، از قسمت داخلی درب کابینت‌ها آویزان کنید.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن خط اخم بدون بوتاکس

چیدمان کابینت زیر گاز

به‌طورکلی، کشوها در کابینت آشپزخانه، جزو پرکاربردترین بخش‌ها به‌شمار می‌روند؛ زیرا هم فضای کافی را برای نگهداری لوازم ایجاد می‌کنند و هم دسترسی آسانی به عمق کابینت، فراهم می‌کنند. از جمله کاربردهایی که از کشوها می‌شود، می‌توان به نگهداری حبوبات، ادویه، لوازم آشپزی، سرویس ماگ و لیوان، قاشق چنگال و غیره اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها، برخی از کشوها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوان در آن‌ها، از قفسه‌های ریلی استفاده کرد و ظروف پرکاربردتر را در طبقات بالایی و ظروف کم کاربرد را در طبقات پایینی قرار داد.

چیدمان کابینت آشپزخانه

چیدمان لیوان در کابینت

یکی از معضلات بسیاری از افراد هنگام چیدمان کابینت آشپزخانه، قرار دادن لیوان و فنجان است مخصوصا وقتی که تعداد آن‌ها زیاد است؛ هنگام چیدمان لیوان به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است فنجان ولیوان‌ها را به صورت سرو ته درون کابینت قرار ندهید؛ چرا که با اینکار باعث می‌شوید تا هوا به خوبی درون لیوان جریان نداشته باشد و بوی نامطبوعی درون آن به وجود آید.

اگر فنجان‌ها و نعلبکی‌ها شکل هندسی خاصی دارند، از قرار دادن آن‌ها بر روی هم جلوگیری کنید؛ در این صورت بهتر است یک نعلبکی را قرار دهیم و یک فنجان را روی آن، سپس یک نعلبکی دیگر و یک فنجان دیگر و این کار را برای نعلبکی و فنجان سوم تکرار کنیم. شش فنجان و نعلبکی را می‌توانیم در دو ردیف در کنار هم بچینید و اگر تعداد آن‌ها بیشتر است، می‌توانید این کار را تکرار کنید.این استایل بیشتر در کابینت های مدرن مرسوم است.

چیدمان کابینت آشپزخانه

چیدمان قابلمه در کابینت

قراردادن قابلمه در کابینت، همیشه جزو سخت‌ترین قسمت‌‎های چیدمان ظروف درون کابینت است؛ با توجه به اینکه قابلمه‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، بهترین محل برای قرارگیری قابلمه‌، کابینت‌های ردیف پایین و در کنار گاز است؛ اگر فضای کوچک و محدودی دارید، پیشنهاد می‌کنیم در قابلمه‌ها را به‌صورت برعکس گذاشته و هر قابلمه را روی دیگری قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…