قبیله‌ای که زنان را مجبور به بریدن انگشتان خود می‌کند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا قبایل عجیب و غریب بسیاری وجود دارد که رسم‌های ترسناکی دارند! برخی قبایل به نشانه بلوغ کودکان را از قلاب آویزان می‌کنند، برخی دیگر از گوشت بدن مردگان خود سوپ درست می‌کنند. قبیله دانی در اندونزی نیز یک رسم عجیب و بسیار دردناک دارد.
رسم های عجیب دنیا

در میان رسم های عجیب دنیا رسم انگشت بریدن قبیله دانی یکی از دردناک‌ترین و تلخ‌ترین رسم‌های دنیاست. دلتامگ در این مقاله سفری به جنوب شرق آسیا داشته و به سراغ یکی از عجیب‌ترین قبایل اندونزی رفته است.

رسم بریدن انگشت یکی از رسم های عجیب دنیا

هرکسی برای سوگ از دست دادن عزیزش کاری انجام می‌دهد که تا هم خود به آرامش برسد و هم روح عزیزانش بعد از مرگ آرامش داشته باشند. یکی از رسم های عجیب دنیا رسم بریدن انگشت است که مردم قبیله دانی برای سوگ عزیزانشان انجام می‌دهند. وقتی یکی از افراد این قبیله می‌میرد، زنان این قبیله نه تنها باید درد روحی را تحمل کنند؛ بلکه باید یک درد عمیق جسمی را نیز بر دوش بکشند!

مردمان این قبیله معتقدند که بریدن انگشت روح ناآرام فرد متوفی را به آرامش دعوت می‌کند و از قبیله دور نگه می‌دارد. همچنین این کار نمادی از دردی است که فرد سوگوار در حال تحملش است و این رسم آن‌قدر مهم است که حتی برخی از مادران، نوزادانشان را مجبور به گاز گرفتن انگشتانشان می‌کنند!

رسم بریدن انگشت یکی از رسم های عجیب دنیا

چرا دولت اندونزی جلوی این کار وحشتناک را نمی‌گیرد؟

حقیقت این است که دولت اندونزی سال‌هاست که این کار را ممنوع اعلام کرده است؛ اما خرافات در میان مردم این قبیله همچنان رواج دارد. اگر در بین افراد قبیله بگردید، پیرزن‌هایی را خواهید یافت که داغ این رسم عجیب را همچنان بر تن دارند و برخی از انگشتان دست آن‌ها قطع شده است. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که ثابت می‌کند این عمل همچنان در خفا انجام می‌شود و زنان جوان نیز به‌اجبار خانواده‌هایشان مجبور به قطع انگشتان خود می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  نقش ویتامین ها در افزایش وزن

این رسم عجیب از چه زمانی در قبیله دانی رواج یافته است؟

این رسم عجیب از چه زمانی در قبیله دانی رواج یافته است؟

از اینکه رسم بریدن انگشت که یکی از رسم های عجیب دنیا است از چه زمانی در این قبیله رواج یافته است هیچ سندی وجود ندارد. قبیله دانی در میان ترسناک ترین قبایل دنیا و قبایل آدمخوار جهان جا گرفته است. هرچند آن‌ها آدم نمی‌خورند؛ اما رسوم بسیار ترسناکی دارند.

از چه چیزهایی برای بریدن انگشت استفاده می‌شود؟

معمولا این کار را با تیغه سنگی انجام می‌دادند یا اینکه با یک طناب یک‌بندانگشت را محکم می‌بستند تا خون در آن جریان نیابد و بی‌حس شود، سپس این بندانگشت که هیچ اکسیژنی به آن نمی‌رسید، می‌مرد و با جویدن آن را جدا می‌کردند! سپس زخم باز را می‌سوزاندند تا جریان خون متوقف شود!

از چه چیزهایی برای بریدن انگشت استفاده می‌شود؟

قبیله دانی در اندونزی و رسم های عجیب دنیا

در جنوب شرقی اقیانوس آرام و در منطقه ملانزی، بزرگ‌ترین استان اندونزی یعنی پاپوآ واقع شده است. در این استان یکی از دورافتاده‌ترین و عقب‌مانده‌ترین قبایل دنیا یعنی قبیله دانی قرار گرفته که دویست و پنجاه‌هزار نفر جمعیت دارد و در ارتفاعات غربی گینه نو واقع شده است. قبیله دانی در سال 1938 میلادی توسط ریچارد آرچبولد امریکایی کشف شد و او متوجه شد که این قبیله یکی از رسم های عجیب دنیا یعنی رسم بریدن انگشت دست را دارد و این‌گونه این شهرت یافت!

تعداد کلمات مطلب: 484

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دشت شقایق کالپوش

    یاقوت سرخ ایران در بهار

    دشت شقایق کالپوش را دیده‌اید؟ دشت گل‌ها، یا مراتع گل‌ها، مناطقی هستند که در فصل بهار و تاب…
  • شهر بهارنارنج

    شهر بهارنارنج ایران کجاست؟

    شهر بهارنارنج ایران را می‌شناسید؟ بهارنارنج یا شکوفه نارنج گل‌هایی هستند که از درخت نارنج …
  • شهر آلبالو ایران

    شهر آلبالو ایران کجاست؟

    شهر آلبالو ایران را می‌شناسید؟ ایران یکی از غنی‌ترین کشورها از نظر تولید میوه‌های خوشمزه ا…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با خرید یک مدل شومیز، بهار و تابستان امسال شیک باشید

همه خانم‌ها باید شومیز زنانه و اسپرت داشته باشند. زیرا این لباس با انواع تیپ‌ها ست شده و ا…