با این روش تکثیر سانسوریا، گلدان خود را چند برابر کنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در خانه گلدان سانسوریا دارید، با این روش‌ها به راحتی می‌توانید تعداد آن را چند برابر کنید.
تکثیر سانسوریا

سانسوریا جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که با هر شرایط محیطی به خوبی سازگار می‌شود؛ به همین دلیل افرادی هم که در پرورش گل گیاه آپارتمانی مبتدی هستند، به راحتی می‌تواند این درختچه آپارتمانی زیبا را در گوشه‌ای از خانه نگهداری کنید؛ تکثیر سانسوریا مانند نگهداری آن بسیار راحت است و می‌توانید در مدت زمان کمی از یک گلدان زیبا، تعداد زیادی گلدان تهیه کنید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا روش تکثیر سانسوریا را به شما آموزش دهیم.

بهترین روش برای تکثیر سانسوریا کدام است؟

این گل آپارتمانی زیبا را می‌توان به روش‌های مختلفی تکثیر کرد به همین دلیل است که بسیاری از افراد هنگام قلمه زدن این گیاه از خود می‌پرسند که قلمه زدن سانسوریا در آب بهتر است یا خاک؟ یا اینکه چه فصلی برای قلمه زدن سانسوریا مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به تمام اینت سوالات پاسخ داده شود.

روش تکثیر سانسوریا در خاک

نحوه تکثیر سانسوریا از طریق برگ بسیار راحت است به شرط آنکه هنگام تکثیر به چند نکته مهم توجه داشته باشید؛ برای قلمه زدن در این روش ابتدا لازم است که یک برگ سالم و بزرگ را انتخاب کرده و از قسمت انتهایی آن را جدا کنید؛ سپس برگ را در فاصله 10 سانتی‌متری برش بزنید؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله به آن توجه داشت این است که برگ‌های برید شده را باید در گوشه‌ای تاریک قرار دهید تا قسمت انتهایی آن پینه ببندد.

بعد از گذشت یک الی دو روز از همان قسمت که برگ‌ها را برش زده‌اید، به طور عمودی تا نیمه درون خاک قرار دهید؛ بهتراست بستر خاکی که انتخاب می‌کنید از ماسه باشد؛ قلمه‌ها را به خوبی آبیاری کرده و روی گلدان را با پلاستیک بپوشانید؛ در نهایت بعد از گذشت 3 هفته، قلمه‌ها ریشه داده و می‌توانید هر کدام را در گلدان جدا قرار دهید.

تکثیر سانسوریا

تکثیر سانسوریا در آب

قلمه زدن سانسوریا در این روش کمی زمان‌بر است؛ در این روش لازم است یک برگ سالم و جوان را انتخاب کرده و با استفاده از یک قیچی تیز آن را برش بزنید؛ مانند روش بالا قلمه بریده شده را در گوشه‌ای قرار داده تا انتهای آن پینه ببندد؛ بعد از گذشت دو روز قلمه را در آب قرار دهید و هر زمان که ریشه زد، آن را به گلدان مناسب انتقال داده و منتظر پاجوش‌ها بمانید.

مطلب پیشنهادی:  با این خوراکی‌ها به جنگ آلودگی هوا بروید

تکثیر سانسوریا

 تکثیر از طریق تقسیم بوته و جدا کردن ریزوم

برای قلمه زدن سانسوریا به این شکل باید تا فصل بهار صبر کنید؛ چرا که این ورش تکثیر تنها در فصل بهار جوابگو است؛ در این روش یک راه ساده وجود دارد که شما می‌توانید از وجود ریزوم درون گلدان مطمئن شوید، آن هم رشد برگ و بلند شدن ارتفاع آن است.

در این زمان گیاه پایه مادر را از گلدان خارج کرده و با استفاده از چاقو  قسمت زیر گیاه را به چند قسمت تقسیم کنید، طوری که هرقسمت سهمی از ریزوم ببرد؛ سپس هر دو یا سه گیاهچه را در یک گلدان جداگانه و با ترکیب خاکی مناسب قرار دهید.

 تکثیر از طریق پاجوش

برای تکثیر از طریق پاجوش، ابتدا لازم است پاجوش‌ها را جدا کرده و از گلدان خارج کنید و درگلدان جدید بکارید؛ در این روش بهتر است که گلدان بزرگ نباشد تا گیاه بتواند به سرعت رشد کند؛ البته لازم به ذکر است که در بسیاری از مواقع پاجوش‌ها تا مدتی بدون تغییر هستند که این امر بسیار طبیعی است.

تکثیر سانسوریا از طریق پاجوش

نکات مهم کاشت سانسوریا در گلدان

  • هرچقدر گلدان گیاه کوچک باشد، گیاه بیشتر تشویق می‌شود که پاجوش بزند.
  • برای تکثیر سانسوریا ابلق از طریق برگ، لازم است که قسمت انتهایی گیاه را به صورت عدد 8 برش داده و بعد در خاک بکارید.

تعداد کلمات مطلب: 606

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…