جلوگیری از خرد شدن مو با چند راهکار ساده

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شکنندگی و خرد شدن موها یکی از اتفاق‌های بسیار ناخوشایندی است که کاهی برای موها میوفتد. عوامل مختلفی باعث این آسیب می‌شود.
جلوگیری از خرد شدن مو

جلوگیری از خرد شدن مو به شما برای داشتن موهایی زیبا و باطراوت کمک می‌کند.  خردشدن مو باعث کوتاه و بلندشدن تارهای آن در قسمت‌های مختلف سر شده و ظاهری ناهماهنگ، زشت و آزاردهنده را برای شما به وجود می‌آورد. همراه دلتامگ باشید.

دلیل خردشدن مو

قبل از آنکه پیرامون راهکارهای جلوگیری از خرد شدن مو بخواهیم حرف بزنیم باید دلایل مهمی که باعث ریزش مو می‌شود را بررسی کنیم. به دلیل خردشدن موها گاهی فرد به یکباره حجم زیادی از موهایش را از دست می‌دهد و تا مدت‌ها به استفاده از داروهای تقویتی احتیاج پیدا می‌کند.

خردشدن موها فقط برای خانم‌ها اتفاق نمی‌افتد و ربطی به کوتاهی و بلندی آن‌ها نیز ندارد. در واقع گاهی علت خردشدن مو بعد از دکلره و سایر روش‌هایی که باعث شکستگی و خردشدن موها می‌شوند، مراقبت‌نکردن از موها است؛ بنابراین این موضوع ممکن است برای آقایان نیز پیش آید.

عوامل شکنندگی مو عبارت‌اند از:

  • کمبود ویتامین‌های اساسی در بدن، یکی از دلایل مهم ریزش مو است.
  • جالب است بدانید که رژیم غذایی نامناسب، علت نصف‌شدن مو از وسط است.
  • یکی از مهم‌ترین عوامل شکنندگی مو مشکلات عصبی است.
  • انتخاب محصولات نامناسب، علت شکستن مو است.
  • شنا در استخرهای کلردار، دشمن سلامتی موهای شما است.
  • استفاده از ابزار برقی آرایشی مو که از مهم‌ترین دلایل خشکش و آسیب موهایتان است.

دلیل خردشدن مو

راهکارهای ساده برای جلوگیری از خرد شدن مو

همان‌طور که گفتیم جلوگیری از خرد شدن مو به شما کمک می‌کند تا موهایی سالم و خوش‌حالت داشته باشید؛ اما ذکر این نکته ضروری است که باید مستمر از این راهکارها استفاده کنید تا نتیجه لازم را بگیرید.

جلوگیری از خرد شدن مو بدون کوتاهی

خشکی بیش از اندازه موها می‌تواند در مواردی خود را به شکل موخوره و دوشاخه شدن نشان دهد. دوشاخه شدن موها در قسمت پایینی موها و بخش ساقه و عمدتان در نوک موها به وجود می‌آید که باعث ضعیف، نازک و در نهایت خردشدن موهای می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  با این روغن رشد موهایتان چند برابر می‌شود

یکی از راه‌های جلوگیری از خرد شدن موکوتاه کردن آن است. شما بهتر است قبل از آنکه تمام موهایتان درگیر موخوره و خردشدن، شود اقدام به کوتاه‌کردن آن‌ها بکنید.

بنابراین، بهترین راه و سریع‌ترین روش برای ازبین‌رفتن موخوره، کوتاه‌کردن موهاست. البته این کوتاه‌کردن به این معنا نیست که شما مقدار زیادی از قد موهای خودتان را کوتاه کنید. بلکه نوک گیری و زدن تنها چند میلی‌متر از پایین موها، به‌اندازه‌ای که قسمت‌های آسیب‌دیده کوتاه شوند، کافی بوده و احتیاجی به کوتاه‌کردن خیلی زیاد موها نیست.

معمولاً آرایشگرها از قیچی‌های ظریف و مخصوصی برای این کار استفاده می‌کنند. دستگاه‌های موخوره گیر نیز ابزار نوینی هستند که کار را ساده‌تر کرده و در زمان کوتاهی این کار را به طور اتوماتیک انجام می‌دهند.

راهکارهای ساده برای جلوگیری از خرد شدن مو

جلوگیری از خرد شدن مو با استفاده از روغن نارگیل

از جمله مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از خرد شدن مو استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل است. مصرف روغن نارگیل روی موهای رنگ‌شده و  آسیب‌دیده بسیار مؤثر است. چرا؟ باهم بررسی می‌کنیم:

  •  استفاده از روغن نارگیل قبل از شست‌وشوی مو می‌تواند آسیب ناشی از شامپو و مواد شوینده را بسیار کاهش دهد.
  • استفاده از روغن‌های تقویت‌کننده مو مانند روغن نارگیل باعث کاهش جذب آب توسط کوتیکول می‌شود. حتی با کمک روغن تراپی بعد  حمام نیز می‌توانید به میزان زیادی موهایتان را به حالت اولیه و استحکام قبل برگردانید.
  • بخش مرکزی و نرم ساقه مو مدولا نام دارد. هرچه میزان مدولا بیشتر باشد، شما دارای موهای ضخیم‌تری هستید. شست‌وشو یکی از عواملی است که موجب کاهش مدولا می‌شود. استفاده از روغن‌های مغذی و طبیعی مثل روغن نارگیل از کاهش مدولا جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…