محافظت از موهای رنگ شده با چند کار ساده

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از کارهای زیبایی که بسیاری از خانم‌ها آن را انجام می‌دهند، رنگ کردن مو است اما دانستن این نکته بسیار مهم است که رنگ کردن به موها آسیب زده و باید در جهت حفاظت از آن‌ها تلاش کنید.
محافظت از موهای رنگ شده

محافظت از موهای رنگ شده از جمله کارهایی است که افراد باید انجام داده تا همیشه موهایی زیبا و سالم داشته باشید. اگر به طور مرتب موهای خودتان را رنگ می‌کنید، موهایتان خشک و شکننده شده است. مواد شیمیایی در رنگ موها رطوبت را از بین می‌برند. در نتیجه، تار موها ضعیف می‌شوند؛ بنابراین باید در نگهداری از موهایتان کوشا باشید. همراه دلتامگ باشید.

محافظت از موهای رنگ شده

در ادامه چند نکته کلیدی برای محافظت از موهایتان آماده کرده‌ایم.

محافظت از موهای رنگ شده با کاهش استفاده از وسایل حرارتی

لازم است بدانید که موی رنگ شده از موی طبیعی شکننده‌تر است؛ بنابراین در زمان استفاده از اتوی مو، سشوار و وسایل مشابه با موهایتان با ملایمت رفتار کنید.

بهتر است قبل از سشوار کشیدن و یا فر و صاف‌کردن موهایتان از وسایلی که درجه حرارت آن‌ها تنظیم می‌شود، استفاده کنید. همچنین از محصولات محافظت حرارت مو نیز استفاده کنید. زیرا آسیبی که حرارت به مو وارد می‌کند را این محصولات کاهش می‌دهند.

تلاش کنید تا حد ممکن استفاده از دستگاه‌های حرارتی را به هفته‌ای یک‌بار محدود کنید. زمانی که موهایتان را با این وسایل مدل می‌دهید، حتماً از محصول محافظ حرارت موی باکیفیت کمک بگیرید تا رطوبت و سلامت موهایتان حفظ شود و موهایتان کمتر آسیب ببیند. این محصولات مراقبت از مو ضمن رطوبت‌رسانی، از موهایتان در برابر حرارت و خشکی محافظت می‌کنند.

 به طور منظم از نرم‌کننده‌های قوی استفاده کنید

استفاده از رنگ مو در اغلب موارد موهایتان را خشک و شکننده می‌کند؛ بنابراین خیلی مهم است که همیشه از یک نرم‌کننده قوی برای حفظ رطوبت موردنیاز مو استفاده کنید.

در پروسه ترمیم موهای به‌شدت آسیب‌دیده، نرم‌کننده قوی و ماسک مو برای موهای دکلره شده استفاده می‌شوند. این محصولات به‌گونه‌ای هستند که برای مدت طولانی بر روی ساقه مو قرار گرفته و از آنها محافظت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  کم هزینه‌ترین روش تهیه ناگت مرغ خانگی

محافظت از موهای رنگ شده با نوک‌گیری موهایتان

چه موهای خود را رنگ‌کرده باشید و چه نه وجود موخوره تارهای شکسته، نوک موی دندانه‌دار تا حدی کاملاً طبیعی و البته به‌شدت ناخوشایند است. بااین‌حال، آسیب‌دیدن مو بعد از رنگ‌کردن، اجتناب‌ناپذیر است.

رنگ مو اغلب تار موها را خشک و شکننده می‌کند؛ بنابراین برای اینکه موهایی سالم و خوش‌حالت داشته باشید، لازم است به طور منظم نوک موهای خود را کوتاه کنید. زیرا رنگ‌کردن مو بدون کوتاه‌کردن آن، ممکن است علت موخوره موی شما باشد. اگر نگران موهای بلند خود هستید، می‌توانید در هر بار مراجعه به آرایشگاه، به آرایشگر بگویید تا فقط مقدار کمی از آن را کوتاه کند.

محافظت از موهای رنگ شده با نوک‌گیری موهایتان

از آسیب‌دیدن موها جلوگیری کنید

ممکن است در طول روز از عناصر و مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌کنید؛ وقتی این مواد در تماس با موی رنگ شده شما باشند، صدمات جبران‌ناپذیری به موهایتان وارد می‌کند؛ بنابراین بهتر است از این تهدیدها آگاه باشید و کارهای لازم را برای مقابله با آن انجام دهید.

مثلاً اگر مجبور هستید مدت زیادی در معرض نور خورشید باشید، با استفاده از یک کلاه زیبا، موهایتان را در برابر آفتاب بپوشانید. همچنین، اگر قصد دارید در استخرهای حاوی کلر شنا کنید، بهتر است یک کلاه شنا بپوشید یا موهایتان را پشت سرتان جمع کنید. موهایتان را زیر آب نبرده تا خیس نشوند. هرچه با موهایتان ملایم‌تر رفتار کنید، سالم‌تر می‌مانند.

یک نظر

  1. ناشناس

    6 آذر 1402 در 10:08 ب.ظ

    تشکر از مطالب آموزنده شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

این قنات را جن‌ها و دیوها ساخته‌اند

از قنات قصبه گناباد ایران صحبت می‌کنیم که در بخش مرکزی شهرستان گناباد واقع شده است. شهرستا…