ترشی بادمجان شکم پر با رب انار

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید ترشی‌های مختلف را امتحان کنید، حتما این ترشی را درست کرده و از آن لذت ببرید.
ترشی بادمجان

ترشی جزو آن دسته از مخلفاتی است که معمولا بسیاری از ما ایرانی‌ها از آن در کنار وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کینم؛ با شروع فصل پاییز یکی از کارهایی که بسیاری از ما به انجام آن اشتیاق دارید، درست کردن ترشی است؛ ترشی انواع مختلفی دارد و هر کس باتوجه به ذائقه خود و اعضای خانواده، می‌تواند از مواد اولیه متنوعی در آن استفاده کند؛ ترشی بادمجان، جزو یکی از انواع ترشی‌هایی است که از طعم بسیار بذیذی برخوردار است؛ در این مطلب از دلتامگ قصد دارید ترشی بادمجان شکم‌ پر را به شما اموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی بادمجان شکم پر

ترشی بادمجان

طرز تهیه بهترین ترشی بادمجان

روش‌های مختلفی برای درست کردن انواع ترشی بادمجان وجود دارد، اما استفاده از رب انار در این نوع ترشی، طعم آن را بسیار خاص و لذیذ می‌کند؛ تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

در ابتدای کار بادمجچان‌ها را شسته، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید؛ سپس بادمجان‌های خرد شده را درون یک قابلمه ریخته و سرکه را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم تهیه ترشی بادمجان با رب انار

قابلمه حاوی سرکه و بادمجان را روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید تا بادمجان و سرکه نیم ساعت با یکدیگر بجوشد و بافت آن کمی نرم شود، سپس گاز را خاموش کنید.

مرحله پایانی طرز تهیه ترشی بادمجان

در مرحله بعد سیرها رو پوست و سپس رنده کنید و همراه با نمک، رب انار و زرشک خشک به بادمجان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند. حالا ترشی بادمجان و رب انار آماده را داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این ترشی بعد از سه روز آماده سرو است.

مطلب پیشنهادی:  تاتو و هاشور ابرو چگونه پاک می‌شوند؟

ترشی بادمجان

فوت و فن پخت ترشی بادمجان فوری

  • در این مدل ترشی بادمجان جدید، به خاطر داشته باشید که بعد از گذشت مدت زمانی، رب انار جذب ترشی شده و نیاز است هر ماه آن را چک کنید و مجدد به آن رب انار رقیق شده اضافه کنید.
  • هنگم خرید بادمجان سعی کنید بادمجان‌های براق، سنگین و کشیده را انتخاب کنید تا مقدار هسته درون آن کم باشد؛ چرا که کلاهک بادمجان هرچه کشیده‌تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است.
  • تجه داشته باشید بهترین نوع سرکه برای تهیه این ترشیب، سرکه انگور قرمز است؛ چرا که در مقایسه با سرکه سفید، طعم ملایم‌تری دارد.
  • ترشی را حتماً در جای خنک به دور از نور خورشید و ترجیحاً در داخل یخچال نگهداری کنید.

تعداد کلمات مطلب: 411

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این 5 علت مانع ازدواج کردن پسران است

علت ازدواج نکردن پسران از نظر شما چیست؟ درست است که علل زیادی وجود دارد که ممکن است مردان …