با فواید روغن رزماری برای موهایتان آشنا شوید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن رزماری از جمله روغن‌هایی است که فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. استفاده از این روغن هزینه زیادی ندارد اما تاثیر آن بی‌نظیر است.
فواید روغن رزماری برای مو

فواید روغن رزماری برای مشکلات پوستی، حافظه، ریزش مو، درد مفاصل و… بسیار زیاد است. اگر دور چشم تیره‌ای داشته یا موها و ابروهایی کم‌پشت دارید روغن رزماری بهترین درمان طبیعی برای شماست. همراه دلتامگ باشید.

فواید روغن رزماری برای مو

در ادامه فواید بی‌نظیر این روغن برای موهایتان را آورده‌ایم البته لازم به ذکر است که این روغن خواص و فواید درمانی دیگری نیز دارد.

تأثیر روغن رزماری بر رشد موها

رزماری دارای اسید کارنوزیک است که باعث بهبود آسیب عصبی و بافتی شده و همچنین در افزایش گردش خون بسیار مؤثر است. گردش خون خوب برای کمک به رشد مو بسیار مهم و ضروری است و این موضوع به این دلیل است که بدون تأمین میزان خون مناسب، فولیکول‌ها قادر به دریافت مواد مغذی موردنیاز برای رشد مو نخواهند بود و احتمال ازبین‌رفتن آنها افزایش می‌یابد.

تأثیر روغن رزماری بر رشد موها

“یک مطالعه وجود دارد که [روغن رزماری] را به طور خاص با ماینوکسیدیل (معروف به Rogaine خارج از قفسه) مقایسه کرده است و یافته‌ها این است که کینگ می‌گوید: نتایج بعد از شش ماه مشابه ظاهر شد. اگر می‌خواهید موهای پرتر، ضخیم‌تری داشته باشید، کارشناسان معتقدند روغن رزماری یکی از مؤثرترین روغن‌های رشد مو موجود در بازار است.

تقویت و تسکین پوست سر

از دیگر فواید روغن رزماری تقویت و تسکین پوست سر است. افرادی که از روغن رزماری استفاده کرده‌اند، از کاهش خارش و تحریک پوست سر رضایت داشته و این مشکلشان را رو به بهبودی بیان کرده‌اند. استفاده مداوم از رزماری به‌سلامت پوست سر کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

تقویت و تسکین پوست سر

جلوگیری از ریزش موها

روغن رزماری با ترکیبات غنی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها باعث خنثی‌سازی اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد (استرس، آلودگی، اشعه ماورای‌بنفش و…) شده که این موضوع از ریزش موهای شما جلوگیری می‌کند.

نکته مهمی که باید بدانید آن است که رادیکال‌های آزاد با آسیب به فولیکول مو منجر به ریزش موی سر می‌شوند.

رفع شوره سر یکی از مهم‌ترین فواید روغن رزماری 

روغن رزماری علاوه بر افزایش گردش خون در پوست سر که در بالا ذکر کردیم، می‌تواند باکتری‌های عامل مسدودی فولیکول‌های مو را از بین برده و به رفع شوره سر و بهبود پوسته‌پوسته شدن پوست سر کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  3 مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

کمک به کاهش روند سفیدشدن موها

یکی از مشکلاتی که افراد دارند سفیدشدن موهایشان است. روغن رزماری با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی با عوامل مخربی که به سلول‌های مو آسیب می‌رساند و می‌توانند باعث تخریب آنها شوند، مبارزه می‌کند. این روغن نقش بسیار مهمی در کندی روند پیری از جمله سفیدشدن موها می‌تواند داشته باشد.

روش استفاده از روغن رزماری برای مو

برای استفاده از روغن رزماری برای مو، پیشنهاد ما آن است که بعد از حمام، ۵ قطره از این اسانس را روی پوست سر خود ریخته و به طور یکنواخت ماساژ دهید. البته باید توجه داشته باشید که برای برخی افراد، استفاده مستقیم این روغن ممکن است باعث تحریک پوست شود.

بنابراین، حتماً قبل استفاده از این روغن تست حساسیت از خودتان بگیرید. به بیان دیگر مقداری از روغن را روی کنار گوش یا هر قسمت دیگری که می‌خواهید تست کنید و اگر حساسیت ندادی می‌توانید از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که در چنین مواردی، بهتر است این روغن را با یک روغن حامل مثل روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید. شستن سر بلافاصله بعد از استفاده از روغن اختیاری بوده و شما می‌توانید اجازه دهید روغن حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند.

روش استفاده از روغن رزماری برای مو

استفاده از روغن رزماری در شامپوهای دست‌ساز

با سرچ در اینترنت می‌توانید به دستورات فراوانی برای ساخت شامپوی خانگی برخوردار شوید. شما می‌توانید از فواید خاص برخی از اسانس‌های روغنی برای سلامتی و زیبایی خودتان استفاده کنید، برای این کار لازم است با یکی از آن‌ها را مثل روغن رزماری را به شامپوی خودتان اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…