طرز تهیه چیز کیک شکلاتی بدون قالب کمربندی + ویدئو

4
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید یک روش طرز تهیه چیز کیک راحت بدون قالب کمربندی را یاد بگیرید، در این مطلب همراه ما باشید.

چیز کیک جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که طعم بسیار خاصی دارد و معمولا بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ این دسر خوشمزه از دو لایه تشکیل شده که لایه اول معمولا بیسکویت و لایه دوم پنیری است که می‌توانید به روش‌های مختلف و مواد اولیه متنوع آن را تهیه کنید؛ شاید تا کنون چیز کیک ساده درست کرده و یا از قنادی خریده باشید، اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم یکی از خوشمزه‌ترین آموزش چیز کیک که با استفاده از شکلات آماده می‌شود را به شما نشان دهیم؛ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به شکلات علاقه دارید، این طرز تهیه چیز کیک را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک شکلاتی

چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی کافی شاپی

مواد چیز کیک متنوع است و شما با توجه به ذائقه خود می‌توانید آن را انتخاب کنید؛ برای مثال بسیاری از افراد، طرز تهیه چیز کیک با بیسکویت پتی بور را امتحان کرده‌اند؛ اما ما در این رسپی قصد داریم از بیسکویت ساقه برای پایه کیک استفاده کنیم.

مرحله اول

در ابتدا درون یک کاسه مناسب بیسکویت‌ها را ریخته و با کمک گوشت‌کوب یا غذاساز به خوبی آن را پوره کنید؛ بعد از آنکه بیسکویت‌ها خرد شدند، 50 کره را به روش بنماری ذوب کرده و به همراه 50 گرم شکلات بنماری شده و 3 قاشق پودر کاکائو به بیسکویت‌ها اضافه و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

چیز کیک شکلاتی

مرحله دوم تهیه چیز کیک شکلاتی

بعد از آنکه مواد به خوبی ترکیب شده و به انسجام رسیدند، درون یک قالب کمربندی را چرب کنید و کاغذ روغنی بیندازید؛ برای آنکه چیز کیک ما به قالب نچسبد بهتر است برای دیواره‌های قالب هم از کاغذ روغنی استفاده کنید؛ مواد را درون قالب بریزید و به کمک قاشق به خوبی فشرده کنید؛ توجه داشته باشید در چیز کیک یخچالی فوری، هر چقدر بیسکویت‌ها را به یکدیگر فشار دهید، در نهایت راحت‌تر از قالب جدا خواهد شد.

مرحله سوم

مواد چیز کیک را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار دهید و در این فاصله لایه رویی چیز کیک را آماده کنید؛ در طرز تهیه چیز کیک ساده، ابتدا درون یک کاسه مناسب 250 گرم شکلات تخته‌ای را ذوب کنید؛ سپس 50 گرم کره ذوب شده را به همراه 2 قاشق پودر کاکائو به خوبی ترکیب کنید و کنار بگذارید تا مواد کمی سفت شود.

مطلب پیشنهادی:  ارزان‌ترین همبرگر خانگی برای آخر هفته

چیز کیک شکلاتی

مرحله چهارم

در این فاصله از طرز تهیه چیز کیک شکلاتی، یک قاشق پودر ژلاتین را به همراه 3 قاشق آب سرد ترکیب کرده و کنار بگذارید تا ژلاتین کمی سفت شود؛ توجه داشته باشید که ژلاتین جز مواد مهم در دستور چیز کیک است؛ چرا که به سفت شدن آن بسیار کمک می‌کند.

مرحله پنجم

درون یک کاسه پنیر خامه‌ای را ریخته و با قاشق یا همزن برقی کمی آن را هم بزنید؛ سپس شیر را به آن اضافه کرده و بعد از یکدست شدن مواد شکلاتی و ژلاتین بنماری شده را به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

چیز کیک شکلاتی

مرحله پایانی طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

قالب را از یخچال خارج رده و مواد آماده شده را روی آن بریزید و با کمک لیک به تمام قابل پخش کنید؛ در نهایت قالب را به مدت 4 الی 5 ساعت درون یخچال قرار داده تا به خوبی سفت شود؛ در آخر نیز برای تزیین چیز کیک می‌توانید از پودر کاکائو یا شکلات چیپسی استفاده کند.

چیز کیک شکلاتی

نکات مهم در تهیه چیز کیک یخچالی

  • در طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکویت پتی بور می‌توانید از بیسکویت ساقه طلایی استفاده کنید مانند ویدئو.
  • توجه داشته باشید که لایه پنیری نباید بیش از اندازه تیره باشد؛ بنابراین در خرید شکلات به مرغوبت کاکائو توجه داشته باشید.
  • در صورتی که قالب کمربندی ندارید، می‌توانید از قالب ساده هم استفاده کنید به شرط آنکه داخل قالب را با سلفون بپوشانید.
  • برای دورهمی‌های بزرگ می‌توانید چیز کیک را به صورت تک نفره آماده کنید.

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    5 دی 1402 در 9:34 ب.ظ

    کاش دستور پخت و طرز تهیه چیز کیک رژیمی هم آموزش بدید

    پاسخ

    • فائزه امیری

      6 دی 1402 در 10:02 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز
      انشالله در مطالب آینده به این موضوع می‌پردازیم.

      پاسخ

  2. masi

    4 بهمن 1402 در 9:32 ق.ظ

    سلام عالیه واقعا مرسی

    پاسخ

  3. masi

    4 بهمن 1402 در 9:33 ق.ظ

    عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…