طرز تهیه چیز کیک ژاپنی با 4 عدد تخم مرغ + ویدئو

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تجربه خوردن یک چیز کیک ژاپنی خوشمزه، کافی است با چند قلم مواد ساده آن را در خانه درست کنید.

کیک پنیری یا همان چیزکیک ژاپنی، جزو یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها است که در بین مردم طرفداران بسیاری دارد؛ طرز تهیه چیز کیک بسیار ساده است و نیاز به تجربه شیرینی‌پزی خاصی ندارد؛ این کیک بافت بسیار نرم و پنبه‌ای دارد که می‌تواند برای صبحانه یا عصرانه یک انتخاب عالی باشد؛ در صورتی که به طعم کیک‌های پنیری علاقه دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک ژاپنی

  • آرد                                          40 گرم
  • تخم مرغ                                   4 عدد
  • پنیر ماسکارپونه یا خامه‌ای             150 گرم
  • کره                                          25 گرم
  • شیر                                         50 میلی‌لیتر
  • آب لیمو                                     8 گرم
  • شکر                                        60 گرم

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

طرز تهیه چیز کیک

روش‌های مختلفی برای تهیه چیز کیک تنوری ساده وجود دارد و شما می‌توانید به جای استفاده از پنیر ماسکارپونه، از پنیر خامه‌ای  استفاده کنید؛ اما در ادامه دستور چیز کیک با پنیر ماسکارپونه را به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

در ابتدا زرده و سفیده 4 عدد تخم مرغ را جدا کنید؛ سپس در یک کاسه مناسب، پنیر خامه‌ای، کره و شیر را مخلوط کرده و روی بخار آب قرار دهید تا به روش بنماری تمام مواد ذوب شوند.

دستور پخت چیز کیک ژاپنی

مرحله دوم آموزش چیز کیک

وقتی که مواد حالت کرمی پیدا کرد، آن را از روی بخار آب برداشته و 4 عدد زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که زرده‌ها به خوبی با مواد ترکیب شوند. ( برای ترکیب کردن مواد در این مراحل نباید از همزن برقی استفاده کنید)

مرحله سوم

بعد از مخلوط شدن مواد، آرد را الک کرده و به ترکیب اضافه می‌کنیم؛ برای داشتن یک چیز کیک ژاپنی بسیار لطیف، لازم است بعد از ترکیب کردن آرد یا مواد، مجدد ترکیب را از صافی رد کرده و کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی:  خورشت هویج با آلو، بدون گوشت

مرحله چهارم

در یک کاسه دیگر سفیده تخم‌مرغ را با همزن به خوبی بزنید تا رنگ آن تغییر کرده و پف کند؛ سپس آبلیمو را اضافه کنید و کمی هم بزنید؛ مجدد شکر را در دو مرحله به سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید به قدری هم بزنید تا مواد کاملا خامه‌ای شود و رد پره‌های همزن روی مواد بافی بماند.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک، سفیده تخم‌مرغ که آماده شد را در سه مرحله به زرده‌های تخم‌مرغ و آرد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا مایع لطیفی به دست آید.

مرحله ششم

یک قالب مناسب را انتخاب کرده و اطراف آن را کاغذ روغنی بگذارید به گونه‌ای که ارتفاع کاغذ از قالب بیشتر باشد؛ چرا که مواد حین پخت، پف کرده و بالا می‌آید؛ سپس مواد چیز کیک را درون قالب ریخته و با استفاده از یک سیخ چوبی بلند، به صورت دورانی داخل مواد حرکت دهید تا هوای داخل آن به طور کامل خارج شود؛ در نهایت قالب را چندبار به زمین بکوبید.

طرز تهیه چیز کیک

مرحله پایانی تهیه چیز کیک ژاپنی

دور قالب را با استفاده از یک فویل به خوبی بپوشانید و قالب را درون سینی فر قرار دهید؛ سپس درون سینی را تا نیمه با آب جوش پر کنید و آن را درون فر از قبل گرم شده با دمای 160 درجه به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا کیک ما آماده شود؛  بعد از بیست دقیقه درب فر را بار کرده و اگر کیک به اندازه کافی پف نکرده بود مجدد کیک را با دمای 110 درجه درون فر قرار دهید؛ بعد از این مدت کیک آماده است؛ اما نباید آن را از فر دربیاورید و اجازه دهید تا داخل فر کاملا خنک شود.

یک نظر

  1. دریا

    12 آبان 1402 در 0:46 ق.ظ

    حتما امتحلنش میکنم😍

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کباب لبنانی، یک غذای خوش‌طعم مدیترانه‌ای

کباب لبنانی یک نوع کباب بسیار خوشمزه و خوش‌طعم است که شباهت زیادی به کباب کوبیده خودمان دا…