سنگاپور؛ از معتبرترین پاسپورت جهان تا بزرگ‌ترین آبشار سرپوشیده دنیا!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با پیشرفته‌ترین کشورهای آسیایی آشنایی دارید؟ نام سنگاپور را تابه‌حال شنیده‌اید؟ فکر می‌کنید کدام کشورهای آسیایی با زرق‌وبرق بی‌نظیر و اقتصاد بزرگ خود در حال پیشی گرفتن از کشورهای اروپایی هستند؟
سنگاپور

سنگاپور به‌عنوان سومین مرکز اقتصادی بزرگ جهان، یکی از پیشرفته‌ترین و البته زیباترین کشورهای آسیایی است. سرعت رشد و پیشرفت این کشور در سال‌های گذشته چنان بالا بوده است که گویی ره صدساله را واقعا یک‌شبه رفته است! همراه دلتامگ با این کشور فوق‌پیشرفته آسیایی آشنا شوید.

سنگاپور کجاست؟

در جنوب شبه‌جزیره مالایا و در میان مجمع‌الجزایر مالایی یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان با قوی‌ترین اقتصادی که قاره آسیا تابه‌حال به خود دیده است، قرارگرفته است! جمهوری سنگاپور، کوچک‌ترین کشور در جنوب شرقی آسیا است که به شکلی کاملا انفجاری در حال طی کردن پله‌های رشد و توسعه اقتصادی است. این پیشرفت عجیب و انفجاری باعث شده که این کشور در لیست قدرتمندترین کشورهای دنیا هم پایه با کشورهای قدرتمند اروپایی قرار بگیرد. پایتخت کشور سنگاپور، شهری به همین نام است!

باغ گیاه شناسی بوتانیک

ویژگی‌های عجیب کشور سنگاپور

  • رشد اقتصادی سریع و بسیار قدرتمند این کشور اتفاقی صورت نگرفته است؛ بلکه با ویژگی‌های خاص همراه بوده است که باعث شده این کشور در زمره یکی از منحصربه‌فردترین کشورهای دنیا قرار بگیرد.
  • جالب است بدانید که سنگاپور نه‌تنها یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را دارد؛ بلکه شاخص احساس فساد در این کشور نیز بسیار پایین است و یکی از سالم‌ترین کشورهای پیشرفته دنیاست. از این نظر این کشور هم‌رده با کشورهایی مانند نیوزلند، فنلاند، نروژ، دانمارک و … قرار می‌گیرد.
  • این کشور معتبرترین پاسپورت جهان را دارد.
  • پرترددترین بندر جهان به‌عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی مهم، در حوزه بانکداری، مالیات و سرمایه‌گذاری در این کشور قرار دارد.
  • تنوع فرهنگی بالا و بهره‌گیری از منابع انسانی متفاوت یکی از شاخص‌های برجسته علت پیشرفت این کشور بوده است.
  • زیرساخت‌های این کشور در تمامی زمینه‌ها از حمل‌ونقل گرفته تا ارتباطات به شکلی عجیب بسیار پیشرفته و دارای مدرن‌ترین تجهیزات هستند!
  • مدیریت شهری این کشور در توسعه پایدار و استفاده موثر از فناوری‌های مدرن این کشور را به یک ابرقدرت جهانی تبدیل کرده است.
  • سنگاپور در زمینه صنعت گردشگری یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیاست که علاوه بر داشتن طبیعتی زیبا و تماشایی با ساخت باغ‌ها و ساختمان‌ها و آسمان‎خراش‌های عجیب به یک کشور فرازمینی تبدیل‌شده است!

کوچک ترین کشور جنوب آسیا

حقایق عجیب درباره جاهای دیدنی سنگاپور

  • زبان رسمی این کشور ترکیبی از زبان انگلیسی و سنگاپوری است که به آن سینگلیش می‌گویند و برای گردشگران بسیار جذاب است!
  • سنگاپور کشور جزیره‌هاست و از 64 جزیره متفاوت ساخته شده که تمامی این جزیره‌ها در زیبایی و داشتن مناظر رویایی با یکدیگر رقابت می‌کنند!
  • باغ‌وحش این کشور یکی از عجیب‌ترین باغ‌وحش‌های دنیاست که حیوانات در آن برخلاف سایر باغ‌وحش‌ها در قفس نگهداری نمی‌شوند! نکته عجیب دیگر درباره این باغ‌وحش سافاری شبانه در آن است!
  • این کشور رکورد آبشارهای سرپوشیده جهان را زده است! بزرگ‌ترین آبشار سرپوشیده جهان با ارتفاع 35 متر در سال 1971 در باغ‌های کنار خلیج این کشور ساخته شده است.
  • مسابقات فرمول یک برای بسیاری از ماجراجویان یک اتفاق هیجان‌انگیز و جذاب است؛ در این کشور نیز قطعا مسابقات فرمول یک برگزار می‌شود؛ اما تفاوت آن با سایر مسابقات در جاهای دیگر دنیا این است که این مسابقات نیز شبانه برگزار می‌شود تا هیجان آن برای گردشگران بیشتر شود.
  • باغ گیاه‌شناسی بوتانیک یکی از عجیب‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در دنیاست که در سال 1859 در این کشور تاسیس شد و حالا قدمت درختان کهن‌سال و گیاهان زیبا و نادری که در آن وجود دارد به 150 سال می‌رسد.
  • علاوه بر تمامی این‌ها، سنگاپور با ظاهر مدرن و زیبای خود هنوز هم دارای محله‌های قدیمی‌ای است که بافت تاریخی و فرهنگ غنی خود را حفظ کرده‌اند و در کنار ظاهر پیشرفته این کشور تضاد جالبی به وجود آورده‌اند.
مطلب پیشنهادی:  چگونه با روش‌های خانگی افسردگی را درمان کنیم؟

کشور سنگاپور

سخن پایانی

گشت‌و‌گذار در سنگاپور، یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا برای کسانی که دلشان یک سفر هیجان‌انگیز و فرازمینی می‌خواهد، بدون شک بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. از آنجایی که آب‌وهوای این کشور در بعضی از جزیره‌های آن گرم و مرطوب است، زمستان می‌تواند بهترین زمان سفر به آن و لذت بردن از دیدن جذابیت‌های آن باشد. سواحل این کشور در میان زیباترین سواحل جهان با مناظری شگفت‌انگیز در انتظار گردشگران نشسته‌اند.

تعداد کلمات مطلب: 649

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خانم باسیاست با این ترفند از شوهرت پول بگیر

روش پول گرفتن از همسر باید با سیاست خانومانه انجام شود. موضوع گرفتن پول از همسر یکی از مسا…