معرفی کتاب روانشناسی تاریک

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر کس که در دنیای امروز زندگی می‌کند، ممکن است قربانی روان‌شناسی تاریک شود! این کتاب برای تمام بزرگسالان می‌تواند راهنمای مفیدی باشد

کتاب روانشناسی تاریک به ما نشان می‌دهد که گاهی اوقات بدون اینکه متوجه باشیم، می‌توانیم تحت‌تأثیر مجموعه‌ای از تکنیک‌ها قرار بگیریم و اسباب سرگرمی دیگران شویم. درعین‌حال، سوءاستفاده عاطفی اغلب با ترفندهای تاریک روانی رخ می‌دهد. مردم همیشه آن چیزی نیستند که می‌گویند و نشان می‌دهند. با دانستن روانشناسی تاریک، تشخیص این مشکل آسان‌تر می‌شود، پس با دلتاماگ همراه باشید.

روانشناسی تاریک به چه معناست؟

منابع زیادی در مورد اصول و چارچوب‌های علم روانشناسی وجود دارد، اما به‌ندرت کسی از جنبه تاریک روانشناسی صحبت می‌کند. هر علمی یک جنبه تاریک دارد و حتی گاهی اوقات می‌تواند خطرناک باشد روانشناسی تاریک در واقع آن دسته از تکنیک‌ها و اصول روانشناختی است که معمولاً برای اهداف ناسالم و سوءاستفاده یا تسلط بر دیگران استفاده می‌شود. وارونه‌سازی حقیقت، القای مسائل غیرواقعی، استفاده از ضعف‌های عاطفی و روانی دیگران، کلاهبرداری عاطفی و… نمونه‌هایی از این اهداف ناسالم است. بیشتر تکنیک‌های روانشناسی تاریک به‌صورت پنهان و نامحسوس بر روی فرد پیاده می‌شود تا خود او متوجه تغییرات نشود.

برخی از سرفصل‌های کتاب روانشناسی تاریک

در این کتاب، مایکل پیس نویسنده آن سعی کرده تا جنبه‌های مختلف روانشناسی تاریک را توصیف کند و به‌گونه‌ای نوشته شده است که برای عموم قابل‌درک باشد. ایده‌ها با استفاده از مثال‌های واضح و جذاب و مطالعات موردی ارائه می‌شوند تا مفاهیم روان‌شناسی تاریک را راحت‌تر درک کنید. برخی از سرفصل‌ها در زیر توضیح داده شده است:

دستکاری عاطفی پنهان

یکی از موضوعات محوری کتاب روانشناسی تاریک، دستکاری عاطفی پنهان است. این شامل استفاده از تاکتیک‌های ظریف و اغلب فریبنده برای کنترل احساسات و رفتار یک فرد است. پیس بحث می‌کند که چگونه دست‌کاری کنندگان می‌توانند از آسیب‌پذیری‌ها و ناامنی‌ها در اهداف خود سوءاستفاده کنند و آنها را به این باور برساند که اقدامات و تصمیم‌هایشان در دستان خودشان است، درحالی‌که در واقع، آنها به طور نامحسوس تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

کتاب روانشناسی تاریک

ترغیب تاریک و کنترل ذهن ناشناخته

این کتاب به هنر تاریک، متقاعدسازی و کنترل ذهن ناشناخته می‌پردازد. پیس توضیح می‌دهد که چگونه افراد می‌توانند از تکنیک‌های روان‌شناختی برای تأثیرگذاری بر افکار، نظرات و تصمیم‌های دیگران درحالی‌که زیر رادار هستند، استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  غار نمکی قشم ؛ در صف یونسکو

بازی‌های فکری و فریب

روانشناسی تاریک همچنین دنیای بازی‌های ذهنی و فریب را بررسی می‌کند. پیس راهبردهایی را که دست‌کاری کنندگان برای گیج کردن، گمراه‌کردن و فریب‌دادن اهدافشان استفاده می‌کنند، آشکار می‌کند. با درک این تاکتیک‌ها، خوانندگان می‌توانند باهوش‌تر و کمتر مستعد دستکاری روانی شوند.

هیپنوتیزم و شستشوی مغزی

این کتاب نگاهی دقیق‌تر به هیپنوتیزم و شستشوی مغزی دارد و چگونگی استفاده از این تکنیک‌ها را برای به‌دست‌آوردن کنترل بر ذهن و اعمال افراد مورد بحث قرار می‌دهد.

 

کتاب روانشناسی تاریک

توانمندسازی خواننده

درحالی‌که روانشناسی تاریک به جنبه‌های تاریک‌تر روانشناسی می‌پردازد، هدف اصلی آن افزایش دانش و آگاهی خوانندگان است. با درک تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایی که توسط دستکاری‌کنندگان استفاده می‌شود، خوانندگان می‌توانند بهتر از خود در برابر تبدیل‌شدن به قربانی دستکاری، محافظت کنند و می‌توانند تشخیص دهند که کسی در تلاش برای اعمال نفوذ نامناسب است.

درباره مایکل پیس

مایکل پیس نویسنده آمریکایی است. او آثار مختلفی را در کارنامه خود دارد که بیشتر آنها سعی در پرداختن به جنبه پنهان مسائل مختلف دارند. کتاب روانشناسی تاریک یکی از پرفروش‌ترین آثار این نویسنده است که در دنیای امروز کاربرد فراوانی دارد.

سخن پایانی

کتاب روانشناسی تاریک اثر مایکل پیس، کاوشی هشیارکننده از دنیای پنهان دستکاری و کنترل روانی است. مروری جامع از تاکتیک‌های استفاده شده توسط کسانی که به دنبال استثمار دیگران برای منافع شخصی هستند در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. درحالی‌که موضوع ممکن است ناراحت‌کننده باشد، هدف کتاب آموزش و توانمندسازی افراد، تجهیز آنها به دانش و آگاهی برای دفاع از خود در برابر ترفندهای ظریف و موذیانه روانشناسی تاریک است. این کتاب فقط برای کسانی مناسب است که قلب و ذهن قوی دارند. پس از خواندن این کتاب، هیچ بازگشتی به جهان قبل از دانستن وجود ندارد.

یک نظر

  1. علی

    28 آذر 1402 در 10:42 ب.ظ

    ای کاش نمونه ای از این آگاهی هایی که در کتاب موجود است را ذکر میکردین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…