ریه‌های خود را با سفر به شهر باران‌های رگباری پر از اکسیژن کنید

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باران‌های رگباری اتفاقی است که در شهرهای شمالی کشور بسیار رخ می‌دهد؛ اما تماشای این باران‌ها در نوشهر لذت دیگری دارد. این شهر با تمام زیبایی‌هایی که دارد در هنگام باران‌های رگباری چهره مسحورکننده‌تری به خود می‌گیرد.
نوشهر

نوشهر یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران است که بسیاری از مسافران دلشان می‌خواهد این شهر را به هنگام بارش‌‌های پاییزی ببینند. بارش‌های پاییزی در این شهر گاهی چنان لذت‌بخش و دلپذیر می‌شوند که قدم زدن زیر باران بهترین کاری است که در لحظه می‌توانید انجام دهید. با دلتامگ همراه باشید.

خرید ویلا در شمال

سفر به نوشهر همیشه بارانی

باران‌های فصلی شمال همیشه یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های شهرهای شمالی بوده است. شاید برای کسانی که در شمال زندگی می‌کنند این پدیده، یک پدیده تکراری و خسته‌کننده شده باشد؛ اما حس عطر جنگل‌های باران‌خورده نوشهر برای مسافران این شهر هیچ‌ وقت قدیمی و تکراری نمی‌شود.

در روستای انگاس اکسیژن بیشتری به ریه‌های خود بفرستید

این روزها که هوای بیشتر شهرهای ایران آلوده شده، خیلی از مردم به دنبال راهی برای فرار از آلودگی و رساندن اندکی اکسیژن به ریه‌های خود هستند. روستای انگاس نوشهر بهترین انتخاب برای فرار از این همه آلودگی و دود است. این روستا در ارتفاعی در حدود ۱۹۰۰ متر از سطح دریا و در ۹ کیلومتری جنوب بخش کجور واقع‌شده است. این ارتفاع سبب شده است که آب‌وهوای این روستا از سایر روستاهای نوشهر یازده درجه سردتر باشد؛ اما اکسیژنی که اینجا وارد ریه‎‌های شما می‌شود، خالص‌تر و تمیزتر است.

به گذرگاه رستم در نوشهر سری بزنید

حتما از خود می‌پرسید که گذرگاه رستم دیگر چه جایی است؟ در نزدیکی روستای کندلوس تنگه‌ای وجود دارد که نام آن تنگه میخساز است؛ اما به گذرگاه رستم نیز شهرت دارد. افسانه‌های بسیاری درباره این تنگه وجود دارد که جالب‌ترین آن‌ها از اتراق رستم در این تنگه برای رفع خستگی می‌گوید.

خرید ویلا در نوشهر

در آبشاری بی‌نظیر، عکس‌های فوق‌العاده بگیرید

آبشار زانوس تنها یکی از جاهای دیدنی نوشهر است که چشم‌اندازها و طبیعت زیبایش هر کسی را مسحور می‌کند. ارتفاع این آبشار که نزدیک به 40 متر است باعث شده یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای این شهر باشد. زیبایی این آبشار چنان حیرت‌انگیز است که حتی ناصرالدین‌شاه در سال 1306 راهی آنجا شد تا آبشار را از نزدیک ببیند. ناصرالدین‌شاه چنان مجذوب زیبایی شگفت‌انگیز این آبشار شده بود که دستور داد کمال‌الملک یکی از زیباترین آثار هنری و تابلوهای نقاشی خود را زیر این آبشار بر بوم نقاشی به تصویر درآورد.

مطلب پیشنهادی:  کشف گنج تخت جمشید و کوزه‌هایی مملو از سکه و طلای ناب!

با گیاهان عجیب و کمیاب آشنا شوید

نوشهر یکی از شهرهایی است که دارای بهترین باغ گیاه‌شناسی است. نگهداری از گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی مهم‌ترین هدف تاسیس این باغ بوده است. افتتاح این باغ به سال 1310 برمی‌گردد و در حال حاضر 23 هزار گونه گیاهی در آن وجود دارد. گیاهان پیازی، بخش گیاهان دارویی، گلخانه گیاهان گرمسیری، آربراتوم، بخش میوه‌های بومی، بخش خزه‌ها، بخش سوزنی‌برگ‌ها و گلخانه آموزشی از مهم‌ترین بخش‌های این باغ هستند.

تنگه میخساز

سخن پایانی

نوشهر برای آنهایی که دلشان برای باران تنگ شده یا از تماشا و دیدن باران‌های رگباری لذت می‌برند یک مقصد ایده‌آل است. در این روزهای پر دود و پر از آلودگی نیز سفر به این شهر نه‌ تنها روحیه شما را بهبود می‌بخشد؛ بلکه ریه‌های شما را پر از اکسیژن تازه می‌کند و بی‌نهایت سرحال می‌شوید. در صورتی که قصد اجاره یا خرید آپارتمان در نوشهر را دارید، می‌توانید از آگهی‌های سایت ملکی دلتا دیدن نمایید.

تعداد کلمات مطلب: 510

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. شهره اطلانی

    24 آذر 1402 در 11:24 ب.ظ

    هر کس در شهر نوشهر خانه‌ای بخرد هم از نظر مالی سود فراوان تا دو سال آینده کرده و هم سلامتی با توجه به آب وهوای این شهر برای خود ایجاد کرده و هم هر روز احساس در بهشت بودن را کاملا احساس میکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پر طرفدارترین میکاپ‌ برای خانم‌ها

شناخت پر طرفدارترین میکاپ‌ به شما کمک می‌کند خودتان را برای یک مهمانی یا عروسی مهم آماده ک…