بهترین راه برای دریافت اقامت اسپانیا چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی مهاجرپذیر است که سالانه هزاران متقاضی برای مهاجرت به آن درخواست می‌دهند. این کشور شرایط خوبی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. اگر شما هم دوست دارید در این کشور اقامت کنید باید با بهترین راه برای دریافت اقامت اسپانیا آشنا شوید.
اقامت اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی مهاجرپذیر است که سالانه هزاران متقاضی برای مهاجرت به آن درخواست می‌دهند. این کشور شرایط خوبی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. اگر شما هم دوست دارید در این کشور اقامت کنید باید با بهترین راه برای دریافت اقامت اسپانیا آشنا شوید.

انواع مجوزهای اقامت در کشور اسپانیا

اگر کسی تابعیت اسپانیا را نداشته باشد باید برای سکونت در این کشور، مجوز اقامت دریافت کند. به طور کلی سه نوع مجوز اقامت در اسپانیا وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • اقامت کوتاه‌مدت: متقاضیان با دریافت ویزای توریستی تنها می‌توانند مدت کوتاهی را به اسپانیا سفر کنند اما اگر کاری که برای انجام آن به اسپانیا آمده‌اند، طولانی‌تر باشد باید مجوز اقامت کوتاه‌مدت دریافت کنند. این مجوز سه ماه اعتبار دارد و به متقاضی فرصت انجام کارهای خود را در اسپانیا می‌دهد. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید با دریافت اقامت کوتاه‌مدت اسپانیا، به این کشور مهاجرت کنید و سپس درخواست اقامت دائم در آن را داشته باشید.
  • اقامت موقت: تمام کسانی که برای ادامه تحصیل به کشور اسپانیا مهاجرت می‌کنند باید مجوز اقامت موقت در آن را دریافت نمایند. پس از اتمام تحصیلات نیز باید به کشورشان بازگردند. در صورتی که این افراد تمایل داشته باشند باز هم در این کشور سکونت کنند باید پیشنهاد کاری مناسبی را دریافت کنند. البته در ابتدای شروع کار نیز برای آنها اجازه اقامت موقت صادر خواهد شد. در صورتی که کارفرما از متقاضی رضایت داشته باشد، مجوز اقامت مجدداً تمدید خواهد شد.
  • اقامت دائم: در صورتی که به هر روشی بتوانید ۵ سال در کشور اسپانیا اقامت موقت داشته باشید، واجد شرایط برای دریافت اقامت دائم هستید. این نوع اقامت نیز به شما اجازه کار یا زندگی در کشور اسپانیا را می‌دهد. این کارت اقامت مختص کسانی است که از کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا به اسپانیا مهاجرت کرده‌اند.

اقامت اسپانیا با اشتغال در این کشور

اولین روشی که برای دریافت اقامت در کشور اسپانیا به شما معرفی می‌کنیم، پیدا کردن پیشنهاد شغلی مناسب در این کشور است. البته کارفرمایان اسپانیایی کار سختی پیش رو دارند. این افراد ابتدا باید عنوان شغلی را در کشور اسپانیا آگهی کنند، در صورتی که فرد موردنظر را پیدا نکردند به سایر کشورهای اتحادیه اروپا مراجعه کرده و نیروی کار موردنیاز خود را جذب نمایند.

در نهایت اگر نتوانستند فردی مناسب را برای ردیف شغلی موردنظر انتخاب کنند می‌توانند از میان متقاضیان کار از کشورهای دیگر، نیروی موردنیاز خود را جذب کنند. شما باید ابتدا پیشنهاد شغلی مناسب را دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزای کار به سفارتخانه مراجعه کنید. از آن طرف نیز کارفرما باید درخواست اجازه کار شما را به وزارت امور خارجه اسپانیا تحویل دهد.

اقامت اسپانیا با تحصیل در این کشور

جوانان و علاقه‌مندان به ادامه تحصیل می‌توانند از این روش برای مهاجرت به اسپانیا استفاده کنند. شما می‌توانید در مقاطع مختلف دانشگاهی در مراکز آموزشی دولتی و خصوصی پذیرش شوید. در صورتی که بودجه مالی خوبی دارید می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی پذیرش شده و سپس تحصیل خود را در کشور اسپانیا ادامه دهید.

اگر هم می‌خواهید تحصیل کم‌هزینه‌تری داشته باشید بهتر است به سراغ دانشگاه‌های دولتی اسپانیا بروید. امکان دریافت بورسیه در این دانشگاه‌ها نیز وجود دارد. تنها مشکلی که ممکن است با آن روبرو باشید این است که در دانشگاه‌های دولتی، تدریس به زبان اسپانیایی انجام می‌شود در نتیجه باید به این زبان تسلط کامل داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  راز لکه‌های سیاه و سفید سیاره نپتون کشف شد

 اقامت اسپانیا با سرمایه‌گذاری در این کشور

سومین و بهترین راهی که برای دریافت اقامت اسپانیا به شما پیشنهاد می‌کنیم، سرمایه‌گذاری در خاک این کشور است. شما به راحتی می‌توانید با تزریق سرمایه به این کشور، اقامت آن را دریافت کنید. برای این کار انتخاب‌های مختلفی را پیش رو دارید. در ادامه هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری در اسپانیا را به طور مختصر برای شما توضیح می‌دهیم:

خرید ملک

در صورتی که در کشور اسپانیا ملکی به ارزش ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار یورو را خریداری کنید، اجازه اقامت یک ساله در آن را دریافت می‌کنید. این مجوز به صورت سالانه تمدید می‌شود. زمانی که ۵ سال از ورود شما به کشور اسپانیا گذشته باشد، می‌توانید اقامت دائم این کشور را درخواست کنید.

از نکات مهمی که در هنگام خرید ملک باید به آن توجه کرد، قیمت آن است. با توجه به تورم بسیار بالایی که در اسپانیا وجود دارد اگر از قیمت ملک اطلاع نداشته باشید، ممکن است ضرر کنید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم فرایند خرید ملک در کشور اسپانیا را به یک موسسه مهاجرتی معتبر به سپارید.

تمکن مالی

اگر سرمایه کافی برای زندگی در کشور اسپانیا را دارید می‌توانید با ارائه مدارک و اثبات تمکن مالی خود اقامت دائم در این کشور را دریافت کنید. این نوع اقامت هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارد و فرزندانی که ازدواج نکرده‌اند، تحت کفالت والدین خود هستند. در این روش نیازی نیست که مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی داشته باشید. همچنین نمی‌توانید توسط یک کارفرمای اسپانیایی استخدام شوید. بلکه باید شغل مربوط به خود را ایجاد کرده و سپس به کسب درآمد بپردازید.

ثبت شرکت

در صورتی که طرح تجاری یا پلن بیزینسی خوبی داشته باشید می‌توانید شرکتی را در کشور اسپانیا ثبت کنید. پس از آن به شما و خانواده‌تان مجوز اقامت ۵ ساله در اسپانیا داده می‌شود. البته برای اجرای طرح‌های خود در قالب شرکت باید سرمایه خوبی داشته باشید و بتوانید پروژه خود را از نظر مالی حمایت کنید.

گلدن ویزا

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور اسپانیا استفاده از ویزای سرمایه‌گذاری طلایی است. برای این کار باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو را در خاک اسپانیا سرمایه‌گذاری کنید. پس از آن به شما اقامت ۵ ساله داده می‌شود. در صورتی که در این مدت قوانین کشور اسپانیا را رعایت کنید، اقامت دائم نیز به شما داده خواهد شد.

دریافت اقامت اسپانیا با رویال مهاجرت

در این مطلب سه روش پرطرفدار برای اخذ اقامت در کشور اسپانیا را به شما معرفی کردیم. البته روش‌هایی مانند ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی نیز منجر به دریافت اقامت در این کشور خواهند شد. اما با بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم، بهترین روش برای اخذ اقامت در این کشور سرمایه‌گذاری است.

در این روش می‌توانید در کنار کسب سود قابل‌توجه، اقامت در یک کشور اروپایی را نیز دریافت کنید. اگر شما هم می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و از روشی مطمئن به سرمایه‌گذاری در کشور اسپانیا بپردازید یا حتی پیشنهاد کاری یا پذیرش تحصیلی این کشور را به دست آورید، موسسه رویال مهاجرت آماده ارائه خدمات به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…