ساخت ماسک مو با وازلین؛ درمان خشکی موهای شما

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
داشتن موهای زیبا و شاداب خواسته همه افراد است که برای این منظور هزینه‌های بالایی نیز می‌کنند. موهای پرپشت و براق احتیاج به مراقبت و رعایت روتین درست دارد که با دانستن آن شما می‌توانید به خواسته خودتان برسید.
ساخت ماسک مو با وازلین

ساخت ماسک مو با وازلین یکی از راهکارهای مهم و مؤثر برای داشتن موهایی براق و پرپشت است. وازلین قطعاً یک ماده بسیار محبوب آرایشی بهداشتی است که از آن می‌توان برای کارهای مختلفی استفاده کرد. همراه دلتامگ باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه با وازلین برای خودتان ماسک موی خانگی درست کنید.

خواص وازلین برای مو

جالب است بدانید باتوجه‌به اینکه ماده اصلی و تشکیل‌دهنده وازلین پترولیوم است، رطوبت موهایتان را حفظ کرده و در نهایت باعث سلامت موهایتان می‌شود؛ بنابراین موها با استفاده از وازلین دچار خشکی، شکستن ساقه‌ها و آسیب نمی‌شود.

ترکیب سازنده وازلین مواد معدنی، مواد نفتی و موم است. تا زمانی که از این روغن به‌صورت مستقیم بر روی موهایتان استفاده می‌کنید، موهایتان دچار آسیب نمی‌شود.

البته لازم به ذکر است که همانند نرم‌کننده‌ها که روی پوست سرتان نمی‌زنید، بهتر است از وازلین روی پوست سرتان نیز استفاده نکنید.

علت این موضوع آن است که استفاده از ترکیبات بسیار سنگین در ساخت وازلین، ممکن است فولیکول‌های مو را گیر انداخته و در نهایت از رشد آنها جلوگیری کند.

همچنین چون در این محصول از مواد نفتی استفاده شده ممکن است آسیب‌هایی را برای پوست سر شما به همراه داشته باشد. البته بهتر است بدانید استفاده طولانی و مداوم از نرم‌کننده‌ها و وازلین برای موی سر کم‌کم باعث ازبین‌رفتن تارهای مو می‌شود؛ بنابراین بهتر است همیشه یک جایگزین مناسب برای آنها داشته باشید تا از آسیب زیاد به موها جلوگیری شود.

خواص وازلین برای مو

ساخت ماسک مو با وازلین

برای استفاده از وازلین و بهره‌مندشدن از خواص آن می‌توانید از روش‌های مختلفی برای موهای خودتان استفاده کنید. در اینجا ما آموزش ساخت چند ماسک مو با وازلین را برایتان آماده کرده‌ایم:

ماسک مو با وازلین برای صاف کردن موها

اگر دوست دارید موهایتان صاف باشد و معمولاً از موهای وزدار و موج‌دار خودتان خسته شده‌اید، پیشنهاد ما به شما آن است که قبل از صاف‌کردن موهایتان از این ماسک مو با وازلین استفاده کنید تا خیلی راحت بتوانید موهای فر و حالت دار خودتان را صاف و براق کنید. در ابتدا برای ساخت این محصول مواد زیر را حاضر کنید.

  • 1 قاشق غذاخوری وازلین
  • 1 قاشق غذاخوری تونیک مو (تونیک‌های مو معمولاً به شکل مایع بوده که باید آن را روی پوست سر استفاده کنیم. هدف از مصرف تونیک‌ها، رشد سریع موی سر و سالم نگه داشتن پوست سر است.)
  • 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک
  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 2 کپسول زردرنگ ویتامین E
  • 2 تخم‌مرغ زده‌شده

در این مرحله و بعد از آماده‌کردن تمام مواد همه آن‌ها را به‌خوبی با هم مخلوط کرده و به شکل یک کرم در بیاورید. حالا موهایتان را با شامپو شسته و بعد از اینکه تا حدودی خشک شد ماسک مو با وازلین را از نزدیکی ریشه تا پایین موهای به‌خوبی بمالید تا همه تارهای موهایتان به‌خوبی به مواد آغشته شود.

مطلب پیشنهادی:  4 سیستم سرمایشی پرطرفدار

برای حالت دادن به موهای خود می‌توانید از محصولات حالت‌دهنده مو نیز استفاده کنید.

حالا اجازه دهید ماسک حداقل 30 دقیقه روی موهای خودتان مانده تا باعث تقویت آن‌ها شود. سپس موها را به خوبی آبکشی کنید. سپس می‌توانید موها را به حالت دلخواه خود استایل کنید. اگر سشوار می‌کشید از حالت سرد آن استفاده کنید و از موهای صاف و ابریشمی خود لذت ببرید.

ماسک مو با وازلین برای موهای وزدار

ماسک مو با وازلین برای نرم کردن موها

اگر هدفتان از استفاده این ماسک نرمی موهایتان است، مواد زیر را آماده کنید:

  • یک قاشق غذاخوری وازلین
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  • یک قاشق غذاخوری ویتامین E

برای مورد آخر می‌توانید کپسول ویتامین E را از داروخانه خریداری کرده و آن را بشکافید تا مایع ویتامین E را به دست آورید.

حالا تمام مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کرده تا یک مخلوط کاملاً یکدست داشته باشید. سپس آن را از نزدیکی ریشه تا نوک موهایتان بمالید. اگر موهای بلندی دارید، می‌توانید مواد ماسک مو با وازلین را در صورت نیاز 2 یا 3 برابر کنید تا به‌اندازه کافی برای آغشته کردن کل موها و تقویت موی سر شما داشته باشید.

بعد از گذاشتن ماسک، موها را داخل یک کلاه پلاستیکی جمع کنید. هر چه ماسک مدت‌زمان بیشتری روی موها بماند اثر بیشتری خواهد داشت؛ اما در حالت عادی می‌توانید آن را بین دو تا شش ساعت روی مو باقی بگذارید.

برای شستن موها از یک شامپوی ملایم بدون ترکیبات خشن استفاده کنید. موها را دو بار شامپو کرده تا به‌خوبی شسته شده و مواد ماسک روی آن باقی نماند.

بعد از یک‌بار استفاده از این ماسک مو با وازلین تا چند دفعه می‌توانید بدون استفاده از نرم‌کننده موهایی نرم و سبک و بدون گره داشته باشید و از آن لذت ببرید.

ماسک مو وازلین برای تقویت مو

مواد زیر را در یک‌کاسه کوچک به‌خوبی ترکیب کنید:

  • 1 قاشق چای‌خوری وازلین
  • 1 قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون
  • 1 کپسول ویتامین E
  • نصف قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه

اگر این مواد برای موهای شما کم است می‌توانید آن‌ها را چندبرابر کنید. مخلوط ماسک مو با وازلین را روی موهای خشک مالیده و اجازه دهید یک شب بماند.

صبح روز بعد موهای خود را با شامپوی ملایم شسته و طبق معمول حالت دهید. از این روش حداقل 3 بار در هفته برای تقویت رشد مو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…