5 گیاه آپارتمانی که هرگز خشک نمی‌شوند

0
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به گل و گیاه علاقه دارید اما شرایط لازم برای نگهداری از آن را ندارید و گل‌های شما خشک می‌شود، این مطلب را از دست ندهید.
گیاه آپارتمانی

نگهداری گل و گیاه آپارتمانی در خانه خصوصا محیط آپارتمان که از فضای حیاط محروم است، می‌تواند شادابی بسیاری به خانه ببخشد؛ اما برای داشتن دکوراسیون زیبا، لازم است گیاهان پژمرده نباشند؛ با توجه به اینکه بسیاری از گیاهان در محیط آپارتمان دوام نمی‌آورند، بنابراین باید گیاهی را انتخاب کرد که بتواند به خوبی در هر محیطی رشد کند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ بادوام ترین گیاه آپارتمانی را به شما معرفی کرده‌ایم؛ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به نگهداری گیاهان علاقه دارید، با ما همراه باشید.

انواع گیاه آپارتمانی مقاوم

گیاهان آپارتمانی در انواع مختلفی طبقه بندی می‌شوند؛ گروهی از آن‌ها نیاز به رسیدی مداوم دارند در حالی که گروهی دیگر در برابر نور، سرما و کم آبی بسیار مقاوم هستند؛ در ادامه گروهی از گیاهان را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند در شرایط سخت نیز به خوبی رشد کنند و همیشه برگ‌های شادابی داشته باشند.

 برگ قاشقی گیاه آپارتمانی مقاوم

برگ قاشقی جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که به نور دارد اما در شرایط کم‌آبی به خوبی مقاومت می‌کند؛ در نگهداری این گیاه، لازم است به یک نکته مهم توجه داشته باشید، به هیچ وجه گلدان را نزدیک به نور آفتاب قرار ندهید چرا که ممکن این برگ‌های آن پژمرده و  بسوزند.

گیاه آپارتمانی

نخل شامادورا

اگر از آن دسته از افرادی هستید که زمان کافی برای رسیدگی به گیاهان را ندارید، نخل شامادورما می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ چرا که در محیط کم نور با دمای پایین و رطوبت کم به خوبی رشد کرده؛ اما اگر می‌خواهید گلدان شما پرپشت باشد، بهترین مکان برای قرار دادن گلدان در خانه، پنجره‌های جنوبی است.

مطلب پیشنهادی:  کشف سیاره مشابه با زمین در فاصله تنها ۱۳۷ سال نوری از ما!

گیاه آپارتمانی

اکسالیس یا گل عشق

عمر نسبتا بالای این گل بسیار زیبا باعث شده تا آن را در دسته بادوام ترین گیاهان آپارتمانی قرار دهند؛ عمر این گل معمولا بین 5 الی 10 سال است و بهترین مکان برای رشد بهتر آن، محیطی است که از رطوبت کافی برخوردار باشد؛ برگ‌های این گیاه قلبی‌شکل و بنفش است؛ از خصوصیت بارز آن، تولید اسید اگزالیک در سطح برگ است که همین امر باعث می‌شود از بلعیدن برگ توسط حیوانات جلوگیری شود.

گیاه آپارتمانی

تیلاندزیا

این گیاه دارای این ویژگی است که در خاک کاشته نمی‌شود. انتهای برگ‌های این گیاه پوشیده از کرک‌هایی است که می‌توانند آب و مواد غذایی را جذب کنند و درست مانند ریشه‌های گیاهان خاک‌زی عمل می‌کنند. می‌توانید این گیاه را هفته‌ای یک بار به مدت یک ساعت در ظرفی از آب قرار دهید و بعد آن را خشک کنید.

گیاه آپارتمانی

پاپیتال با دوام ترین گیاه آپارتمان

آنچه که باعث شده این گیاه در دسته مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی قرار گیرد، نیاز کم گیاه به نور و آب است؛ از دیگر ویژگی‌های این گیاه منحصر به فرد، تصفیه هوا خانه و اکسیژن رسانی است؛ بنابراین می‌توانید این گیاه بسیار زیبا را در اتاق خواب خود نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…