خلیج هالونگ، جایی که زیبایی آن همه را دیوانه کرده است!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از ویتنام چه می‌دانید؟ فکر می‌کنید چه جاذبه‌هایی در ویتنام وجود دارد که برای شما جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود؟ تصور شما از کشورهای شرق آسیا چیست؟ تابه‌حال نام خلیج هالونگ را شنیده‌اید؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا با یکی از زیباترین سواحل دنیا آشنا شوید.
خلیج هالونگ

تصور قدم زدن در سواحلی بکر و اعجاب‌انگیز، دیدن مناظر چشم‌نوازی که در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌بینید، عجیب‌ترین غارهایی که شما را به اعماق زمین می‌برند، شنا کردن در آب‌های نیلگون و فیروزه‌ای و یا گذراندن یک‌شب را روی قایق در یکی از زیباترین خلیج‌های دنیا چه حسی به شما می‌دهد؟ خلیج هالونگ ویتنام یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای کسانی است که به دنبال آرامش و زیبایی می‌گردند. با دلتامگ همراه باشید تا این خلیج را بیشتر بشناسید.

خلیج هالونگ کجاست؟

جایی در نزدیکی مرز چین و ویتنام خلیجی قرار گرفته که به دلیل زیبایی بیش‌ازحدش در فهرست میراث‌های جهانی یونسکو قرار گرفته و لقب یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان را بر دوش می‌کشد. این خلیج که از هزاران جزیره صخره‌ای اعجاب‌انگیز ساخته شده است، مناظری را در پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد که با دیدنشان هوش از سر شما خواهد پرید. خلیج هالونگ به‌عنوان یکی از زیباترین مکان های دنیا شناخته می‌شود.

این خلیج در استان کوانگ نن ویتنام و در شمال شرقی این کشور آسیایی واقع شده است. این خلیج در ناحیه وان دان دون و در نزدیکی شهرک کام فا قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های شهر هالونگ محسوب می‌شود. این خلیج از هانوی، پایتخت کشور ویتنام حدود 170 کیلومتر فاصله دارد. مساحت آن 1500 کیلومترمربع و خط ساحلی آن 120 کیلومتر است.

اقامت در کشتی های لوکس

هالونگ به چه معنی است؟

هالونگ در زبان ویتنامی به معنای اژدهای نزول کرده است. ویژگی خاصی که این خلیج را در میان سایر خلیج‌های دنیا منحصربه‌فرد کرده است، وجود هزاران جزیره و کارست سنگ آهکی به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در این خلیج است. درواقع چیزی حدود 1960 جزیره کوچک که اکثر آن‌ها از آهک ساخته شده‌اند، در این خلیج وجود دارند.

عجیب‌ترین ویژگی‌های خلیج هالونگ ویتنام

سنگ‌های آهکی‌ای که در جزایر این خلیج اعجاب‌انگیز یافت می‌شوند حدود پانصد میلیون سال قدمت دارند! شکل کنونی کارست‌های این خلیج در طی 20 میلیون سال و تحت تاثیر آب‌وهواهای مختلف و شرایط جوی گوناگون شکل گرفته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  تلاقی چشم‌نواز طبیعت و دریا در تالاب انزلی

خلیج هالونگ در شب

نکته جالب دیگر درباره این منطقه گوناگونی و تنوع زیستی بسیار بالای آن است. جالب است بدانید که شرایط جوی این منطقه سبب شده که خلیج هالونگ در تمام فصل‌های سال سرسبز باشد. پس فرقی ندارد که در کدام فصل سال به این جزایر این خلیج سفر کنید، آنجا را همیشه سرسبز و زیبا با آب‌های نیلگون و فیروزه‌ای خواهید. هرچند بهترین آب‌وهوا را در فصل پاییز و بهار در این خلیج می‌بیند. در فصل تابستان باران‌های موسمی از یک‌شب اقامت راحت و دلپذیر روی قایق در میانه خلیج جلوگیری می‌کنند و در فصل زمستان اندکی هوا سرد خواهد شد.

نکته جالب دیگر درباره این خلیج آن است که از قدمت سکونت بشر در این منطقه حدود 20 هزار سال می‌گذرد! در کاوش‌های باستان‌شناسی این خلیج اسنادی مبنی بر سکونت انسان ماقبل تاریخ این منطقه به دست آمده است.

جزایز خلیج هالونگ

سخن پایانی

خلیج هالونگ در سال 1994 در فهرست جهانی یونسکو به‌عنوان یکی از اعجاب‌انگیزترین مناطق دنیا به ثبت رسید. همچنین در سال 2007 بنیاد عجایب هفتگانه جدید این خلیج را به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعت به جهان معرفی کرد! زیبایی خلیج هالونگ به‌قدری زیاد است که هرکسی برای اولین بار آن را ببینید، بازهم دلش می‌خواهد به آنجا سفر کند! این گفته یک جهانگرد معروف است که حداقل 17 بار به این منطقه سفرکرده است، پس اگر قصد یک مسافرت استثنایی را دارید تا پاییز تمام نشده، کوله‌بار سفر خود را جمع کنید.

تعداد کلمات مطلب: 560

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهرک امیر دشت

    شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

    شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…
  • جاهای دیدنی ایلام در بهار

    عروس زاگرس ایران کجاست؟

    جاهای دیدنی ایلام در بهار را می‌شناسید؟ تنگه کافرین یا تنگه کافری در استان ایلام، به دلیل …
  • شهر آناناس

    شهر آناناس ایران کجاست؟

    شهر آناناس ایران را می‌شناسید؟ آناناس یکی از میوه‌های خوش طعم تابستانی است. آناناس بیشتر د…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…